"Контрольні роботи з природознавства"

Про матеріал
Контрольні роботи з природознавства для учнів 4 класу за підручником Т. Г. Гільберг, Т.В.Сак. Розроблені відповідно до вимог Міністерства освіти і науки України
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу картинки природы

 

 

 

 

 

Вимоги до формування змісту і оцінювання

комбінованої контрольної роботи у 3-4 класах

з/п

Види завдань

Кількість

завдань

Кількість

балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна

Кількість

балів

1.

Завдання на перевірку знань про предмети і

явища природи, їх взаємозв'язки і залежності

між ними

3

1 бал

3 бали

2.

Завдання на перевірку умінь виконувати різні

види навчально-пізнавальних дій щодо

об'єктів природи та інформації про них

1

1 бал

1 бали

3.

Завдання на перевірку умінь оцінювати

об'єкти природи, а також власну поведінку та

інших людей серед природи

2

1 бал

2 бали

4.

Завдання на перевірку умінь застосовувати

набуті знання й навички у своєму

повсякденному житті

2

1 бал

2 бали

5.

Завдання на перевірку досвіду емоційно-

ціннісного ставлення до навколишнього світу

і природи, до різноманітних видів діяльності

1

2 бали

2 бал

6.

Завдання на перевірку умінь творчого

застосування набутих природничих знань і

способів діяльності в змінених ситуаціях

1

2 бали

2 бали

Разом

10

-

12 балів

 

Вимоги до формування змісту і оцінювання

тестової контрольної роботи у 3-4 класах

з/п

Види завдань

Кількість

завдань

Кількість балів за кожне правильно виконане завдання

Максимальна кількість балів

1.

Завдання закритого типу з вибором однієї

відповіді серед трьох пропонованих варіантів

3

1 бал

3 бали

2.

Завдання відкритого типу на встановлення

послідовності або відповідності між 6

компонентами

2

2 бали

4 бали

3.

Завдання відкритого типу з короткою

відповіддю

1

2 бали

2 бали

4.

Завдання відкритого типу з розгорнутою

відповіддю

1

3 бали

3 бали

Разом

7

-

12 балів

 

 

Тестова контрольна робота № 1

ТЕМА. Всесвіт і Сонячна система.

Варіант 1

  1. Обери, яку форму має Земля?(1б.)

А круглу

Б кулясту

В овальну

  1. Сонце – це …  (1б.)

А планета

Б зоря

В супутник

  1. До Сонячної системи входять: (1б.)

А 6 планет

Б 8 планет

В  9планет

  1. Напиши назви планет і прономеруй їх (2б.)

          За віддаленістю від Сонця _____________________________________

_____________________________________________________________________________________________________________________

  1. Встанови відповідність за допомогою стрілочок.(2б.)

 

Планета      °                                 °     Місяць

Супутник   °                                 °       Марс

Сузір'я        °                                 °     Малий Віз

 

  1. Допиши речення .(2б.)

Обертання Землі навколо  Сонця призводить до зміни ___________________________________________________________

Шлях, яким Земля рухається навколо Сонця називається _____________________________________________________________

  1. Розроби  пам'ятку для туристів «Як орієнтуватися за Полярною зорею.» (3б.)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тестова контрольна робота № 1

ТЕМА. Всесвіт і Сонячна система.

Варіант 2

 

  1. Центральним тілом у Всесвіті є: (1б.)

А  Планета Земля

Б  Сонце

В  Місяць

  1. Місяць – це … (1б.)

А  штучний космічний супутник Землі

Б  природний супутник Землі

В  центральне тіло Сонячної системи.

  1. Проміжок часу, за який Земля робить повний оберт навколо Сонця , називається : (1б.)

А місяцем

Б добою

В роком

  1. Доповни речення. (2б.)

До складу Сонячної системи входять        _______________________

___________________________________________________________

_____________________________________________________________

  1. Встанови відповідність за допомогою стрілочок. (2б.)

     Планета      °                                 °     Місяць

     Супутник   °                                 °      Сонце

     Зоря            °                                 °     Земля

 

  1. Допиши речення(2б.)

Уявна лінія, що проходить через екватор Землі та Північний і Південний полюси, називається ________________________________

Доба – це ______ години. За цей час Земля робить ______________

___________________________________________________________

  1. Склади докладний план розповіді на тему «Історія освоєння космосу людиною» (3б.)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комбінована контрольна робота № 2

ТЕМА. План і карта.

Варіант 1

1.Обери й познач. (1б.)

Чи існують у реальності на поверхні Землі екватор, паралелі, меридіани?

                          Так                                                ні

 

2. Пригадай і напиши. (1б.)

Надійний прилад для орієнтування на місцевості  – це _________________

 

3. Зорієнтуйся у просторі. (1б.)

 У якому напрямку тобі потрібно буде повертатися назад, якщо ти йдеш  у північному _______________________________________________

 

4. Наведи приклад. (1б.)

Для чого людям потрібні географічні карти? ___________________________

__________________________________________________________________

 

5. Доповни речення. (1б.)

Орієнтуватися на місцевості -  означає  вміти  _______________________

_______________________________________________________________

 

6. Допиши твердження. (1б.)

Меридіани з’єднують обидва полюси, а також вказують напрям 

« __________________________________________»

 

7. Напиши скорочено основні  та проміжні  сторони горизонту. (1б.)

 


http://miksike.net/documents/main/2klass/8karta/images/2-8-3-2_1.jpg 

8.  За поданим планом і масштабом визнач розмір ділянки плодового саду. (1б.)

Масштаб 1 см – 10 м.

 


Довжина _________________    Ширина ________

 

 

 

  1. Заміни у тексті умовні позначення словами. (2 б.)

 

10. Як ти будеш орієнтуватися на місцевості у похмуру погоду? Поміркуй і запропонуй рішення. (2б.)
______________________________________________________________
______________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комбінована контрольна робота № 2

ТЕМА. План і карта.

Варіант 2

 

1. Обери і познач правильну, на твою думку, відповідь. (1б.)

Чи можна дійти до лінії горизонту?

                    Так                                          ні

 

2. Пригадай і напиши. (1б.)

Зменшене у багато разів зображення на площині земної поверхні   – це _________________________________________________________

 

 3. Зорієнтуйся у просторі. (1б.)

 У якому напрямку тобі потрібно буде повертатися назад, якщо ти йдеш  у південному  _______________________________________________

 

4. Наведи приклад. (1б.)

Для чого застосовують масштаб? _________________________________

_______________________________________________________________

 

5. Доповни речення. (1б.)

Вміти визначати своє місцезнаходження відносно сторін горизонту – означає вміти __________________________________________________________

 

 6. Допиши твердження. (1б.)

Паралелі розташовуються з обох боків від екватора і вказують напрям 

« __________________________________________»

 

7.Уважно роздивися карту півкуль. Зроби підписи на стрілочках. (1б.)

 

 

півкуля                                                              півкуля
Картинки по запросу карта півкуль океани материки
 

 

 

 

 

8.За поданим планом і масштабом визнач розмір ділянки поля. (1б.)

Масштаб 1 см – 20 м.
 

 

 

 

Довжина _________________    Ширина _____________________


 

9. Заміни у тексті умовні позначення словами.

10. Як ти будеш орієнтуватися на місцевості сонячного дня? Поміркуй і запропонуй рішення. (2б.)

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

 


 

 

 

 

 

Тестова контрольна робота № 3

ТЕМА. Природа материків і океанів (частина І).

Варіант 1

1.Великі ділянки суші оточені з усіх боків водою, називаються (1 бал)

                  А державами;    Б островами;          В материками

2.Скільки материків на планеті Земля? (1 бал)

      А 5;             Б 4;                    В 6

3.  Який з океанів найменший? (1б.)

         А Північний Льодовитий;    Б Тихий;    В Індійський

4. Установи відповідність. (2б.)

Тихий   

 

найменший, наймілкіший,                                                                  найхолодніший

 

 

 

Північний Льодовитий

 

найдовший, найбільш досліджений і освоєний людьми

 

 

Атлантичний

 

 

найбільший, найглибший, має найрізноманітніший рослинний та тваринний світ

 

 

 

5.Познач цифрами  на контурній карті назви океанів. (2б.)

 

Картинки по запросу контурна карта півкуль 4 класс

 

1 – Північний Льодовитий; 2 – Тихий; 3 – Атлантичний; 4 - Індійський

6.Доповни  речення. (2б.)

Ділянки земної поверхні, високо підняті над рівнинами – це __________________. Залежно від висоти вони бувають _____________________, _____________________, _________________.

 

7.Підготуй довідку про природні багатства Тихого океану. (3б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Тестова контрольна робота № 3

ТЕМА. Природа материків і океанів.

Варіант 2

1 . Який материк складається з двох частин? (1 бал)

          А Північна Америка;     Б Євразія;      В Південна Америка

2.Світовий океан складається із(1 бал)

А 4 океанів;      Б 6 океанів;          В 5 океанів

3. Який з океанів найбільший (1 бал)

         А Атлантичний океан;     Б Тихий океан;    В Індійський океан

4. Установи відповідність. (2б.)

З’єднай у пари океан з островом, що до нього належить.

Тихий океан                                         Мадагаскар

Атлантичний океан                            Нова Гвінея

Індійський                                        ● Гренландія

5. Познач цифрами  на контурній карті назви океанів.  (2б.)                 

Картинки по запросу контурна карта півкуль 4 класс

 

1 –Індійський; 2 – Атлантичний; 3 – Тихий; 4 – Північний Льодовитий

6. Доповни визначення.(2б.)

Територія суші, що має рівну поверхню – це _______________________.  Вони поділяються на __________________і_____________. Низовини позначаються на карті _____________ кольором, а височини _________________. 

 

7. Підготуй довідку про природні багатства Індійського океану. (3б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

Комбінована контрольна робота № 4

ТЕМА. Природа материків і океанів (частина ІІ).

Варіант 1

 

1.Більшу частину Землі займають материки.(1б.)

 

               Так                                    ні

 

2. Обери й познач .(1б.)

Який материк найспекотливіший на планеті?

А Австралія;      Б Південна Америка;    В  Африка.

 

3. Доповни речення. (1б.)

  Найбільша пустеля у світі - ______________________________________.

 

4. Устав пропущені слова .(1б.)

     Найдовша річка на Землі - __________________, знаходиться в ____________, впадає в _____________________ море.

 

5. Підкресли назви материків. (1б.)

Африка, Україна, Австралія, Північна Америка, Євразія,  Антарктида,

Індійський, Південна Америка.

 

6. Допиши речення. (1б.)

   Найхолодніший, найвищий материк, укритий потужним льодовим панциром, це - _____________________. Через суворі природні умови її ніколи не __________________________________________________.

 

7. Зорієнтуйся і викресли «зайве»( (1б.)

      Кожна держава має свої кордони, назву, материк, столицю.

 

8.З’єднай у пари. (1б.)

На яких материках розміщені?

Степи                               Африка

Савани                             Південна Америка

Прерії                               Євразія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Познач на карті півкуль материки(2б.)

Картинки по запросу карта півкуль океани материки

1 – Африка; 2 – Північна Америка, 3 – Австралія, 4 – Південна Америка

5 – Євразія; 6 – Антарктида.

 

  1. Склади зв’язну розповідь на тему “Чим Австралія відрізняється від інших материків.»(2б.)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комбінована контрольна робота № 4

ТЕМА. Природа материків і океанів (частина ІІ).

Варіант 2

 

1.Материк Африка знаходиться в західній півкулі (1б.)

 

                       Так                                    ні

 

2. Обери й познач.( 1б.)

Який материк омивається всіма океанами?

              А Австралія;          Б  Африка;      В Євразія

 

3. Доповни речення. (1б.)

    Єдиний материк на Землі, який через суворі природні умови ніколи не населяли люди. - ________________________________________.

 

4. Устав пропущені слова.  (1б.)

   Найвищий водоспад на Землі - ______________________________

Знаходиться в ______________________________________________.

 

5.Підкресли назви материків, які розташовані в східній півкулі Землі. (1б.)

Африка, Північна Америка, Австралія, Євразія, Антарктида, Південна Америка .

 

6. Допиши речення.(1б.)

 Ця держава займає увесь материк ________________________, її столиця – Канберра. Корінний народ - ___________________________, належить до ____________________________ раси.

 

7.Зорієнтуйся і викресли «зайве»(1б.)

Лінія екватора проходить через такі материки: Австралію, Антарктиду, Африку, Євразію, Північну Америку, Південну Америку.

 

8.З’єднай у пари.(1б.)

На яких материках водяться?

 

Африка

Евкаліпт, кенгуру, страус

 

Баобаб, лев, жирафа, буйвол

Австралія

 

 

Антарктида

 

Пінгвіни, тюлені, поморники

 

 

 

9. Познач на карті півкуль материки (2б.)

 

Картинки по запросу карта півкуль океани материки

1 – Австралія; 2 – Південна Америка, 3 – Євразія, 4 – Північна Америка

  1. –Африка; 6 – Антарктида.

 

 

10.Який материк ти мрієш відвідати. Напиши чому?

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тестова контрольна робота № 5

ТЕМА. Природа України (частина І).

Варіант 1

1. На якому материку розміщена наша держава? (1б.)

А в Австралії; 

Б  в Євразії;       

В  в Антарктиді.

2. Яка країна межує з Україною на півночі? (1б.)

                А Польща;

                Б Молдова;

                В Білорусь.

 

3. Яка найбільша річка України?(1б.)

                А Волга;

                 Б Дніпро;

                В Дунай.

4. Встанови відповідність.(2б.)

Озеро                                                                        Канал

Ставок                        Природні водойми              Річка

Море           Штучні водойми             Водосховище

 

5. «Розшифруй» і допиши речення.(2б.)

В Україні є поклади паливних корисних копалин:

________________________________________________________________,

рудних:   Картинки по запросу умовні позначки корисних копалин_______________________________________________

 

і нерудних:           ___________________________________________.

 

6. Доповни речення. (2б.)

   Озеро – це __________________ водойма, що утворилася в заглибленні ________________ поверхні, заповнена _________________ водою.

7. Поміркуй ! Що є причиною забруднення водойм і які їх наслідки? Свої міркування запиши. (3б.)

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
 

Тестова контрольна робота № 5

ТЕМА. Природа України (частина І).

Варіант 2

  1. У якій півкулі знаходиться на карті наша Україна?(1б.)

А  у східній;

Б у південній;

В у західній

  1. З якою державою Україна межує на сході?(1б.)

   А Угорщина;

             Б Румунія;

             В Росія.

  1. Якими морями омивається Україна?(1б.)

    А Чорним і Червоним;

    Б Чорним і Азовським;

    В Азовським і Балтійським.

4. Встанови відповідність.(2б.)

                                       Природний газ

                   

                       буре вугілля

 

                                     нафта

 

5.Віднови правильну послідовність.(2б.)

Місце, де річка бере початок -  це  , місце впадіння її в іншу річку, озеро, море чи океан -          . Кожна річка тече по          , у найглибшому місці якої розташовується          .  У річки є          - струмки або менші річки, що в неї впадають.

( 1 – річище, 2 – притоки, 3 – гирло, 4 – витік, 5 – річкова долина)

6. Доповни речення.(2б.)

     Річка – це __________________ водний __________________, що тече у виробленому ним річищі та живиться переважно _________________

________________________________________________________________.

7.Сплануй і запиши заходи, що сприятимуть підвищенню родючості ґрунтів в Україні. (3б.)

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Комбінована контрольна робота № 6

ТЕМА. Природа України (частина ІІ).

Варіант 1

  1. Обери й познач.(1б.)

Полісся – край лісів, річок, озер і боліт.

                       Так                         Ні

  1. Обери й познач (1б.)

              Рослинний і тваринний світ Лісостепу утворюють як лісові, так і степові види рослин і тварин.

                       Так                         Ні

 

  1. Рівнинну місцевість, що вкрита трав’янистою рослинністю, в Україні називають:(1б.)

А прерія;           Б савана              В лука.

4. Підкресли ті тварини  лісостепової зони, які занесені до Червоної книги України. (1б.)

    Горностай, олень, козуля, журавель сірий, тушканчик великий, бабак, пугач, деркач, тхір лісовий, видра річкова, куниця.

 

5. З’єднай лініями назви природних зон з видами ґрунтів даної зони. ( 1 бал)

Лісостеп                                            

Мішані ліси                                                                                                             

Степ                                                    

                                                                    

 Піщані, підзолисті і болотяні.

 Родючі чорноземи, каштанові, неродючі солончаки.

 Сірі лісові, підзолисті, родючі чорноземи

 

 

 

6. Склади схему ланцюга живлення, який сформувався у зоні мішаних лісів.(1б.)

 

  

 

7. Продовж речення.(1б.)

        Степи - ______________________________________________________

_________________________________________________________________

 

8.Продовж речення. (1б.)
Найвища точка Кримських гір  ― _______________________________.
У Кримських горах_____________________________________зима                   і _____________________________________________________літо.

Гірські ґрунти ___________________________________________.
 

 

9.Допиши речення.(2б.)

Щоб зберегти природу Карпат створено заповідники __________________

________________________________________________________________

У Кримських горах створено заповідники ___________________________

_______________________________________________________________

 

10.Поміркуй ! Чому ліси потрібно охороняти? Свої міркування запиши. (2б.)

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Комбінована контрольна робота № 6

ТЕМА. Природа України (частина ІІ).

Варіант 2

 

1. Обери й познач.(1б.)

Природні зони – це теплові пояси Землі.

                       Так                         Ні

2. Обери й познач. (1б.)

          Зона мішаних лісів знаходиться на півночі України.

                       Так                         Ні

 

3.Обери  й познач. (1б.)

    У яких природних зонах усі родючі чорноземи, придатні для сільського господарства уже давно розорані?

        А мішані ліси;               Б лісостеп;                   В степ.

4. Підкресли ті рослини лісостепової зони, які занесені до Червоної книги  України. (1б.)\

Тонконіг, підсніжник, шафран, костриця, конюшина, горицвіт, сон лучний, в’язіль, півонія, лисохвіст.

 

 

5. З’єднай лініями назви природних зон з корисними копалинами, які там видобувають. ( 1 бал)

 

Лісостеп                                            

Мішані ліси                                                                                                             

Степ                                                    

                                                                    

 Торф, граніт, бурштин

 Кам’яне вугілля, кам’яна сіль,

   залізна руда

Вапняк, крейда, природній газ

 

 

6. Склади схему ланцюга живлення, який сформувався у степу.(1б.)

 

   (1б.)

 

7.Продовж речення.(1б.)

        Луки - ______________________________________________________

_________________________________________________________________

 

8.Продовж речення. (1б.)
Найвища вершина Карпат ― ______________________.
У Карпатах _____________________________________________________ зима                   і __________________________________________________________________літо.

Гірські ґрунти _____________________________________________________.
 

 

9.Наведи приклади відомих тобі заповідників.(2б.)

Зона мішаних лісів: ____________________________________________

Лісостеп: _____________________________________________________

Степ: ________________________________________________________

10.Поміркуй і запиши «Чим школярі можуть допомогти збереженню природи у своїй місцевості?».  (2б.)

 

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Коваль Любов Дмитрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
До підручника
Природознавство 4 клас (Андрусенко І.В.)
Додано
27 серпня 2019
Переглядів
5197
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку