Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок у 4 класі "Речення за метою висловлювання та інтонацією"

Про матеріал
Урок з української мови у 4 класі "Речення за метою висловлювання та інтонацією"
Перегляд файлу

Урок №16

Тема. Речення за метою висловлювання та інтонацією

Мета: формування ключових компетентностей:

 уміння вчитися: організовувати свою працю для досягнення результату; виконувати розумові операції й практичні дії;

          здоров'язбережувальної компетентності: формувати свідоме позитивне ставлення до свого здоров’я та здорового способу життя; показати учням, що дотримання всіх складових здорового способу життя провідна умова збереження і зміцнення здоров’я.

формування предметних компетентностей: узагальнити знання учнів про види речень за метою висловлювання та інтонацією; вправляти у розрізненні їх на слух і на письмі; формувати вміння аналізувати, синтезувати мовні явища; сприяти творчій активності школярів; виховувати культуру мовлення, бажання вивчати українську мову.

Обладнання: зображенням мультиплікаційних героїв: Живчика, Грушки, Лимончика, Вишеньки; картки із завданнями для самостійної роботи та роботи в парах, мультимедійна презентація.

Тип уроку: повторення і узагальнення знань і вмінь.

Хід уроку

ЖивчикІ. Організація класу до роботи

1. Привітання

Добрий день! В добрий час!

Рада, діти бачить вас!

Ви почули всі дзвінок,

Він покликав на урок.

2. Міні-інтерв’ю від Живчика (мультиплікаційного героя, гостя уроку)

Технологія «Мікрофон» (учні відповідають на запитання Живчика).

- Діти, який у вас  настрій?

- Усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з однокласниками.

- Мені б дуже хотілося, щоб такий настрій супроводжував вас до кінця уроку. Тільки за такої умови наш урок буде корисним, цікавим, пізнавальним.

II. Мотивація навчальної діяльності учнів

Гра «Плутанина»

Мета: актуалізувати знання дітей про речення.

На дошці розміщено картки зі словами: «людини, багатство, здоров’я, є, найвище».

Запитання до учнів від Грушки:

- Чи можна цей набір слів уважати реченням? Чому? Обґрунтуйте свою думку.

- З даних слів утворіть речення. Запишіть його.

- Це вислів відомого лікаря  Гіппократа. Поясніть, як ви його розумієте.

- Пригадайте, який вид речення за метою висловлювання.

III. Повідомлення теми і мети уроку

 На сьогоднішньому уроці  ми узагальнимо наші знання  про речення. Повторимо, які бувають речення за метою висловлювання та інтонацією, будемо знаходити в тексті та самостійно складати речення різних видів.

IV. Робота над темою уроку

  1. Завдання від Вишеньки (робота в парі).

- Записати речення, вставляючи пропущені слова.

Тече … з-під …,

Яром на долину.

Пишається над …

Червона ….

  • Про який природний чинник, що впливає на здоров’я, йде мова у вірші? (Вода)
  • Як може впливати вода на зміцнення здоров’я?
  • Хто автор даного уривку? (Т.Г. Шевченко).

(Так, це слова Тараса Григоровича Шевченка, видатної людини нашого рідного краю, яка є прикладом для наслідування. Великий поет і митець Тарас своїми діяннями навіки прославив Батьківщину.)

2. Каліграфічна хвилинка.

Шш Ше Шв вч ша

Тарас Григорович Шевченко великий український поет.

Завдання від Лимончика.

1.Визначити, яким є речення за метою висловлювання.

3.Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»

Мета: повторення вивченого про речення у попередніх класах.

 - Що ви знаєте про речення?

4. Робота з підручником. Усне виконання вправи 50.

Висновок про види речень за метою висловлювання і інтонацією.

5. Фізкультхвилинка під музичний супровід.

Хочу я здоровим бути,

Гартуватись хочу я.

Тож гімнастику робити

Треба разом – ти і я!

З фізкультурою ми дружим,

Різні вправи любим дуже!

Раз, два, три, чотири, пять – Будем разом присідать.

6. Робота над віршем «Як думав Василько...» В. Красоткіної

Читання вірша учнем.

Завдання від Лимончика:

- Вказати кількість речень.

- Визначити види речень за метою висловлювання та інтонацією.

- Скласти спонукальне речення із звертанням до Василька.

Як думав Василько...

 Думав Вася, Танін брат,

 Щоб здоровим стати,

 Треба їсти – все підряд

 І побільше спати.

 Так Василько і робив,

 Враз, як прокидався,

 Щось жував він, їв і їв,

 Просто – запихався.

 Став гладкий – не підбіжить!

 Та і йти не може...

 Як такому в світі жить,

 Хто тут допоможе?

7. Творча робота (робота в групах)

Завдання:

- Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними по одному спонукальному, питальному, розповідному реченню.

(Кожна група отримала картки з малюнками різних продуктів харчування: молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця).

- Порадити Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим. Які види речень використали в порадах?

Порада від Лимончика.

Правильне та корисне харчування – це одна із складових нашого здоров’я.

Завдання від Вишеньки.

9. Самостійна робота. Робота з підручником. Вправа 51

Завдання

Прочитайте текст. Випишіть виділені речення, підкресліть головні й другорядні члени речення.

Групова робота

Випишіть по одному розповідному, питальному та спонукальному реченню.

 

10. Гра «Незакінчене речення» з Грушкою.

Речення виражає…

  • Речення за метою висловлювання бувають...
  • За інтонацією речення є…
  • В кінці розповідного речення ставиться...
  • Якщо речення вимовляється з питальною інтонацією, то в кінці ставимо …
  • У кінці спонукального речення ставимо...

V. Підсумок уроку.

Гра від Живчика «Квітка лілеї».

Учні утворюють коло та передають одне одному квітку, при цьому кажуть:

«Сьогодні на уроці мені сподобалось...,

я запам’ятав…,

я зрозумів…,

я навчився…».

VІ. Домашнє завдання

Вправа 52, с. 28, опрацювати таблицю

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними спонукальне, питальне чи розповідне речення. (на вибір) Порадьте Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим.

Молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця.

 

Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними спонукальне, питальне чи розповідне речення. (на вибір) Порадьте Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим.

Молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця.

 

Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними спонукальне, питальне чи розповідне речення. (на вибір) Порадьте Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим.

Молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця.

 

Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними спонукальне, питальне чи розповідне речення. (на вибір) Порадьте Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим.

Молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця.

 

Вибрати продукти харчування, корисні для здоровя Василька та скласти з ними спонукальне, питальне чи розповідне речення. (на вибір) Порадьте Василькові, що треба робити, щоб стати здоровим.

Молоко, цукерки, чіпси, овочі, горіхи, тістечка, риба, жуйки, сир, фрукти, яйця.

 

docx
Додано
20 листопада 2019
Переглядів
228
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку