Контрольний письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

Про матеріал
Конспект уроку на тему: "Контрольний письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням". 11 клас
Перегляд файлу

Васик М. В., вчитель української мови

та літератури Шепетівської ЗОШ №1

 

Українська мова

11 клас

Контрольний письмовий стислий переказ тексту публіцистичного стилю з творчим завданням

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про особливості публіцистичного стилю мовлення, удосконалювати вміння й навички письмово стисло переказувати текст публіцистичного стилю мовлення за самостійно складеним планом; розвивати комунікативно-мовленнєві вміння, мислення, пам’ять; виховувати у школярів за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу почуття відповідальності за своє майбутнє.

Обладнання: схема-опора, роздавальні матеріали, словники.

Внутрішньопредметні зв’язки: синтаксис (текст), лексикологія, стилістика.

Тип уроку: урок розвитку мовленнєвої компетенції (урок навчального переказу).

 

ХІД УРОКУ

 

I. Організаційний момент.

II. Вступна бесіда (ознайомлення з видом переказу, метою і завданнями)

 

Бесіда

  • Пригадайте, що вам відомо про перекази та їх види.
  • Яким вимогам має відповідати текст?
  • Що треба пам’ятати при роботі з текстом? (Усі компоненти — зміст, структура, мовне оформлення — тісно пов’язані й залежать від мети тексту, комунікативного завдання.)
  • За якими ознаками визначають стилі мовлення? (Сфера використання, основне призначення, жанри, основні ознаки, мовні засоби.)
  • За визначеними ознаками назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.

Парна робота зі схемою-опорою «Етапи роботи над переказом із творчим завданням»

 

III. Процесуально-діяльнісний етап

 

Читання тексту

► Про що може розповідатися в тексті з такою назвою?

http://gorodenok.com/wp-content/uploads/2014/06/ukrainska_mova_11k-50.jpg

 

 

 

Бесіда за змістом прочитаного

  1. До якого стилю належить текст? Назвіть його ознаки.
  2.  Яка основна думка та тема тексту?
  3. Назвіть мікротеми тексту.

Виділення мікротем (абзаців).

 

Складання плану

Орієнтовний план

1. Милосердя і доброта – фундамент людства.

2.  Давньоруська благодійність.

3. Сумні цифри – реалії життя в Україні.

4. «Думай добре, роби добре – і буде добре».

5. Добро – не наука, воно-дія.

6. Людська порядність і доброта не мають меж.

7. Ми маємо бути милосердними!

8. Милосердя і доброта у моєму розумінні (із наведенням конкретних прикладів).

 

Мовний аналіз тексту

► Словникова робота.

Білецький-Носенко Павло Павлович - український письменник, педагог і лексикограф.

► Робота над ознаками публіцистичного стилю (стилістичний аналіз тексту).

  • З’ясуйте, кому адресовано текст, яка його мета (завдання).
  • Визначте сферу суспільного життя, для якої створено висловлювання.
  • Яку стилістично марковану лексику використано?

 

Повторне читання тексту

 

Підготовка чорнового варіанта переказу

Учні записують переказ у чернетку.

 

Редагування роботи і переписування її начисто

Учні вичитують переказ, редагують та переписують начисто.

 

V. Контрольно-рефлексивний етап

Перевірка та аналіз роботи за пам’яткою

Перевіряючи переказ, зверніть увагу на:

  • добір точних і влучних, правильних слів;
  • зв’язність тексту;
  • доречність вибору засобів зв’язності;
  • послідовність викладу;
  • наявність висновків;
  • повноту відтворення змісту;
  • наявність зайвої інформації;
  • логічні зв’язки первинного тексту і доданих фрагментів.

 

VI. Домашнє завдання (на вибір)

Скласти і записати словниковий диктант на всі орфограми у частинах мови (36 слів). 

 

docx
До підручника
Українська мова (академічний, профільний рівень) 11 клас (Шелехова Г.Т., Бондаренко Н.В., Новосьолова В.І.)
Додано
3 квітня 2019
Переглядів
3067
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку