Урок узагальнення й систематизації знань за темою "Іменник. Загальне значення. Рід, число, відмінок". Контрольна робота (різнорівневі тестові завдання), 6 кас НУШ
Мета: перевірити здобуті знання шестикласників про іменник як самостійну частину мови; розвивати вміння учнів виконувати тестові завдання, логічне мислення, орфографічну пильність, працювати самостійно; виховувати любов до рідної мови, до України.
6 клас НУШ
Контрольна робота за темою
«Іменник назви істот і неістот, конкретні й абстрактні, власні та загальні. Рід, число, відмінок» (І семестр)
Різнорівневі тестові завдання
Початковий рівень (1-4 завдання) 1 бал за кожну правильну відповідь
1. Морфологія – це розділ науки про мову, що вивчає:
А) будову слова;
Б) частини мови;
В) словниковий склад мови.
2. Скільки частин мови виокремлюють в сучасній українській мові:
А) 9;
Б) 10;
В) 6.
3. Іменник – це частина мови, що називає:
А) предмет;
Б) число;
В) дію.
4. У реченні найчастіше іменник є:
А) підметом;
Б) додатком;
В) підметом і додатком.
Середній рівень (5-7 завдання з однією правильною відповіддю)
5. Оберіть варіант рядка, у якому всі слова – іменники:
А) соловей, калина, два, вінок;
Б) лелека, світанок, фортеця, мир;
В) мак, їхати, зима, перемога.
6. Назву істот мають усі іменники в рядку:
А) учень, прапор, мавка, бактерія;
Б) загін, лялька, зозуля, мольфар;
В) захисник, козак, українець, волонтер.
7. Усі абстрактні іменники записано в рядку:
А) свобода, патріотизм, воля;
Б) старанність, лід, зграя;
В) честь, сон, світлина.
Достатній рівень (8-10 завдання з однією правильною відповіддю)
8. Порахуйте, скільки власних назв є в поданому реченні:
Мальовниче (М,м)істо (С,с )лов’янськ розташоване на (С,с)ході (У,у)країни (Д,д)онецької (О,о)бласті.
А) 3;
Б) 4;
В) 5.
9. Усі іменники чоловічого роду записано в рядку:
А) тюль, нежить, шампунь;
Б) путь, колібрі, вермішель;
В) біль, суміш, дріб.
10. Тільки іменники спільного роду записано в рядку:
А) земля, країна, герб, ледащо;
Б) барвінок, верба, забіяка, листоноша;
В) сирота, вереда, лівша, базіка.
Високий рівень (завдання на відповідність)
11. Установіть відповідність:
1. Іменники, що вживаються а) ножиці, Чернівці, лижі, шахи;
тільки в однині б) щастя, молоко, цемент, листя;
2. Іменники, що вживаються в) гімн, коровай, казка, область;
тільки в множині г) повітря, край, пісня, батько.
3. Іменники, що мають форму
однини та множини
12. Правильно установіть відповідність іменника з його відмінковою формою:
(1)Катерино, допоможи (2)бабусі приготувати швиденько смачний (3)обід, а я (4)з братом приберу (5)в кімнаті. Моя (6)подруга боїться маленького (7)павучка.
А) називний відмінок;
Б) родовий;
В) давальний;
Г) знахідний;
Д) орудний;
Е) місцевий;
Є) кличний.
Відповіді: 1-Б, 2-Б, 3-А, 4-В, 5-Б, 6-В, 7-А, 8-Б, 9-А, 10-В, 11) 1-Б, 2-А, 3-В; 12) 1-Є, 2-В, 3-Г, 4-Д, 5-Е, 6-А, 7-Б.