Методичні рекомендації до виконання контрольного кваліфікаційного завдання з курсу «Професійна етика»
Головне завдання сучасного навчального закладу – підготовка висококваліфікованих фахівців, які здатні правильно орієнтуватися у складних життєвих ситуаціях і приймати рішення на високому професійному рівні. Саме тому важливо озброювати майбутнього спеціаліста не тільки глибокими знаннями, але й навчити його самостійно їх добувати, формувати активність, творчу самостійність у процесі навчання, розвивати потребу в постійному оновленні своїх знань.
Контрольна робота виступає як спосіб придбання та поглиблення знань, і як форма самоконтролю та контролю за навчанням студента з боку викладача.
Виконання роботи прищеплює і розвиває навички роботи з науковою і навчальною літературою, здатність узагальнення матеріалу на основі вивчення літературних джерел, вміння чітко формувати свої думки в письмовій формі. Студент набуває певного досвіду для підготовки у майбутньому наукової роботи, використання знань у практичних діях.
Вимоги до кваліфікаційного завдання
а) відповідність темі;
б) науковий характер (наявність посилань на літературу, якою Використувались);
в) відображення свого ставлення до теми;
г) обґрунтованість та аргументованість своєї точки зору (в тому числі конкретними прикладами).
7. У роботі повинні використовуватися різноманітні фактичні дані.
8.Обсяг контрольної роботи становить 3-4 сторінки рукописного тексту або 2-3 набраного на комп’ютері (інтервал1,5).
У письмовій роботі не допускається дослівний перепис підручника. Текст роботи пишуть самостійно, згідно з правилами оформляють висновки, посилання, цитати.
Приступаючи до вивчення літературних джерел, доцільно попередньо ознайомитися з обраною темою контрольної роботи за конспектами лекцій (якщо лекція за темою була прочитана). Слід обдумувати, на які питання звернути увагу, як підійти до вивчення найважливіших положень теми, правильно їх викласти. Така попередня праця дозволить студенту свідомо засвоювати зміст тем, що розкриваються у науковій і навчальній літературі.
Обмірковуючи інформацію і готуючись до письмового викладу своїх думок, студент повинен пам’ятати, що для успішного виконання контрольної роботи важливе значення має не її обсяг, а ті питання, логічна послідовність висвітлення яких дозволяє більш – менш повно розкрити тему.
Тому, працюючи над літературою і орієнтуючись на навчальну програму, треба виділити головні, вузлові й другорядні питання теми, зрозуміти взаємозв’язок основних питань між собою, скласти уявлення по кожному з них і по всій темі.
При правильному розумінні логіки курсу, питання теми будуть уявлятися не уривчастими, а пов’язаними одне з одним, в єдиній системі, як необхідні її ланки.
У тексті роботи всі питання плану необхідно виділяти, що допомагає студенту поділити матеріал на логічні частини, побачити зв’язок між ними. Кінцевим результатом роботи має стати краще засвоєння змісту теми. Робота, що не відповідає вказаним вимогам, не зараховується і повертається студенту без перевірки і рецензії. Студент, який вчасно не виконав контрольну роботу, до заліку не допускається.
Контрольна робота оцінюється «зараховано» чи «не зараховано». Якщо робота не зарахована, студент, залежно від зауважень рецензента, переробляє її або пише по-новому.
На залік студент зобов’язаний принести зараховану контрольну роботу з рецензією викладача.
Критерії оцінювання
«10-12» - заслуговує студент, який дав аргументовану й повну відповідь на всі питання, поставлені в завданнях; вільно володіє програмним матеріалом, правильно розкриває сутність понять навчального курсу, аналізує і коментує, причинно-наслідкові зв’язки та особливості суспільного розвитку, вміє логічно формувати думку, дотримуватися точності й послідовності викладу матеріалу, пов’язувати етичні проблеми з проблемами інших дисциплін гуманітарного циклу, робити аргументовані висновки згідно з отриманими знаннями та опрацьованою навчальною літературою, джерелами.
«7-9» - заслуговує студент, який правильно відповів на всі питання, у відповідях на завдання виявив володіння навчальним матеріалом, але припустився окремих недоліків у послідовності викладу, повноті аналізу чи коментування суспільних явищ або у висновках, припустив незначні фактичні помилки.
«4-6» - заслуговує студент, який в основному опанував проблеми навчального курсу, дав в цілому правильні відповіді хоча б на два запитання, але допустив помилки у формулюваннях, зробив нечіткі висновки, виклав матеріал
недостатньо повно й послідовно, аналізуючи питання теми, допустив значні помилки.
«1-3» - одержує студент, який виявив незнання основного матеріалу, виклав його непослідовно й нечітко, не дав відповіді на жодне з контрольних запитань, запропонованих у завданні, допустив грубі помилки у визначенні понять та аналізі навчальної тематики, не зміг застосувати отриманні знання в конкретній ситуації для вирішення практичних завдань.
Варіанти контрольних робіт
з дисципліни «Професійна етика»
Варіант №1
Варіант №2
Варіант № 3
Варіант №4
Варіант №5
Варіант №6
Варіант №7
Варіант № 8
Варіант №9
Варіант №10
Варіант №11
Варіант № 12
Варіант №13
Варіант №14
Варіант №15
Варіант № 16
1.Основні форми колективного обговорення ділових проблем. 2.Підготовка та процедура проведення ділових переговорів.
3. Сутність і класифікація ділових нарад.
Варіант №17
Варіант №18
Варіант №19
Варіант №20
2. Культура ділового листування.
3.Ділові прийоми, їх види та процедура
Варіант № 21
Варіант №22
Варіант №23
Варіант №24
Варіант № 25
Варіант №26
Варіант № 27
Варіант №28
Варіант №29
Варіант № 30
Зразок оформлення титульного аркуша
Міністерство освіти і науки
ДНЗ «Вище професійне училище №2 м.Херсона»
Контрольна робота
з курсу
«Професійна етика»
Варіант №
Виконав: Студент(ка) 1 курсу_ Групи_
(Прізвище, ім’я, по-батькові)
Перевірив:
Херсон-20