Контрольна робота №6
Прикметник
І варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]На синіх долонях вечора темним смутком горбатився старий вітряк і в благанні простягав руки чи то до неба, чи то до людей. [2]Звикши до праці, до гурту, він німотно карався без них, і тихі сльози скапували з його крил. [3]Та ось поволеньки, не вірячи собі, заскрипіли крила, задзвеніло зерно і зашелестів несміливий теплий струмочок борошна, на якому тримається хліборобська доля. [4]А над степом стояла така тиша,що було чути, як знизу дихає найважчий колос, а згори випадають холодні роси.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ.
1.У першому реченні прикметників
А п’ять Б чотири В три Г два (0,5 б.).
2.Не можна утворити ступені порівняння від прикметника
А синій Б несміливий В важкий Г холодний (0,5 б.).
3. Прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
4. Прикметники м’якої групи є в реченні
А 1 Б 2 В 3 Г 4(0,5 б.).
Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ
5. Лише якісні прикметники вжито в рядку
А вишневий, цегляний, холодний Б повільний, хлібний, темний
В довгий, осінній, кавовий Г старанний, синій, багатий (0,5 б.).
6. Лише відносні прикметники вжито в рядку
А барвистий, сестрин, гарячий Б вечірній, франківський, книжний
В глибокий, здібний, Маріїн Г заячий, попелястий,батьківський (0,5 б.).
7. Присвійний прикметник вжито в словосполученні
А лисячий хвіст Б вовча натура
В заяча шапка Г лебедина пісня (0,5 б.).
8. Суфікс -ев- пишеться на місці пропуску в слові
А дощ…вий Б груш...вий
В кварц...вий Г слив…вий (0,5 б.).
9. Літера-і- пишеться на місці пропуску в усіх словах рядка
А лір…чний, сцен…чний Б титан...чний, фіз…чний
В математ...чний, демократ…чний Г соціолог…чний, псих…чний (0,5 б.).
10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників
А найдорогіший Б найбільш кращий
В якнайдовший Г самий відомий (0,5 б.).
11. Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка
А здорове (н/нн) ий, качи (н/нн) ий Б нездола'(н/нн) ий, пташи (н/нн) ий
В страше(н/нн) ий, невблага'(н/нн) ий Г віко(н/нн) ий, соколи(н/нн) ий (0,5 б.).
12.НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні
А Краще досконало виконати не/велику частину роботи, ніж погано у десять разів більше.
Б Де справи самі за себе говорять, слова не/потрібні.
В У тобі, мово, не/осяжна душа народу.
Г Листку подібний над землею…, хто мову матері своєї, як син не/вдячний забува (0,5 б.).
13. Через дефіс потрібно писати прикметники
А чорно/ жовтий, сільсько/господарський, східно/ слов’янський
Б давньо/руський, історико/ культурний, фізико/ технічний
В військово/ морський, північно/ східний, жовто/ блакитний
Г чорно/робочий, вугле/видобувний, блідувато/рожеві (0,5 б.).
14. Присудок виражений прикметником у реченні
А Ти зрікся мови рідної.
Б Розвивайся й далі, мово наша рідна,і про нас нащадкам звістку донеси.
В Я знаю: мова мамина ─ свята.
Г Мова ─ це всі глибинні пласти духовного життя народу.(0,5 б.).
Завдання 15-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
15. Установіть відповідність.(1,5б.)
Група прикметників |
Приклад |
1 антоніми |
АНе полишай старого друга, адже новий не буде схожий на нього. |
2 синоніми |
Б Усякого схваленнягіднийтой, хто поєднав приємне з корисним. |
3 епітети |
В Сплав золотого серця й залізної волі ─ найрідкісніший. |
|
ГЗвуковий або фонетичний запис слова передає його правильне звучання. |
16. Установіть відповідність.(1,5б.)
Група прикметників |
Приклад |
1якісний прикметник |
Алисячий |
2присвійний прикметник |
Б широкий |
3відносний прикметник |
В зимовий |
|
|
17.Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови.(2б.)
Немає нічого більш великого, ніж людина.
Контрольна робота №6
Прикметник
ІІ варіант
Прочитайте текст і виконайте завдання 1─ 4.
