Контрольна робота Прикметник

Про матеріал
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН Завдання 15-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
Перегляд файлу

Контрольна робота №6

Прикметник

І варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.

1  першому реченні прикметників

А п’ять  Б чотири  В три   Г два (0,5 б.).

2.Не можна утворити ступені порівняння від прикметника

А синій  Б несміливий В важкий  Г холодний (0,5 б.).

3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

А 1   Б 2   В 3  Г 4(0,5 б.).

4. Прикметники м’якої групи є в реченні

А 1   Б 2   В 3  Г 4(0,5 б.).

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку

А вишневий, цегляний, холодний  Б повільний, хлібний, темний

В довгий, осінній, кавовий  Г старанний, синій, багатий (0,5 б.).

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку

А барвистий, сестрин, гарячий Б вечірній, франківський, книжний

В глибокий, здібний, Маріїн Г заячий, попелястий,батьківський (0,5 б.).

7. Присвійний прикметник вжито в словосполученні

А лисячий хвіст   Б вовча натура

В заяча шапка   Г лебедина пісня (0,5 б.).

8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові

А дощ…вий    Б груш...вий

В кварц...вий   Г слив…вий (0,5 б.).

9. Літера-і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка

А лір…чний, сцен…чний  Б титан...чний, фіз…чний

В математ...чний, демократ…чний Г соціолог…чний, псих…чний (0,5 б.).

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників

А найдорогіший   Б найбільш кращий

В якнайдовший   Г самий відомий (0,5 б.).

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка

А здорове (н/нн) ий, качи (н/нн) ий Б нездола'(н/нн) ий, пташи (н/нн) ий

В страше(н/нн) ий, невблага'(н/нн) ий Г віко(н/нн) ий, соколи(н/нн) ий (0,5 б.).

12.НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні

А Краще досконало виконати не/велику частину роботи, ніж погано у десять разів більше.

Б Де справи самі за себе говорять, слова не/потрібні.

В У тобі, мово,  не/осяжна душа народу.

Г Листку подібний над землею…, хто мову матері своєї, як син не/вдячний забува (0,5 б.).

13. Через дефіс потрібно писати прикметники

А чорно/ жовтий, сільсько/господарський, східно/ слов’янський

Б давньо/руський, історико/ культурний, фізико/ технічний

В військово/ морський, північно/ східний, жовто/ блакитний 

Г чорно/робочий, вугле/видобувний, блідувато/рожеві (0,5 б.).

14. Присудок виражений прикметником у реченні

А Ти зрікся мови рідної.

Б Розвивайся й далі, мово наша рідна,і про нас нащадкам звістку донеси.

В Я знаю: мова мамина ─ свята. 

Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.(0,5 б.).

Завдання 15-16 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15. Установіть відповідність.(1,5б.)

Група прикметників

Приклад 

1 антоніми

АНе полишай старого друга, адже новий не буде схожий на нього.

2 синоніми

Б Усякого схваленнягіднийтой, хто поєднав приємне з корисним.

3 епітети

В Сплав золотого серця й залізної волі ─ найрідкісніший.

 

ГЗвуковий або фонетичний запис  слова передає його правильне звучання.

16. Установіть відповідність.(1,5б.)

Група прикметників

Приклад 

1якісний  прикметник

Алисячий

2присвійний  прикметник

Б широкий

3відносний прикметник

В зимовий

 

 

17.Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови.(2б.)

Немає нічого більш великого, ніж людина.

Контрольна робота №6

Прикметник

ІІ варіант

Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.

[1]Удуші й серці кожного є щось найсвятіше, найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов [3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти у ставленні до найріднішої людини,вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі мною, підтримує уважку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке,безрадісне життя.

Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь

1  першому реченні прикметників

А п’ять Б чотири  В три  Г два (0,5 б.).

2.У тесті  прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні

А 2  Б 3   В 4  Г 5(0,5 б.).

3. Відносний прикметник вжито в реченні

А 1  Б 2   В 4  Г 5(0,5 б.).

4. Не може мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні

А 1  Б 3   В 4  Г 5(0,5 б.).

Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.

5. Лише якісні прикметники вжито в рядку

А синій, холодний, вечірній  Б весняний, золотий, теплий

В страшний, твердий, чарівний  Г здібний, науковий, звичайний (0,5 б.).

6. Лише відносні прикметники вжито в рядку

А прискіпливий, сумний, дніпровський Б мідний, вишневий, відважний

В фізичний, дерев’яний, український  Г луцький, братів, заячий (0,5 б.).

7. Присвійний прикметник ужито в словосполученні

А бабине літо  Б братів зошит

В лисяча натура  Г материнська ласка (0,5 б.).

8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові

А куль…вий  Б замш...вий

В галуз...вий  Г полудн…вий (0,5 б.).

9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові

А крит…чний, хім…чний  Б публ...чний, генет…чний

В істор...чний, психолог…чний  Г демократ…чний, клас…чний (0,5 б.).

10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників

А самий довгий  Б найдовжелезний

В швидший за всіх  Г більш ширший (0,5 б.).

11. Подвоєні  -нн- треба писати в обох словах рядка

А нескАза(н/нн)ий, числе(н/нн)ий

Б безсо(н/нн)ий, незрІвня(н/нн)ий

В ра(н/нн)ій, широче(н/нн)ий

Г півде(н/нн)ий, зосередже(н/нн)ий (0,5 б.).

12.НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні

А Не/обережне слово щодо іншої народності є образливим.

Б Ізглибини душі народжувалися слова ─  не/буденні, а високі, одухотворені.

В В смерті обернуся до життя своїм стражденним і  не/злим обличчям.

Г Мова мамина ─ свята, у ній вічний не/знищенний дух народу. (0,5 б.).

13.Разом потрібно писати прикметники в рядку

А темно/ рожевий, південно/східний, високо/ гірний

Б військово/полонений, жовто/ гарячий, давньо/ слов’янський

В медо/ носний, кисло/ солодкий, семи/ струнний 

Г темно/волосий, тьмяно/зелений, мало/знайомий (0,5 б.).

14. Присудок виражений прикметником у реченні

А Мова ─ цесучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.

Б Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних та естетичних інтересів особистості.

В Мова ─ універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне. 

Г У літописів є найстрашніша зброя─ замовчування. (0,5 б.).

Завдання 15-16 передбачають  установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ

15. Установіть відповідність. (1,5 б.).

Група прикметників

Приклад 

1 антоніми

АТільки в праці невтомній крилатим стаєш.

2 синоніми

Б Слово „лаконічний” означає стислий і прийшлоз давньої лаконіки.

3 епітети

В Добру науку приймай, хоч її і від простого чуєш; злої ж на ум не бери.

 

ГНаполеглива праця все перемагає.

16. Установіть відповідність. (1,5 б.).

Група прикметників

Приклад 

1якісний  прикметник

Аматеринський

2присвійний  прикметник

Б татусів

3відносний

В добрий

 

 

17.Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови (2б.).

 Не цурається правди мудрець, хоч вона з уст дитинячих буде.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Krupa Galyna
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
1 листопада 2020
Переглядів
7141
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку