Контрольна тестова робота
І. Франко «Захар Беркут». Творчість Т. Шевченка
1. Укажи, кому з героїв повісті І. Франка «Захар Беркут» сниться сон про молитву біля священного каменя.
А Тугару Вовку; В Максимові;
Б Захару Беркуту; Г Бурунді
2. Укажи головний життєвий принцип Захара Беркута.
А «Радше дати порубати себе на кусні, аніж опинитися в неволі»;
Б «Беркути додержують слова навіть ворогові і зрадникові»;
В «Життя лиш доти має вартість, доки чоловік може помагати іншим»;
Г «Життя – дорога річ, і за ніякі скарби його не купиш»
3. Укажи головну тему твору «Тополя».
А краса природи; В трагічне кохання;
Б життя села; Г стосунки матері та дочки.
4. Укажи, куди хоче полинути Т. Шевченко у вірші «Заповіт».
А до широкого степу; В на милу Вкраїну;
Б до самого Бога; Г до Дніпрових круч.
5 Захара Беркута знали в окрузі не лише як мудреця, а і як:
а) мужнього воїна;
б) керівника громади;
в) цілителя;
г) зразкового сім’янина.
6. Назвіть автобіографічний твір Т.Шевченка:
а) «Тополя»;
б) «Заповіт»;
в) «Доля»;
г) «Мені тринадцятий минало».
7. Тугар Вовк прибув у Тухлю з:
а) Києва;
б) Галича;
в) Львова;
г) Кракова.
8. У поезії «Заповіт» Т. Шевченка звучить заклик до боротьби, виражений словами:
а) «було чути, як реве ревучий»;
б) «на Вкраїні милій»;
в) «кайдани порвіте»;
г) «не забудьте пом’янути».
9. Укажи, як називався священний для тухольців камінь.
А Буг; В Тухля;
Б Сторож; Г камінь був безіменний.
10. Укажи, як називається момент найвищого напруження конфлікту у творі.
А розв′язка; В кульмінація;
Б розвиток дії; Г епілог
11.Укажи, який свій життєвий принцип проголошує Максим у повісті «Захар Беркут».
А «Життя в неволі нічого не варте – краще смерть!»;
Б «Тухольці кого раз у руки зловлять, того вже не люблять пустити»;
В «Сила солому зломить»;
Г «Чоловік у небезпеці дуже смирний, дбає про себе, а не про смерть іншого»
12. Укажи, який настрій панує в поезії Т.Шевченка «Мені тринадцятий минало…»
А туга за минулим, почуття втраченого раю;
Б жаль, що в ліричного героя немає хати;
В захоплення красою та добротою дівчини;
Г радість від того, що ягнятам весело.
13. Укажи, які образи протиставлені в поезії «Мені тринадцятий минало…».
А зажурений хлопчик і весела дівчинка;
Б сонце та місяць;
В господнє небо та село – і почорніле село й помарніле небо;
Г день і ніч.
14. Укажи, у чому виявляється романтичність твору «Тополя» Т.Шевченка.
А у використанні фольклорних порівнянь;
Б у діалозі матері та дочки;
В у таємничості, казковості, емоційності;
Г у настрої туги за коханим
15. Установи відповідність між художніми засобами та їхніми назвами.
1 метафора; А «Говори, говори!» – сказав Захар, поглядаючи на неї;
2 порівняння; Б «…серце його скиміло глибоко…»;
3 епітет; В «…се був сивий, як голуб…старець…»;
4 архаїзм. Г «…а ви ратища в руки і плазом додолу!
Д «Радісний, громовий крик усіх тухольців стрітив їхній прихід…».
16. Установи відповідність між іменами героїв повісті «Захар Беркут» та їхніми портретами.
1 Максим А «…сивий, як голуб, звиш 90-літній старець…»;
2 Мирослава Б «Свіжо промите лице було бліде-бліде, аж зелене, губи потріскалися із жари й спраги»
3 Захар Беркут В «…женщина в білім полотнянім, шовком перетиканім плащі, з луком за плечима і з
блискучим топірцем за поясом»;
4 Бурунда-бегадир Г «…мужчина величезного росту й геркулесової будови тіла, з лицем темно-оливкової
барви, одітий у шкуру степового тигра, що…свідчило про його походження з туркменського
племені»
Продовжіть висловлювання:
17. Захар Беркут стояв біля найбільшої метальної машини й...
18. Тухольці не приховували радості, що хитрістю вдалося заманити нападників у долину, і спостерігали, як вони, рятуючись, ...
19.«Все покину і полину до самого Бога молитися...»–це художній засіб, який називається....
20. Перший «Кобзар» Т.Шевченка розпочинався поезією...
21. «Він (Максим) радив тухольській громаді не спиняти монголів перед тісниною, але впустити їх у...».
22. Сторож при вході в тухольську долину символізував...
23. «Тополя» Т.Шевченка з жанром –...
24. «Реве ревучий» – це художній засіб, який називається....