Проблемно-конструктивний тренінг "Траєкторія щастя"

Про матеріал

Виховний захід філософсько-етичного характеру. Наштовхує на роздуми, мрії та дії для їх реалізації.

Перегляд файлу

Проблемно-конструктивний тренінг на тему «Траєкторія щастя»

                                                          Підготувала вчитель історії Нетішинського НВК Клочко А.Є.

 

Мета:   - підвести підлітків до усвідомлення своєї унікальності, здатності до творчого мислення та особистої творчості; сприяти виробленню своєї власної траєкторії досягнення щастя, враховуючи особисті якості та прагнення; знайти загальні, обов’язкові для всіх,  компоненти щастя та шляхи його досягнення.

 

І. Відеоролик – Б. Ступка читає вірш Л. Костенко «Хмари».

? Чому людей часто порівнюють з птахами? Чому ми часто із захопленням і навіть заздрістю споглядаємо як вони літають у небі?

 

ІІ. Слайд. Вислів В. Короленка: «Людина створена для щастя, як птах для польоту».

Ці слова стануть лейпмотивом  і одночасно епіграфом нашої сьогоднішньої розмови.

 

ІІІ. Перед вами символічна піраміда, на вершині якої те, чого прагне кожна людина – «Щастя». А що є щастя? Сьогодні ми спробуємо дати відповідь на це питання та знайти шлях для досягнення вершини нашої піраміди.

Перш, ніж дати філософське визначення терміну «щастя» я пропоную вам послухати притчу.

 

Якось іудейський мудрець звернувся до Господа з проханням показати йому рай та пекло. Господь погодився і відвів мудреця до великої кімнати, посеред якої стояв величезний казан з їжею, а навколо нього ходили і плакали голодні та нещасні люди. Вони страждали, бо не могли поїсти, хоча в руках у них були ложки. Але ручки цих ложок були дуже довгі – довші за руки.

 «Так, це справді пекло»,- сказав мудрець.

Тоді Господь відвів мудреця до іншої кімнати, що була точнісінько така, як перша. Посеред цієї кімнати стояв такий самий казан з їжею, а люди, що були в кімнаті, тримали точнісінько такі самі ложки. Але ці люди були ситі, веселі і щасливі.

«Та це ж рай!»-вигукнув мудрець.

? Що відрізняло людей в одній кімнаті від тих, що були в іншій?

Що зробили щасливі люди і були в змозі зробити нещасні?

Що допомогло людям у раю бути щасливими?

Отже, щасливі люди – це ті, що вміють проявити творчість, думати не лише про себе, вміють взаємодіяти з іншими.

 

ІV.  Коли люди щиро хочуть побажати своїм близьким найкращого, вони бажають здоров’я і щастя.

То що ж таке щастя? Як ви вважаєте? Яким є філософське значення цього слова? ( Вправа «Коло ідей»)

 

V.  Чи згодні ви із тим, що людина сама є творцем свого щастя? (Є люди, котрі  вважають, що визначальним чинником їхнього життя  є доля. Інші кажуть, що головним є середовище, сукупність обставин і від того, як вони складуться залежить чи будуть вони щасливі, при цьому поводять себе, як ті нещасні із довгими ложками, котрими не могли насититися). Люди впевнені у собі кажуть, що все залежить виключно від їхнього бажання та планування свого майбутнього щастя.

(щастя залежить і від самої людини, і від оточення, і від обставин, але людина може сама усе змінити).

 

 Лише щаслива людина може нести щастя іншим.  Не можна відчути повноту щастя, коли ти не ділишся ним з іншими, не прагнеш зробити щасливим ще когось.

 

VI. Щастя буває довготривалим і швидкоплинним. Кажуть, що всі щасливі  однаково, а нещасні   по різному. Які є бар’єри, що заважають людині бути щасливою?

(песимізм, проблеми з однолітками, батьками, брак спілкування, відсутність справжніх друзів, невміння подивитися на проблему з іншого боку)

 

VII.  Щастя буває глобальним, великим, щастям для всіх чи багатьох (мир, відсутність переслідування за вільнодумство, право вибору, право на майбутнє). І буває особистим, особливим, індивідуальним для кожного.

А що ви уявляєте під власним персональним щастям? Я прошу вас на мить закрити очі і уявити своє щастя. А тепер я прошу вас зобразити його схематично.

Давайте прикріпимо ваші символи щастя на нашу піраміду.

 

VIII.  Звичайно, кожен із вас ітиме своєю дорогою до свого щастя, а чи є універсальний шлях до нього? Давайте спроектуємо шлях до нашої вершини, створимо східці, якими пройде кожен до «Олімпу». Я попрошу кожного з вас скористатися маркерами та жовтими папірцями і написати свій крок до щастя.

 

ІХ.  Отже, перспективу змальовано, шлях до майбутнього щастя визначено. А чи означає це, що ми не щасливі сьогодні? Озирнімося навколо, що сьог7одні робить нас щасливими?

 

Х. Ми часто сприймаємо як належне те, що маємо, не усвідомлюючи, що щасливі, бо живемо, маємо вибір,  друзів, відчуваємо любов і підтримку батьків. І ми в змозі зробити щасливими тих, хто нас оточує, варто лише їм посміхнутися.

Підсумок

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Виховна робота
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
381
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку