Контрольна тестова робота. Творчість М.Стельмаха, Гр. Тютюнника

Про матеріал
Тестова робота містить завдання з однією правильною відповіддю та питання, що передбачають поєднання логічних пар. Творча робота допомагає з’ясувати, чи вміє учень сформувати і грамотно написати зв’язне повідомлення , чи може він проаналізувати поставлену проблему, подати свій варіант її бачення та розуміння.
Перегляд файлу

Творчість М.Стельмаха, Гр. Тютюнника

Тестова робота

І варіант

І рівень

1.Найбільшою пристрастю головного героя повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять» було

А катання на велосипеді

Б  читання книжок

В  мандрування лісами й лугами

Г  купання в річці

2. М.Стельмах присвятив  твір «Гуси-лебеді летять…»
А дядьку Себастіяну
Б  сину Ярославу
В своїм батькам
Г дідусеві й бабусі

3.Спостерігаючи за лебедями, які пролітали над селом, Михайлик, герой повісті

М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…», захотів стати

А ветеринаром

Б лебедем

В льотчиком

Г чародієм

4. « Дві склянки насіння тепер і чотири восени» Михайлик хотів обміняти на

А ,,Українські казки”

Б ,,Кобзар”

В ,,Пригоди Тома Сойєра”

Г «Гуси-лебеді летять…»

5.Які дідусеві слова згадалися Михайлику, коли батько купив йому чобітки?

А ,,Щасливий будь, онучку...”

Б ,,А лебеді летять, летять, летять над землею...”

В ,,Щасливий будь, онучку...”

Г ,,Будеш іти межи люди і вибивати іскри... ”

6. Укажіть, яка річ була для Климка особливо дорогою («Не брали її ні дощі, ні сніг, ані сонце»)

А шапка

Б  скринька

В діжурка

Г хустинка

7.Визначте, хто доглядав за Климком і лікував його, коли він захворів

А Зульфат

Б тітка Марина

В учителька

Г швець

8.Який хліб є „найкращим хлібом дитинства” Михайлика?

А булки, що пекла мати

Б  бублик, що купив батько

В  причерствілий хліб, од зайця

Г хліб, що пекла бабуся

9.Кого з названих героїв немає в повісті М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…»?

А Люби

Б Михайлика

В діда Дем’яна

Г дядька Кирила

10.Сюжетний елемент художнього твору

А портрет      

Б монолог       

В пейзаж      

Г зав'язка 

11. «Літературним батьком» для М.Стельмаха став

А Павло Тичина

Б Максим Рильський

В Володимир Сосюра

Г Андрій Чайковський

12. Як звали старшого  брата Григора  Тютюнника?

А Михайло

Б Григорій

В Панас

Г Кирило

 

ІІ рівень

1.Установіть відповідність між героєм твору та його характеристикою

1 дід Дем’ян («Гуси-лебеді летять»)

2 мати Михайлика («Гуси-лебеді летять»)

3 Климко («Климко»)

4 дядько Кирило («Климко»)

А «Прокинувся від холодної роси, що впала йому на босі ноги, і побачив над собою скам’яніло-бузкове небо, яким воно буває лише восени»

Б «Увечері… чистий, виголений і ясний, знову йшов на станцію зі своєю скринькою в руці»

В «У її устах і душі «насіння» було святим словом… І хоча вона нарікала на свою мужицьку долю з її вічними супутниками - нестатками й злиднями, проте нічого так не любила, як землю»

Г «…женщина в білім полотнянім, шовком перетиканім плащі, з луком за плечима і з блискучим топірцем за поясом»

Д «Він дуже гарно сміється, хапаючись руками за тин, а коли нема якоїсь підпірки, тоді нею стає його присохлий живіт»

2.Установіть відповідність між героєм твору та його характеристикою

1 Зульфат («Климко»)

2 дід Дем’ян («Гуси-лебеді летять»)

3 Климко («Климко»)

4 тітка Марина («Климко»)

А «Це була найбільша радість… — покласти перед дядьком чепурно списані зошити, а самому заходитись поратися… Про зошити він ніколи не боявся, бо тільки з письма інколи мав «посередньо»

Б «До кого ж тобі туди йти? Це я ще дорогою подумала, та зразу не сказала: бачу ж — хворе хлопченя… А вчителька з дитинкою якось переб’ється, серед людей же…»

В «щодня виходить за переїзд у степ і довго журно дивиться пригаслими чорними очима на дорогу через вибалки й узгірці»

Г «…уночі відікрав у пана апостолів і порізав їх на дрова»

Д «…вірила: земля усе знає, що говорить чи думає чоловік, вона може гніватись і бути доброю, і на самоті тихенько розмовляла з нею»

3.Складіть сенкан до образу шевця – героя повісті Гр.Тютюнника «Климко».

 

ІІІ рівень

Виконайте одне із завдань (на вибір).

1.Напишіть висловлення про те, за якими законами треба жити людям, яких чеснот потрібно дотримуватися, аби щороку лебеді  приносили їм на своїх крилах «і весну, і життя».

