Контрольний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму

Про матеріал
конспект уроку для дистанційного навчання на тему: "Контрольний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму" для учнів 5-го класу
Перегляд файлу

Тема: РЗМ. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму. (для дистанційного навчання)

Мета: удосконалити вміння усвідомлювати тему й основну думку, логіку викладу, тип і стиль мовлення, послідовність викладу матеріалу; інтелектуальні вміння ділити текст на смислові частини, зіставляти план і первинне висловлювання; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з урахуванням типологічної і стильової характеристики, сприймати текст, розуміти його, письмово докладно відтворювати почуте.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

II. Ознайомлення п’ятикласників з темою, метою й завданнями уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Запитання до учнів.

  • Які ви знаєте типи мовлення? (розповідь, опис, роздум)
  • Про що йдеться у роздумі? (про причинно-наслідкові зв’язки між явищами, діями, ознаками)
  • Яке питання можна поставити до роздуму? (чому?)
  • Яких видів буває роздум? (розгорнутий і стягнений)
  • Із яких частин складається розгорнутий роздум? (з трьох частин: теза, докази, висновок)

IV. Опрацювання нового матеріалу.

  1. Прослуховування тексту

 

Звичаї-скарб народу

Кожен народ має свої звичаї, що вироблялися протягом багатьох століть і освячені віками.

Але звичаї не відокремлене явище в житті народу, а втілені в рухи і дію світовідчуття та взаємини між окремими людьми, які, у свою чергу, впливають на духовну культуру нації.

Звичаї — це ті неписані закони, якими керуються в найменших щоденних і найбільших  всенаціональних справах.

Звичаї і мова — ось ті найміцніші елементи, що об’єднують окремих людей в один народ, в одну націю.

 В усіх народів світу існує повір’я, що той, хто забув звичаї своїх батьків, карається людьми і Богом. Наш великий поет Тарас Шевченко, звертаючись до України, як до матері, що вічно страждає, питається:

Чи ти рано до схід-сонця

Богу не молилась?

Чи ти діточок непевних

Звичаю не вчила?

Як бачимо з цих слів Шевченка, не вчити своїх дітей звичаїв — то такий же великий гріх для матері, як і гріх — не молитися Богові.

(За О. Воропаєм; 145 слів).

 

  1. Мовний аналіз тексту

Словникова робота

1.З’ясуйте лексичне значення слів:

звичаї-правила достойної поведінки, прийняті в певному середовищі

нація-конкретно-історична форма спільності людей, об’єднаних єдиною мовою і територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами культури і характеру

елемент-неподільна складова частина чого-небудь

повір’я-перекази, легенди, в основі яких лежать своєрідні народні уявлення про зв’язки між явищами навколишнього світу і долею людини.

2. Доберіть синоніми до слова скарб-коштовності, цінні речі ,статки, гроші

Орієнтовний план тексту

1. Звичаї освячені віками.

2. Духовна культура нації.

3. Неписані закони, якими керуються люди.

4. Що об’єднує людей в один народ?

5. Народне повір’я про звичаї.

6. Звернення Тараса Шевченка до України.

7. Не вчити дітей звичаїв-то великий гріх

 

  1. Усне переказування тексту.

Прочитайте текст та перекажіть самому собі, що запам’ятали.

4. Повторне читання тексту

5. Самостійна робота:

1. Підготовка чорнового  варіанту переказу

2. Редагування тексту та переписування начисто

V. Підсумки уроку

Відкритий мікрофон (рефлексія)

“Що нового ви дізналися на уроці…”

“Сьогодні на уроці для мене найбільшим відкриттям було…”

“Якими думками про цей урок ти поділишся з батьками, товаришами…”

 

 

docx
Додано
10 квітня 2020
Переглядів
15723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку