Контрольна робота
Золоті сторінки далеких епох. Модернізм.
1 відповідь-0,5 балів.
1. Твір Гете “Фауст” має таку будову:
а) Присвята, І і ІІ частина;
б) “Пролог на небі”, І і ІІ частина;
в) Присвята, “Пролог у театрі”, “Пролог на небі”, І і ІІ частина;
г) Присвята, “Пролог на небі”, І і ІІ частина.
2. Яку мету переслідує Мефістофель щодо Фауста?
а) спокусити Фауста, щоб довести недосконалість людини;
б) зробити його молодим, улюбленцем жінок;
в) зробити з нього геніального вченого;
г) зробити його найбагатшою людиною.
3.Місто, де народився Ф.Кафка – це:
а) Відень; б) Прага; в) Мілан; г) Париж.
4. Яку річ найстаранніше захищає Грегор Замза, коли мати і сестра виносять з його кімнати меблі?
а) портрет дами у хутрах; б) свій робочий стіл;
в) килим, що лежав на підлозі; г) стілець біля свого робочого столу.
5. Якої теми торкається Ф.Кафка в новелі “Перевтілення”?
а) відчуженості особистості; б) невиліковної хвороби;
в) жорстокості влади; г) руйнування родинних зв’язків.
6. Якого змісту набуває символ комахи у творі Ф.Кафки “Перевтілення”?
а) втрата життєвих перспектив; б) існування звичайної сірої людини;
в) абсурдність людського життя
7. Оберіть правильне визначення модернізму як літературної течії.
а) Модернізм (від фр. — новітній, сучасний) — загальна назва сукупності напрямів і шкіл у літературі й мистецтві кінця ХІХ — початку ХХ ст., які вирізняються антиреалістичною спрямованістю, духом експериментаторства.
б) Модернізм (від латин. — вираження) — напрям у мистецтві та літературі, що розвивався переважно в німецькомовних країнах у період 19051925 рр. Виник як своєрідна відповідь на гостру соціоісторичну кризу.
в) модернізм (від фр. — враження) — напрям у мистецтві останньої третини ХІХ ст. Художній образ побудовано на недомовках та натяках; замальовкам властиві фрагментарність та етюдність.
8. Письменник, у творчій біографії якого виокремлюють особливий період – «веймарський класицизм»
а) Ф.Кафка б) М.Булгаков в) М.Пруст г) Й.В.Гете
9.Яку думку підкреслює Камю у фінальних рядках роману?
а)в лиху годину люди більше заслуговують на захоплення, ніж на зневагу;
б)добро завжди перемагає; в)боротьба зі злом була марною;
г) закликає всіх бути готовими до боротьби зі злом попри неможливість подолати це зло остаточно.
10.Роман "Чума" побудований як:
а)хроніка зачумленого міста; б) зібрання спогадів про епідемію;
в)щоденник Ріє; г)оповідка очевидця.
11.Доктор Ріє вважає "чума — це нескінченна поразка". Що саме хотів сказати автор цими словами?
а)святкувати зарано, треба вилікувати всіх хворих;
б)прийде нова епідемія від якої ми можемо не врятуватись;
в)чума забрала дуже багато життів;
г) людям доброї волі під силу перемогти якесь конкретне зло, але вони ніколи не переможуть всесвітнє зло. Потрібно вести боротьбу проти байдужості, яка панує в суспільстві.
12.У 1957 році письменник Альбер Камю став наймолодшим
а)лауреатом Нобелівської премії; б)очільником співтовариства письменників; в)працівником освіти г)директором літературного музею.
Достатній рівень
1.Дайте розгорнуту відповідь.
Визначте головну думку останнього монологу Фауста.
2.Установіть відповідність між персонажем і його дією
1) Грегор А «…стала просити не вбивати Грегора»
2) Грета Б «…безжалісно наступав і сичав, як дикун»
3) мати В «…ногою заштовхувала до кімнати будь-яку їжу»
4) батько Г «…сидить на портреті і не віддасть його нізащо»
Д «…вам нічого клопотатися, де діти ту погань…»
3. Розкрийте значення образу лікаря Ріє з роману А. Камю “Чума”
Високий рівень
Виконайте одне із завдань
1.Напишіть мінісудження (5-7) речень на тему «Людина – «смішний божок» (Мефістофель)
2.або Людина- створіння, чиї діла й труди «ніяка вічність не поглине» (Фауст)?
3.«Боротьба зі злом — “справа всіх”, “необхідно боротися в той чи інший спосіб і нізащо не падати навколішки”» (А. Камю).
(3 бали)