Контрольна тестова робота. Дієприкметник

Про матеріал
Тестова робота містить питання з однією правильною відповіддю та ряд таких, що передбачають поєднання логічних пар. Завдання відкритої форми сприятимуть перевірці знань учнів із синтаксису, пунктуації й морфології.
Перегляд файлу

Дієприкметник

Тестова робота

І варіант

І рівень

1. Позначте рядок, у якому всі слова — дієприкметники

А   вивчений, цікава, прочитаний

Б    посивілий, написаний, зарослий

В   атакуючий, сухий, відлітаючий

Г    охмарений, красивий, потемніле

2.Дієприкметники виділено в усіх словосполученнях, ОКРІМ

А засмаглі діти

Б розв’язувані задачі

В співаючі хористи

Г прохололий сніданок

Д радісне хлоп’ятко

3.Дієприкметник виступає в ролі присудка в реченні

А Омиті росами квітки розтулюють повіки.

Б Душа, переповнена щастям, часто буває німа

В Затуманилась весняна ніч, осяяна цвітом яблуні.

Г Унизу виднілися затоплені молочним туманом міжгір’я.

Д Душа моя у кригу не закута.

4. У якому рядку всі дієприкметники пасивного стану?

А   змелений, схвалений, зварений, намальований

Б    зволожений, зів'ялий, знесилений, зібраний

В    пожовклий, осяяний, почорнілий, випечений

Г    розв'язаний, змелений, дихаючий, спечений

5. У якому рядку всі дієприкметники активного стану?

А   задуманий, прочитаний, зварений, потемнілий

Б    посивілий, пожовклий, охриплий, сяючий

В    посинілий, лежачий, підбитий, знесений

Г    заражений, замислений, стоячий, забруднений

6. У якому рядку всі дієприкметники доконаного виду?

А   спалений, зігнутий, згасаючий, бажаючий

Б    працюючий, побачений, стиснутий, волаючий

В    читаючий, помолоділий, стомлений, співаючий

Г    розбитий, зламаний, скошений, забутий

7. Знайдіть речення із безособовою дієслівною формою на -но

А   Роботящі руки гори вернуть.

Б    Останній екзамен складено, школу закінчено.

В    Перед нами лежали поля, поверхня яких схожа на море, ледь стривожене хвилями.

Г    Немов зелені острівці, стояли ліси.

8.  У якому рядку всі слова з НЕ пишуть разом?

А    не/скошена трава, не/полита розсада, ніким не/скорений народ

Б     не/закінчена розмова, не/замкнені двері, не/продумана відповідь

В    не/дописаний лист, ще не/дозрілі хліба, оті не/скошені поля

Г     не/розв’язана учнем задача, не/добудована школа, не/куплені, а подаровані квіти

9.У якому рядку у всіх словах слід писати одну літеру –н-?

А    невпізнá..ий, непíзна..ий, старá..ий

Б     напúса..ий, недоторкá..ий, неоціннé..ий

В     посáдже..ий, нескáза..ий, нездóла..ий

Г     незлічé..ий, незбагнé..ий, нездíйсне..ий

10.Знайдіть речення з дієприкметниковим зворотом (розділові знаки пропущено)

А   Добріє світ народжений в любові.

Б    Я хочу бачити світ розплющеними очима.

В    Спорожнілий колос стоїть вищий за всіх.

Г    Згаяного часу і конем не наздоженеш.

11. Укажіть речення, у якому неправильно розставлено розділові знаки при дієприкметниковому звороті.
А    Любив Іван гори, ліси, зелені луки, пропахлі роменом.
Б    І дихає на мене давниною, огорнутий легендами, курган.
В    Бриніла тиша, плетена зірками.
Г    Мені ще й досі берег сниться, залитий сонячним огнем.

12. Визначити рядок, у якому дієприкметниковий зворот не відокремлюється (розділові знаки пропущено).

А   Маленькою хмаринкою темніє над яром закинутий у стену хутірець.

Б   Коло великоднього столу заставленого усяким свяченим стояла Олеся.

В   Із трьох боків фортецю оточено сухим каналом вирубаним у скелях.

Г   На фресках старовинного собору зображено людей наділених надзвичайною силою.

 

ІІ рівень

 

1. Перебудуйте складні речення на речення з дієприкметниковими зворотами. Визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів.

  • Квіти, що принесла мама, поставили на стіл.
  • Дерева, що посадили учні, зазеленіли навесні.

     

       2.  Спишіть речення, поставте, де потрібно, розділові знаки, визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів.
 

       1. Сонце натомлене за день лягло спочити. 2. Хіба можна уявити собі українську хату не заквітчану рушниками? 3. Загублена коником срібна підкова півмісяцем впала на збитий поріг. 4. Пагорбом розбіглись біленькі хатки окутані садками та левадами. 5. Її маленька постать облита м’якою зеленуватою тінню акацій була незвичайно граціозна.

 

3. Виконайте синтаксичний розбір пропонованого речення.

Широка польова дорога перетинала бруківку, обсаджену молодими осокорами.

 

ІІІ рівень

 Уведіть пропоновані нижче дієприкметникові звороти у три складені вами речення так, щоб перший стояв на початку, другий – у середині, а третій – у кінці кожної окремої конструкції. Позначте пояснювальні слова (обведіть у рамку), визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів, зазначте, чим їх виражено.
 

