Українська мова 4 клас
Тема. Контрольна робота : списування
Мета: перевірити орфографічну та пунктуаційну грамотність учнів, швидкість письма, культуру оформлення роботи, поєднання літер, нахилу, розміру, форми; розвивати уважність, спостережливість; виховувати охайність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ
III. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ. СПИСУВАННЯ
І семестр
РІДКІСНА ГОСТЯ
Діти жили в селі недалеко від лісу. На узліссі під ялинкою вони влаштували пташину їдальню. Гілки ялини захищали годівницю від завірюхи. Їжу для птахів діти готували з осені. Сьогодні діти йшли вузькою стежиною відвідати друзів. На скатертині снігу видно лисячі, пташині сліди. У будиночку вже снідала синиця. З гущавини лісу летіла до годівниці зграйка щиглів. Раптом на верхівці ялини з’явилася білка. Звірятко огляділося навкруги і стрибнуло на пташиний будиночок. Рідкісна гостя вправно стала об’їдати ягідки з горобини.
( 77 слів)
Завдання для учнів
РІДКІСНА ГОСТЯ
Діти жили (в)селі недалеко від лісу. На узлі..(с/сс)і під ялинкою вони (в)лаштували пташину їдальню. Гілки ялини захищали годівницю від завірюхи. Їжу для птахів діти готували з ос..(е/и)ні. С..(ьо/о)годні діти йшли вузькою сте(ж/ш)иною відвідати друзів. На скатертині снігу видно лисячі, пташині сліди. (У)будиночку вже снідала синиця. З гу(шч/щ)авини лісу л..(е/и)тіла (до)годівниці зграйка щиглів. Раптом на верхівці ялини (з)..явилася білка. Звір..( ’я /я)тко огляділося навкруги і стрибнуло на пташиний будиночок. Рідкісна гостя вправно стала об..їдати ягідки (з)горобини.
( 77 слів)
ІІ семестр
Збирання роси
З давніх-давен побутує хліборобський звичай збирання роси. На початку травня, в час заврунення озимини, селяни виходили збирати росу. Вони одягали святковий одяг, брали їжу. До схід сонця заходили до сусідів і вирушали в поле. Йшли лише попарно. Дорогою не розмовляли, до стрічних віталися поклоном. Так велів звичай.
Біля ниви розстеляли скатертину, виставляли сніданок. Господар брав у вишитий рушник хлібину, запрошував тричі обійти житні сходи. Потім окроплювали одне одного росою, бажали щастя, здоров’я.
(74 слова)
Завдання для учнів
Збирання роси
(З)давніх-давен побутує хлібороб(ськ/зьк)ий звичай збира..(н/нн)я роси. На початку травня, в час заврунення оз..(и/е)мини, селяни виходили (з)бирати росу. Вони одягали св..ятковий одяг, брали ..(ї/йі)жу. До схід сонця заходили (до)сусідів і вирушали (в)поле. Йшли лише попарно. Дорогою (не)розмовляли, до стрічних віталися поклоном. Так велів звичай.
Біля ниви розст..(е/и)ляли скатертину, виставляли сніданок. Господар брав у виш..(и/е)тий рушник хлібину, запрошував тричі обійти житні сходи. Потім окроплювали одне одного росою, бажали (щ/шч)астя, здоров..я.
(74 слова)
Примітка. Пояснити значення слова «заврунення».
IV. ПІДСУМОК УРОКУ
—Як ви оцінюєте свою роботу?
— Чи є у ній певні недоліки?