Контрольна робота № 1 за розділом
«Вступ. Священні книги людства як пам’ятки культури і джерело літератури»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. Чому Біблія є однією з найвідоміших книг у світі?
2. Чого навчають євангельські притчі?
3. Актуальність уроків Біблії в наш час.
4. Роль священних книг у житті людства.
5. Біблійні сюжети, які мене найбільше вразили.
Контрольна робота № 2 за розділом
«Антична література»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) література I тисячоліття до н.е.;
б) література Західної Європи, створена латинською мовою;
в) література Середземномор’я до Різдва Христового;
г) література Давньої Греції та Риму.
2. Укажіть провідну рису античної літератури.
а) міфологічна тематика;
б) використання винятково латинської мови;
в) анонімне авторство багатьох творів;
г) заборона зображувати та описувати діяння богів.
3. Укажіть, як ще називали греків у творах Гомера.
а) італійці;
б) європейці;
в) ахейці;
г) латини.
4. Чию долю детально змальовує Тіртей у поезії «Добре вмирати тому…?»
а) нещасного поета;
б) воїна – зрадника;
в) воїна – захисника;
г) жебрака.
5. Назвіть головний образ поезії Горація «До Мельпомени».
а) пам’ятник;
б) поет;
в) Рим;
г) подорожній.
6. Які почуття переживає головний герой трагедії Есхіла «Прометей закутий»?
а) обурення;
б) розчарованість;
в) злість;
г) радість.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Коротко опишіть, у чому полягає сутність «гомерівського питання».
8. Назвіть основні теми давньогрецької лірики.
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Спільне і відмінне між творами Гомера «Іліада» і Вергілія «Енеїда».
б) Напишіть твір – мініатюру «Гімн … (Тіртею, Сапфо, Есхілу…)» (за вибором учня).
Контрольна робота № 3 за розділом
«Середньовіччя»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) I – III ст..;
б) IV – XV ст..;
в) XV – XVII ст..;
г) I – XVII ст..
2. Укажіть, яку національну літературу представляє Омар Хайям.
а) турецьку;
б) перську;
в) індійську;
г) азербайджанську.
3. Укажіть, яка подія лягла в основу сюжету «Пісні про Роланда».
а) заснування імперії Карла Великого;
б) битва під Сарагосою;
в) перший хрестовий похід;
г) битва в Ронвесальській ущелині.
4. Як називають чотиривірш, що містить завершену думку.
а) бейти;
б) газелі;
в) рубаї;
г) сонет.
5. Який поет є автором вірша «Печаль на яшмовому ґанку»?
а) Ду Фу;
б) Лі Бо;
в) Рудакі;
г) Омар Хайям.
6. Хто є засновником жанру рубаї?
а) Рудакі;
б) Омар Хайям;
в) Данте;
г) Лі Бо.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Охарактеризуйте образ Роланда («Пісня про Роланда»).
8. Проаналізуйте рубаї Омара Хайяма.
Це небо множити уміє тільки втрати:
Приводить одного, щоб іншого забрати.
Якби народжені про наше лихо знали,
Чи хто погодився б на землю завітати?
(Переклад В.Мисика)
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Творчість Лі Бо, Ду Фу та Омара Хайяма – вершини світової лірики.
б) Напишіть твір – мініатюру «Лицарський кодекс честі (за «Піснею про Роланда»).
Контрольна робота № 4 за розділом
«Відродження»
Варіант I
Напишіть твір на одну із поданих тем:
1. Внутрішній світ ліричного героя у творах Франческо Петрарки.
2. «Кохання оспівую» (за трагедією В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта»).
3. Мої роздуми над сонетами Шекспіра.
4. «Донкіхотство» у XXI столітті.
5. Актуальність «вічних образів» зарубіжної літератури у наш час.
Контрольна робота № 5 за розділом
«Бароко і класицизм»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) Романтизм;
б) Відродження;
в) класицизм;
г) бароко.
2. Укажіть країну, в якій виник класицизм.
а) Англія;
б) Італія;
в) Франція;
г) Іспанія.
3. За жанром «Міщанин – шляхтич»:
а) комедія;
б) драма;
в) трагедія;
г) водевіль.
4. Пан Журден прагне:
а) розбагатіти;
б) стати шляхетним дворянином;
в) одружитися з маркізою;
г) стати вченим.
5. Кому з героїв належить ідея про візит турків?
а) Клеонту;
б) Ков’єлю;
в) Люсіль;
г) графу Доранту.
6. Титул, що його одержав пан Журден після посвяти.
а) паламуші;
б) дімуші;
в) мамамуші;
г) момомуші.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Схарактеризуйте образ пана Журдена. Назвіть його позитивні та негативні риси.
8. У чому полягає основна мета комедії «Міщанин – шляхтич»? Яку роль автор відводить сміхові?
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Виконайте одне із завдань:
а) Як ви думаєте, кому із персонажів комедії симпатизує автор? Відповідь аргументуйте.
б) Написати твір – мініатюру «Чи можна торгувати честю?» (за комедією Мольєра «Міщанин – шляхтич»).
Контрольна робота № 6 за розділом
«Література XX – XXI ст.»
Варіант I
Початковий та середні рівні (по 1 балу за кожну правильну відповідь)
а) здійснив вимушену посадку літака через несправність мотора;
б) брав участь в експедиції з пошуку води;
в) брав участь у розвідувальній експедиції з пошуку секретних аеродромів ворога;
г) брав участь у рятувальній операції з пошуку дитини.
2. Укажіть назву астероїда Маленького принца.
а) Марс – 4;
б) №3251;
в) В – 612;
г) астероїд Рожі.
3. Що любив робити у вільний час Маленький принц?
а) малювати;
б) гратися;
в) пити каву;
г) дивитися на захід сонця.
4. Укажіть, яку літературу представляє Р.Бах.
а) американську;
б) англійську;
в) канадську;
г) німецьку.
5. Укажіть назву місцевості, де за вироком Зграї опинялися Вигнанці у творі Р.Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон».
а) Далекі Скелі;
б) Коло Ганьби;
в) Неприступна Скеля;
г) Узбережжя Самотності.
6. Укажіть, кого Р.Бах згадує в епіграфі – присвяті до твору «Чайка Джонатан Лівінгстон».
а) легендарного пілота Дж. Лівінгстона, ім’ям якого названо головного героя твору;
б) усіх авіаторів, хто сміливо прямував до мрії, незважаючи на небезпечні перешкоди;
в) маленького принца – героя твору А. де Сент – Екзюпері;
г) справжнього Джонатана – чайку, що живе в душі кожної людини.
Достатній рівень (по 1,5 бала за правильну відповідь)
7. Запишіть проблеми, поставлені А. де Сент – Екзюпері у творі «Маленький принц».
8. Схарактеризуйте образ чайки Джонатана Лівінгстона у творі Р.Баха «Чайка Джонатана Лівінгстон».
Високий рівень (3 бали за правильну відповідь)
9. Напишіть невеликий твір – роздум на одну із запропонованих тем:
а) «Земля очима маленького принца» (за твором А. де Сент – Екзюпері).
б) «Якою була б доля Зграї, якби в ній не було Джонатана Лівінгстона» (за твором Р.Баха).