Контрольна робота направлена на перевірку навчальних досягнень учнів за темою "Текст. Речення. Слово". Завдання представлені у двох варіантах. Робота складається з двох видів завдань: 4 завдання закритого типу й 4 завдання відкритого типу( 1 з яких творче).
Текст. Речення. Слово
І варіант
1.Позначте, яку з поданих нижче частин можна назвати текстом.
а) Свійська тварина. Кішку звали Мурка. Коти полюбляють молоко та сметану.
б) Жив у Роми кіт. Звали кота Барсик. Хвіст у нього був пухнастий. Барсик умів добре ловити мишей.
в) Пухнастий улюбленець. Кіт весело грається клубочком. Розбишака.
2. Визначте вид речення за метою висловлювання.
Діти, бережіть пам'ять про свій рід!
а) розповідне б) питальне в) спонукальне
3. Вкажіть словосполучення, в якому слово горить вжите у переносному значенні.
а) Горить вогонь
б) Горять ягоди горобини
в) Горять свічки
4. Позначте, до якого типу належить цей текст.
Леся жила неподалік від школи. До школи дівчинка ходила пішки. А мама на роботу їздила тролейбусом. Щодня вона втомлена поверталася додому. Прийшла Леся після уроків і вирішила допомогти матусі. Вона винесла сміття, вимила посуд. Приїхавши з роботи, мама похвалила доньку.
а) текст-розповідь
б) текс-опис
в)текст-міркування
5. За допомогою питань встановіть зв'язок слів у реченні.
На вечірньому небі засяяли зірочки.
6. До поданих слів доберіть антоніми. Запиши.
Кричати –
Пустий –
Легко –
Працює –
7. За змістом питального речення побудуйте і запишіть розповідне.
Чи вмієте ви майструвати шпаківні?
8. Відгадайте загадку. Запишіть відгадку.
Я всі двері відчиняю,
Журавлиним я буваю.
Я – не він, а він – не я.
Спільне в нас лише ім΄я.
Складіть і запишіть два речення зі словом-відгадкою, вживаючи його в різних значеннях.
Текст. Речення. Слово
І І варіант
1.Позначте, яку з поданих нижче частин можна назвати текстом.
а) Осінь. Багато грибів. Незабаром настане зима. Подружка збирала у лісі гриби.
б) Пташки співали. Дівчатка пішли в ліс. Сонячно.
в) Оксанка і Маринка пішли в ліс. Там було багато грибів і квітів. Співали пташки. Дівчата збирали гриби. Їм було весело.
2.Визначте вид речення за метою висловлювання.
Діти, не руйнуйте мурашників!
а) спонукальне б) розповідне в) питальне
3. Вкажіть словосполучення, в якому слово ллється вжите у переносному значенні.
а) Ллється вода
б) Ллються сльози
в) Ллється музика
4. Позначте, до якого типу належить цей текст.
У лисички зубоньки гострі, мордочка тоненька. Вушка в неї на маківці, хвостик довгенький. Добре лисичка вбрана: шерсть пухнаста, золотиста. На грудях у неї жилет, а на шиї біленький комірець.
а) текст-розповідь
б) текс-опис
в)текст-міркування
5. За допомогою питань встановіть зв'язок слів у реченні.
На високій тополі спалахнули золоті іскорки.
6. До поданих слів доберіть антоніми. Запиши.
Злий –
Багато –
Віддати –
Брехня –
7. За змістом розповідного речення побудуйте і запишіть спонукальне речення.
Ми оберігаємо природу рідного краю.
8. Відгадайте загадку. Запишіть відгадку.
Загадаю дітворі:
В небі він й в календарі.
Тут – багато, там – один.
Відгадали, хто ж то він?
Складіть і запишіть два речення зі словом-відгадкою, вживаючи його в різних значеннях.