2.Уявіть собі, що Михайлик – герой  повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» та Климко – герой  однойменної повісті Гр.Тютюнника зустрілися. Про що б вони говорили? Яким би було спілкування хлопців. Запишіть у зошит їхній діалог, намагаючись якнайповніше розкрити характери героїв.

І рівень 1-12 по 0,5 =6б. ІІ рівень по 1б. = 3б. ІІІ рівень – 3б.

Творчість М.Стельмаха, Гр. Тютюнника

Тестова робота

ІІ варіант

І рівень

1.Якої пори року відбуваються події на початку твору М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» ?

А восени

Б узимку

В навесні

Г улітку

2.Чим  скористався  Михайлик для катання на льодяній гірці?
А ночовками

Б санками

В ледянками

Г ковзанами

3.Словами «...мов сіро-блакитнаві, побризкані росою безсмертники, оживають старі очі...» описав М. Стельмах у повісті «Гуси-лебеді летять…»

А бабу

Б матір

В батька

Г діда

4.Виберіть неправильне твердження

А імʼя Михайликового діда  – Демʼян

Б автобіографічна повість – це повість про якусь частину або все життя письменника

В автор з гумором та іронією розповідає про дитячі враження малого Михайлика

Г  Григір Тютюнник  – автор творів «Щедрий вечір», «Вогник далеко в степу»

5.У чому особливість качки, що була в господарстві родини Михайлика у творі М.Стельмаха «Гуси-лебеді летять»?

А була кульгава

Б мала перебите крило

В була безхвоста

Г уміла літати

6. Про те, що за плугом навіть сам Бог ходив, а Богоматір носила їсти орачам, Михайлик довідався з

А Біблії

Б «Кобзаря»

В колядок

Г щедрівок

7.У Михайликовому рецепті приготування чорнила НЕ було ...

А дубової кори

Б ягід бузини

В іржі

Г олії

8.Що знайшов Климко у згаслому багатті?

А  дві золоті монети

Б  дві картоплини

В  мішечок із зерном

Г  торбинку із сіллю

9.Коли Климко натрапив у лісі на кущ глоду він

А  сів біля нього відпочити

Б  виламав з нього палицю

В  об’їв з нього всі ягоди

Г  нарвав собі ягід на дорогу

10.Що Климко і Зульфат перенесли присмерком до вагової з розграбованої кімнати вчительки?

А скриню з одягом

Б скриньку із залишками солі

В кімнатну троянду в дерев’яній діжечці

Г діжечку із квашеними огірками

11. Від станції Дебальцеве Климкові залишалося пройти пішки до  своєї станції

А 30 км

Б 40 км

В 50 км

Г 60 км

12.Сюжетний елемент художнього твору

А кульмінація     

Б монолог       

В пейзаж      

Г портрет

ІІ рівень

1 дід Дем’ян («Гуси-лебеді летять»

2 мати Михайлика («Гуси-лебеді летять»)

3 Климко («Климко»)

4 дядько Кирило («Климко»)

А «Прокинувся від холодної роси, що впала йому на босі ноги, і побачив над собою скам’яніло-бузкове небо, яким воно буває лише восени»

Б «Увечері… чистий, виголений і ясний, знову йшов на станцію зі своєю скринькою в руці»

В «У її устах і душі «насіння» було святим

словом… І хоча вона нарікала на свою мужицьку долю з її вічними супутниками - нестатками й злиднями, проте нічого так не любила, як землю»

Г «…женщина в білім полотнянім, шовком перетиканім плащі, з луком за плечима і з

блискучим топірцем за поясом»

Д «Він дуже гарно сміється, хапаючись руками за тин, а коли нема якоїсь підпірки, тоді нею стає його присохлий живіт»

2.Установіть відповідність

1 Прозовий твір, за обсягом більший за оповідання, у якому розповідається про одну або кілька подій із життя одного чи кількох героїв протягом тривалого часу

А сюжет

2 Будова художнього твору, розміщення і співвідношення всіх його компонентів: сюжетних елементів, висловлювань героїв

Б повість

3 Подія чи система подій, у яких розкриваються характери і розв'язуються суперечки між ними

В композиція

4 Художній засіб, що виокремлює щось дуже важливе, концентруючи в собі глибокий зміст і високу емоційність

Г символ

 

Д роман

 

Е портрет

 

3.Складіть сенкан до образу діда Демʼяна – героя повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…».

ІІІ рівень

Виконайте одне із завдань (на вибір).

1.Напишіть висловлення про те, за якими законами треба жити людям, яких чеснот потрібно дотримуватися, аби щороку лебеді  приносили їм на своїх крилах «і весну, і життя».

2.Уявіть собі, що Михайлик – герой  повісті М. Стельмаха «Гуси-лебеді летять…» та Климко – герой  однойменної повісті Гр.Тютюнника зустрілися. Про що б вони говорили? Яким би було спілкування хлопців. Запишіть у зошит їхній діалог, намагаючись якнайповніше розкрити характери героїв.

 

І рівень 1-12 по 0,5 =6б. ІІ рівень по 1б. = 3б. ІІІ рівень – 3б.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Козак Світлана Олексіївна
    Дякую, робота, яку можна використати на уроці. Усіх благ у творчості і в повсякденній праці. Світлана Козак
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
2783
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку