Контрольна робота №7
Займенник
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Чорнобривці завоювали не лише пошану, а й любов українців. [2]Ці скромні жовтогарячі квіти із сильним запахом ні з чим не переплутаєш. [3]В Америці зростає 35 видів чорнобривців, а в нас лише три. [4]Різким запахом вони відлякують будь-яких городних шкідників,мають лікувальні властивості. [5]Дівчата вплітали чорнобривці у свої вінки, освячували на Маковія.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.Жодного займенника немає в реченні
А першому Б другому
В четвертому Гп’ятому(0,5 б.).
2.У четвертому реченні займенників
А 1 Б 2 В 3 Г 4 (0,5 б.).
3. Виділений у 5 реченні займенник стоїть у відмінку
А давальному Б знахідному
В орудному Г називному(0,5 б.).
4.Учетвертому реченні є займенник
А присвійний, неозначений Б означальний, відносний
В неозначений, особовий Г присвійний,вказівний (0,5 б.).
Завдання 5─ 9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5.Займенниками є всі слова рядка
А ви, всякий , що, ніяк, жоден Б вони, мій, скільки, хто, котрий
В деколи, чий, наші, їх Г Моя, скільки, абияк, ти (1б.)
6.Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ
А взяти його зошит Б схвалити мій проект
В запросив її в кіно Г знає своє місце (1б.)
7.Через дефіс треба писати всі займенники рядка
А аби/кому, ні/скільки, хтозна/кого
Б бозна/що, будь/кого, ані/кому
В що/небудь, казна/чому, який/небудь
Г ні/з/чого, бозна/кому, чий/небудь (1б.)
8.Виділені займенники належать до одного розряду в усіх реченнях, ОКРІМ
А Що не забуду я ніколи?
Б Намалюю квіти, що ростуть у лузі.
В Хто наш народ? Яка у нього доля?
Г Та до кого ж я літатиму? (1б.)
9. З’ясуйте , яким членом речення виступає виділений займенник.
У її очах ворухнувся здогад.
А підметом Б додатком
В означенням Г обставиною (1б.)
Завдання 8-9 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
10. Установіть відповідність. (1,5 б.).
Розряд за значенням |
Приклад |
1вказівні |
Акотрий, чий, скільки |
2відносні |
Б стільки, такий, той |
3питальні |
В ніякий, ніхто, нічий |
|
Гхто? що? який? |
11. Установіть відповідність (утворіть словосполучення).(1,5 б.).
1пишався |
Ана мене |
2сміявся |
Б мною |
3 пробачив |
В з мене |
4 дивився |
Гнаді мною |
|
Д мені |
12.Провідміняйте займенники будь-який, жоден.(2б.)
Контрольна робота №7
Займенник
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Народна мудрість попереджає: язик мій ─ ворог мій. [2]Адже запроста можна опинитися в неприємній ситуації тому, що вчасно не промовчав. [3]Отже, не критикуй близьких свого співбесідника. [4]Добре поміркуй, перш ніж переповідати анекдот, у якому висміюються іншінароди. [5]Пам’ятай, що кожен має право на особисті вподобання. [6]У всіх нас різні здібності, завдяки яким стаємо неповторними, але не кращими за інших.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1. У четвертому реченні займенників
А п’ять
Б чотири
В два
Г один (0,5 б.).
2. Немає жодного займенника в реченні
А 1 Б 2
В 3 Г 4 (0,5 б.).
3. Виділений у 6 реченні займенник стоїть у відмінку
А давальному
Б знахідному
В орудному
Г називному (0,5 б.).
4. У першому реченні займенник
А присвійний
Б означальний
В неозначений
Г особовий (0,5 б.).
Завдання 5─ 9 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
5. Займенниками є всі слова рядка
А мій, весь, що, тут, жоден
Б вони, дехто, ніскільки, сам, цей
В учора, той, наші, їх, мій
Г ніщо, кожний, якось, ти, себе (1 б.).
6.Через дефіс треба писати всі займенники рядка
А аби/чий, ні/хто, хтозна/чий
Б чий/небудь, будь/хто, ані/хто
В хто/небудь, будь/який, будь/з/ким
Г будь/який, хтозна/який, чий/небудь (1 б.).
7. Присвійний займенник є в кожному рядку, ОКРІМ
А врахувати його побажання
Б схвалити мою пропозицію
В запросив на його виставу
Г ніхто не прийшов (1 б.).
8.Немає орфографічної помилки у словосполученні
А залишитися ні з чим
Б де-які питання
В які сь незрозумілі дії
Г гніватися хтозна чому (1 б.).
9.З’ясуйте, яким членом речення виступає виділений займенник.
Усяка травичка на своєму корені росте.
А підметом Б додатком
В означенням Г обставиною (1 б.).
Завдання 8-9 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
10. Установіть відповідність(1,5 б.).
Розряд за значенням |
Приклад |
1присвійні |
А котрий, чий, скільки |
2 вказівні |
Б стільки, такий, той |
3відносні |
В весь, всякий, кожний |
|
Гмій, твій, їх |
11. Установіть відповідність (утворіть словосполучення) (1,5 б.).
1приїхав |
А на мене |
2глузував |
Б за мною |
3подумав |
В з мене |
4спостерігав |
Гпро мене |
|
Ддо мене |
12.Провідміняйте займенники скільки, ніхто.(2б.)