[1]Удуші й серці кожного є щось найсвятіше, найглибше, найближче. [2]Для мене завжди була і залишається материнська любов [3]З віддаленням вічної розлуки все більше приходить розуміння своєї неправоти у ставленні до найріднішої людини,вини перед нею. [4]Її ж образ завжди зі мною, підтримує уважку мить, зігріває. [5]Вона ж бо прожила таке важке,безрадісне життя.
Завдання 1─ 4 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь
1.У першому реченні прикметників
А п’ять Б чотири В три Г два (0,5 б.).
2.У тесті прикметник найвищого ступеня порівняння вжито в реченні
А 2 Б 3 В 4 Г 5(0,5 б.).
3. Відносний прикметник вжито в реченні
А 1 Б 2 В 4 Г 5(0,5 б.).
4. Не може мати ступеня порівняння якісний прикметник, який знаходиться в реченні
А 1 Б 3 В 4 Г 5(0,5 б.).
Завдання 5─ 14 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і обведіть кружечком букву, яка їй відповідає.
5. Лише якісні прикметники вжито в рядку
А синій, холодний, вечірній Б весняний, золотий, теплий
В страшний, твердий, чарівний Г здібний, науковий, звичайний (0,5 б.).
6. Лише відносні прикметники вжито в рядку
А прискіпливий, сумний, дніпровський Б мідний, вишневий, відважний
В фізичний, дерев’яний, український Г луцький, братів, заячий (0,5 б.).
7. Присвійний прикметник ужито в словосполученні
А бабине літо Б братів зошит
В лисяча натура Г материнська ласка (0,5 б.).
8. Суфікс -ов- пишеться на місці пропуску в слові
А куль…вий Б замш...вий
В галуз...вий Г полудн…вий (0,5 б.).
9. Літера -и- пишеться на місці пропуску в слові
А крит…чний, хім…чний Б публ...чний, генет…чний
В істор...чний, психолог…чний Г демократ…чний, клас…чний (0,5 б.).
10. Правильно утворено ступінь порівняння прикметників
А самий довгий Б найдовжелезний
В швидший за всіх Г більш ширший (0,5 б.).
11. Подвоєні -нн- треба писати в обох словах рядка
А нескАза(н/нн)ий, числе(н/нн)ий
Б безсо(н/нн)ий, незрІвня(н/нн)ий
В ра(н/нн)ій, широче(н/нн)ий
Г півде(н/нн)ий, зосередже(н/нн)ий (0,5 б.).
12.НЕ треба писати окремо із наступним словому реченні
А Не/обережне слово щодо іншої народності є образливим.
Б Ізглибини душі народжувалися слова ─ не/буденні, а високі, одухотворені.
В В смерті обернуся до життя своїм стражденним і не/злим обличчям.
Г Мова мамина ─ свята, у ній вічний не/знищенний дух народу. (0,5 б.).
13.Разом потрібно писати прикметники в рядку
А темно/ рожевий, південно/східний, високо/ гірний
Б військово/полонений, жовто/ гарячий, давньо/ слов’янський
В медо/ носний, кисло/ солодкий, семи/ струнний
Г темно/волосий, тьмяно/зелений, мало/знайомий (0,5 б.).
14. Присудок виражений прикметником у реченні
А Мова ─ цесучасна художня, інтелектуальна і мисленнєва діяльність народу.
Б Знання рідної мови визначає багатство, широчінь інтелектуальних та естетичних інтересів особистості.
В Мова ─ універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне.
Г У літописів є найстрашніша зброя─ замовчування. (0,5 б.).
Завдання 15-16 передбачають установлення відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ
15. Установіть відповідність. (1,5 б.).
Група прикметників |
Приклад |
1 антоніми |
АТільки в праці невтомній крилатим стаєш. |
2 синоніми |
Б Слово „лаконічний” означає стислий і прийшлоз давньої лаконіки. |
3 епітети |
В Добру науку приймай, хоч її і від простого чуєш; злої ж на ум не бери. |
|
ГНаполеглива праця все перемагає. |
16. Установіть відповідність. (1,5 б.).
Група прикметників |
Приклад |
1якісний прикметник |
Аматеринський |
2присвійний прикметник |
Б татусів |
3відносний |
В добрий |
|
|
17.Розберіть виділений у реченні прикметник як частину мови (2б.).
Не цурається правди мудрець, хоч вона з уст дитинячих буде.