Написана художником

зігріта сонцем

посаджені маминими руками

І рівень 1-12 по 0,5 =6б. ІІ рівень по 1б. = 3б. ІІІ рівень – 3б.

 

 

 

Дієприкметник

Тестова робота

ІІ варіант

І рівень

1. Позначте рядок, у якому всі слова — дієприкметники

А  намальований, приспаний, зшитий

Б   осяяний, міцний, утомлений

В   усміхнений, задумливий, високий

Г   прочитаний, тонкий, вибілений

2.Дієприкметники виділено в усіх словосполученнях, ОКРІМ

А  сполохані птахи

Б   охолоджений сік

В   холодний компот

Г   прохололий сніданок

Д   усміхнене хлоп’ятко

3. У реченні А вже сьогодні картина нарешті намальована дієприкметник виконує синтаксичну роль

 А   підмета                                                      

 Б    присудка                              

 В    означення  

 Г     додатка

4. У якому рядку всі дієприкметники активного стану?

А   задуманий, прочитаний, зварений, потемнілий

Б    посивілий, пожовклий, охриплий, розквітлий

В    подрібнений, зшитий, підбитий, знесений

Г    заражений, замислений, зів’ялий, порізаний

5. У якому рядку всі дієприкметники доконаного виду?

А   спалений, зігнутий, згасаючий, бажаючий

Б    працюючий, побачений, стиснутий, волаючий

В    читаючий, помолоділий, стомлений, співаючий

Г    розбитий, зламаний, скошений, забутий

6.У якому рядку всі дієприкметники з НЕ слід писати окремо

А  (не)зачинені двері; (не)вивчений братом вірш 

Б   (не)чуваний спокій; (не)посаджена тополя

В   (не)зорані восени поля; ще (не)прочитана книга

Г   (не)политі мною квіти; (не) перевірена робота

7. У якому рядку всі слова з НЕ слід писати разом?

А    не/кошена трава, не/полита розсада, ніким не/скорений народ

Б     не/закінчена розмова, не/замкнені двері, не/продумана відповідь

В    не/дописаний лист, ще не/дозрілі хліба, оті не/скошені поля

Г     не/розв’язана учнем задача, не/добудована школа, не/куплені, а подаровані квіти

8. У якому рядку у всіх словах слід писати одну літеру –н-?

А    нездолá..ий, непíзна..ий, старá..ий

Б     напúса..ий, недоторкá..ий, неоціннé..ий

В     посáдже..ий, нескáза..ий, нездóла..ий

Г     незлічé..ий, незбагнé..ий, нездíйсне..ий

9. Укажіть речення з дієприкметниковим зворотом, який стоїть перед означуваним словом.

А  Жили дозорці в халабудці, обкладеній сіном. 

Б  Червоніють яблука, налиті сонцем. 

В  А в долині тихий потічок ледве-ледве дзюрчить, оточений вербами та калиною.

Г  Укріплення складалось із кількох рядів зсунутих і скріплених між собою возів.

10. Укажіть речення, у якому є дієприкметниковий зворот
А   Крізь загратовані маленькі віконечка тихо лився сірий світанок.
Б    Коси в дівчат заплетені, кожна у віночку.
В   На дверях висів великий посріблений щит.
Г   На воді скрізь були розкидані зелені острівці, оброслі високим очеретом та лозою.

11.У котрому реченні дієприкметниковий зворот не треба відокремлювати комами (розділові знаки пропущено )

А  Степ оповитий тишею дихав пахощами росяних трав.                 

Б   Замурзаний медом онучок вигойдувався на міцних дідових руках.        

В  Непорушно стоять дерева рясно вкриті краплистою росою.

Г   Хліба змиті дощем яскраво зеленіли.

12. Виділіть речення, у якому немає дієприкметника

А Усю світлицю дуже красила нова картина, вишита хрестиком.

Б  Директорів кабінет був обставлений шафами з книжками.

В  Обличчя матері було невимовно прекрасне, освітлене любов’ю й радістю.

Г  Степан заговорив про свою Черкащину, про Дніпро широкий, про садки зелені.

 

ІІ рівень

 

1. Перебудуйте складні речення на речення з дієприкметниковими зворотами. Визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів.

  • Квіти, що виростила мама, сяяли красою.
  • Пиріжки, що спекла бабуся, рум’яніли на столі.

 

       2. Спишіть  речення, поставте, де потрібно, розділові знаки, визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів.
1. Денис  узутий у гумові чоботи скочив у воду.  2. Дружба викликана спільними інтересами неможлива без взаємної пошани. 3. Тихо дрімала земля устелена осіннім листям.

       4. Я споглядав на засипану снігом стежину. 5. Ліс поріділий від непродуманої вирубки зустрів нас непривітно.

 

3. Виконайте синтаксичний розбір пропонованого речення.

Пʹянко пахло ніжними волошками, розкиданими на вимитій підлозі.

 

ІІІ рівень

Уведіть пропоновані нижче дієприкметникові звороти у три складені вами речення так, щоб перший стояв на початку, другий – у середині, а третій – у кінці кожної окремої конструкції. Позначте пояснювальні слова (обведіть у рамку), визначте синтаксичну роль дієприкметникових зворотів, зазначте, чим їх виражено.
 

Спечені кулінаром

посаджені маминими руками

засипана снігами

І рівень 1-12 по 0,5 =6б. ІІ рівень по 1б. = 3б. ІІІ рівень – 3б.

docx
Додано
16 грудня 2021
Переглядів
2800
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку