Шановні колеги! Пропоную вашій увазі дві контрольні роботи на тему "Розчини" ("Розчини") російською та українською мовами. Завдання різних рівнів складності представлені відповідно до чинної програми з хімії для 9 класу та підібрані як у вигляді тестів різних типів, так і в текстовому варіанті
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ «Р О З Ч И Н И»
9 клас
І варіант
Завдання 1- 5 мають по три варіанти відповідей. У кожному завданні лише ОДНА ПРАВИЛЬНА відповідь.
1. В якій із зазначених груп йонів знаходяться лише аніони:
а) К+, Сl¯, Mg2+, H+;
б) ОН¯, SO42¯, Cl¯, PO43¯;
в) Аl3+, Na+, Ca2+, Zn2+
2. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Мg2+
а) MgCl2; б) MgCO3; в) MgO
3. Серед запропонованих речовин виберіть формулу електроліту:
а) Na2O; б) NaOH; в) H2
4. Вкажіть формулу слабкого електроліту:
а) Н2СО3; б) КОН; в) NaCl.
5. Вкажіть йон, який завжди утворюється при дисоціації кислот:
а) гідроген-йон; б) гідроксид-йон; в) йон металу
|
а |
б |
в |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Завдання 6 – 8 мають по чотири варіанти відповідей. Оберіть правильні відповіді (їх може бути дві і більше).
6. Позначте символ та одиниці вимірювання масової частки:
а) %; б) г; в) ԝ; г) α
7. В результаті дисоціації натрій сульфату утворились йони:
а) Н+; б) Na+; в) SO42-; г) ОН-
8. Які із зазначених нижче пар йонів не можуть одночасно перебувати в розчині? Чому?
а) Zn2+і Сl-; б) Сu2+ і РО43-; в) Мg2+ і ОН-; г) Мg2+ і NО3-
|
а |
б |
в |
г |
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
Завдання 9 має на меті встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ, і впишіть її в таблицю.
9. Установіть відповідність між умовами перебігу реакцій йонного обміну до кінця та реагентами.
А |
|
Б |
|
В |
|
Умови перебігу реакцій Реагенти
йонного обміну до кінця
А. Випадання осаду 1. MgSO4 + KOH →
Б. Виділення газу і води 2. Al2(SO4)3 + NaCl →
B. Утворення води 3. К2СО3 + НСl →
4. LiOH + H2SO4 →
Напишіть молекулярні та йонні рівняння.
Завдання 10 – 12 передбачають певні обчислення або письмове пояснення.
10. Складіть молекулярне рівняння реакції між речовинами, які у розчині взаємодіють за такою схемою:
Fe2+ + 2OH- → Fe(OH)2
11.Електроліт має ступінь дисоціації 20%. Скільки молекул розпалося на йони з кожних 200 молекул?
12. В якому об`ємі води слід розчинити 25 г солі, щоб утворився розчин з масовою часткою розчиненої речовини 12,5%?
Додатково:Який об`єм хлоридної кислоти з масовою часткою розчиненої речовини 20% (густина 1,1 г/мл) слід взяти для розчинення алюмінію масою 18,8 г?
КОНТРОЛЬНА РОБОТА З ТЕМИ «Р О З Ч И Н И»
9 клас
ІI варіант
Завдання 1- 5 мають по три варіанти відповідей. У кожному завданні лише ОДНА ПРАВИЛЬНА відповідь.
1. В якій із зазначених груп йонів знаходяться лише катіони:
а) Na+, I¯, Ca2+, H+;
б) ОН¯, CO32¯, F¯, PO43¯;
в) Fe3+, Li+, Ba2+, Hg2+
2. Яка з речовин у водному розчині дисоціює з утворенням йону Ca2+
а) CaF2; б) CaCO3; в) CaO
3. Серед запропонованих речовин виберіть формулу електроліту:
а) K2O; б) KOH; в) O2
4. Вкажіть формулу слабкого електроліту:
а) Н2SО3; б) NaОН; в) KCl
5. Вкажіть йон, який завжди утворюється при дисоціації основ:
а) гідроген-йон; б) гідроксид-йон; в) йон металу
|
а |
б |
в |
|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
Завдання 6 – 8 мають по чотири варіанти відповідей. Оберіть правильні відповіді (їх може бути дві і більше).
6. Позначте символ та одиниці вимірювання маси розчиненої речовини:
а) %; б) г; в) ԝ; г) m
7. В результаті дисоціації cульфатної кислоти утворились йони:
а) Н+; б) K+; в) SO42-; г) Cl-
8. Які із зазначених нижче пар йонів не можуть одночасно перебувати в розчині?
а) Mg2+і Сl-; б) Сa2+ і РО43-; в) Fe2+ і ОН-; г) Ва2+ і NО3-
|
а |
б |
в |
г |
|
6 |
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
Завдання 9 має на меті встановити відповідність. До кожного рядка, позначеного БУКВОЮ, доберіть відповідник, позначений ЦИФРОЮ, і впишіть її в таблицю.
9. Установіть відповідність між умовами перебігу реакцій йонного обміну до кінця та реагентами.
А |
|
Б |
|
В |
|
Умови перебігу реакцій Реагенти
йонного обміну до кінця
А. Випадання осаду 1. CuSO4 + NaOH →
Б. Виділення газу і води 2. Fe2(SO4)3 + KCl →
B. Утворення води 3. Na2СО3 + НI →
4. KOH + H2SO4 →
Напишіть молекулярні та йонні рівняння.
Завдання 10 – 12 передбачають певні обчислення або письмове пояснення.
10. Складіть молекулярне рівняння реакції між речовинами, які у розчині взаємодіють за такою схемою:
Cu2+ + 2OH- → Сu(OH)2
11.Електроліт має ступінь дисоціації 25%. Скільки молекул розпалося на йони з кожних 150 молекул?
12. Обчислити маси лимонної кислоти і води, які слід взяти для приготування 500 г розчину з масовою часткою розчиненої речовини 15%.
Додатково:
Обчислити масу осаду, що утворився в результаті взаємодії 25 г розчину хлориду барію з масовою часткою розчиненої речовини 5% з розчином сульфату натрію, взятому в достатній кількості.
Контрольная работа по теме « Р а с т в о р ы»
9 класс
Вариант 1
1. Пользуясь таблицей растворимости веществ в воде, из перечня предложенных формул веществ выберите растворимые в воде соли:
Zn(NO3)2; MgCO3; H2CO3; BaSO4; Fe(OH)3; AgI (1б)
2. Из перечисленных формул веществ выберите формулы сильных электролитов и напишите уравнения их электролитической диссоциации (1б)
Ba(NO3)2; Br2; KOH; C2H5OH; FeCl3; H2O; H2SO4
3. Вещества каких попарно взятых растворов будут взаимодействовать между собой:
а) сульфат меди(II) и гидроксид натрия;
б) хлорид натрия и нитрат серебра;
в) карбонат калия и серная кислота;
г) хлорид натрия и гидроксид калия?
В возможных случаях запишите уравнения реакций в молекулярном и ионном виде (3б)
4. По сокращенному ионному уравнению реакции составьте молекулярное и полное ионное уравнения реакций:
SO42- + Ba2+ = BaSO4↓ (3б)
5. Вычислите массы лимонной кислоты и воды, которые нужно взять для приготовления 500 г раствора с массовой долей растворенного вещества 15% (2б)
6. Найдите массу соли, которая образуется при взаимодействии раствора гидроксида калия с раствором серной кислоты массой 30г с массовой долей кислоты 5% (3б)
Контрольная работа по теме « Р а с т в о р ы»
9 класс
Вариант 2
1. Пользуясь таблицей растворимости веществ в воде, из перечня предложенных формул веществ выберите нерастворимые в воде соли:
Na2CO3; AlPO4; CaCO3; H2SiO3; Mg(OH)2; AgBr (1б)
2. Из перечисленных формул веществ выберите формулы сильных электролитов и запишите уравнения их электролитической диссоциации:
ZnCl2; N2; MgO; NaOH; HNO3; AlBr3; глицерин (1б)
3. Вещества каких попарно взятых растворов будут взаимодействовать между собой:
а) карбоната кальция и соляной кислоты;
б) сульфата натрия и нитрата бария;
в) хлорида меди(II) и сульфида калия;
г) сульфата натрия и гидроксида калия?
В возможных случаях запишите уравнения реакций в молекулярном и ионном виде
(3б)
4. По сокращенному ионному уравнению реакции составьте молекулярное и полное ионное уравнения реакций:
CO32- + 2H+ = H2O + CO2↑ (2б)
5. К 300 г раствора с массовой долей растворенного вещества 6% долили 250 г воды. Вычислите массовую долю растворенного вещества в полученном растворе. (2б)
6. Найдите массу раствора гидроксида натрия с массовой долей щёлочи 8%, необходимого для взаимодействия с нитратом алюминия массой 42,6г. (3б)