Контрольна робота «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи

Про матеріал
Контрольна робота з біології у 8 класі «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи". відповідає чинній програмі. Містить різни види контролю: вправа "Так чи Ні"; підписати малюнок; закінчити речення; дати розгорнуту відповідь.
Перегляд файлу

Контрольна робота 8 клас

 «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи

__________________ _______  прізвище, ім’я     _____________ дата 

І варіант

  • І рівень. Вправа  «Так чи ні» ( 3 бали)
  1. При ушкоджені зорового нерва людина втрачає можливість бачити. (т)
  2. Зір у людини монокулярний. (ні)
  3. Слухові кісточки беруть участь у передаванні звуків. (так)
  4. У вестибулярному апараті розташовані рецептори дотику. (ні)
  5. У шкірі розташовані больові та температурні рецептори. (так)
  6. На розміри зіниці впливає інтенсивність світла. (так)

 

  • ІІ рівень. Вставити пропущені слова (3 бали)
  1. У середньому вусі розташовані три слухові кісточки:__________________________________________________.
  2. Колір очей визначають пігменти, які містяться в ________________.
  3. На поверхні язика розташовані ______________ рецептори.
  4. Центр найкращого бачення ока ______________________.
  5. Двоопукла лінза ока – це _______________,
  6. Хеморецепторні сенсорні системи – це ________________________.

Відповіді: 1- молоточок, коваделко, стремінце; 2- райдужці; 3- смакові; 4 – жовта пляма; 5 – кришталик; 6 – смакова і нюхова

               

  • ІІІ рівень. Розгляньте малюнок і підпишіть складові ока (1,5 бала)
  1.          6-

 

  1.          7-

 

  1.          8-      

 

  1.           9-    

 

  1.                                                

 

 

Відповіді: 1 – райдужка; 2 – передня камера; 3 – рогівка; 4 – кришталик; 5 – склисте тіло; 6 – сітківка; 7 – зоровий нерв; 8 – судинна оболонка;  9 – склера                                              

  • Заповніть таблицю, позначивши «+» частини органа слуху  (1,5бала)

 

Частина органа слуху

Зовнішнє вухо

Середнє вухо

Внутрішнє вухо

  1. Слухові кісточки

 

+

 

  1. Вушна раковина

+

 

 

  1. Слуховий канал

+

 

 

  1. Барабанна перетинка

+

 

 

  1. Овальне вікно

 

 

+

  1. Завитка

 

 

+

 

IV рівень. Дати розгорнуту відповідь  на одне із питань(3 бали)

  1. Визначте біологічне значення запаху та нюхової чутливості в житті людини.
  2. Дайте визначення поняття «аналізатор» назвіть особливості його будови.
  3. Яке біологічне значення євстахієвої труби

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Контрольна робота 8 клас

 «Зв'язок організму із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»

 

__________________ _______  прізвище, ім’я     _____________ дата 

ІІ варіант

  • І рівень. Вправа «Так чи ні» (3 бали)
  1. Після ушкодження рогівки ока її властивість відновлюється.(так)
  2. Сітківка складається лише з паличок. (ні)
  3. Барабанна перетинка сприймає звукові коливання. (так)
  4. Вестибулярний апарат відіграє роль орієнтації тіла в просторі. (так)
  5. Центр найкращого бачення – сліпа пляма. (ні)
  6. До складу нюхової сенсорної системи входить лише ніс. (ні)

 

  • ІІ рівень. Вставити пропущені слова (3 бали)
  1. Місце на сітківці, звідки виходить зоровий нерв, називається ________.
  2. У лабіринті внутрішнього вуха міститься орган слуху – завитка і орган ______________.
  3. На межі зовнішнього і середнього вуха міститься ______________.
  4. Температурні рецептори містяться в ________________________.
  5. В орієнтації тіла в просторі бере участь ___________________ _ апарат.
  6. Рецептори нюху знаходяться в _________________ порожнині.

Відповіді: 1 – сліпа пляма; 2 – рівноваги; 3 – барабанна перетинка; 4 - шкірі;

 5 - вестибулярний апарат; 6 – носовій порожнині.

 

  • ІІІ рівень. Розгляньте малюнок і підпишіть складові вуха ( 1,5 бала)

                                                                     1-                    6-

2-                    7 -

3-                    8-

4-                    9-

5-                   10-

                                                                                                                               

  Відповіді: 1 –вушна раковина; 2 – слуховий прохід; 3- барабанна перетинка; 4 – молоточок; 5 – коваделко; 6 – стремінце; 7 – колові канали; 8 – завитка; 9 – слуховий нерв;  10 – євстахієва труба.                                                          

 Знайдіть відповідність між порушенням зору і ознакою

(1,5 бала)

Порушення

Ознаки

  1. Куряча сліпота

 

  1. Дальтонізм

 

  1. Короткозорість

 

  1. Далекозорість

 

  1. Косоокість

 

  1. Кон´юктивіт

 

 

А. розлад колірного зору

Б. погіршення сутінкового зору

В. нечітке бачення предметів, розташованих близько до очей

Г. нечітке бачення віддалених предметів

Д. запалення внутрішньої частини повіки

Е. порушення бінокулярного зору

 

Відповіді:

1

2

3

4

5

6

Б

А

Г

В

Е

Д

 

IV рівень. Дати розгорнуту відповідь  на одне із питань(3 бали)

  1. Визначте біологічне значення запаху та нюхової чутливості в житті людини.
  2. Дайте визначення поняття «аналізатор» назвіть особливості його будови.
  3. Яке біологічне значення євстахієвої труби
docx
До підручника
Біологія 8 клас (Матяш Н.Ю., Остапченко Л.І., Пасічніченко О.М., Балан П.Г.)
Додано
28 травня 2020
Переглядів
1768
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку