Контрольно - підсумкове заняття для 2 молодшої групи.
Тема: Мандрівка з зайчиком
Мета: закріпити знання дітей про овочі та їх якості; про відомих свійських і диких тварин та спосіб їх живлення; продовжувати вчити складати описову розповідь за допомогою вихователя; відповідати на запитання повним реченням; виробляти інтонаційну виразність мови, створювати хороший настрій емоційне піднесення; порівнювати геометричні фігури з предметами схожими за формою (кругла тарілка, блокнот квадратний); закріпити поняття «один», «багато»; «великий», маленький»; вміння порівнювати дві групи предметів; розвивати пам'ять увагу, мислення; виховувати організованість, уміння слухати і розуміти запитання вихователя.
Матеріал: демонстраційний: геометричні фігури (круг, трикутник, квадрат, прямокутник); ялинка; іграшки: зайчик; білочка; кошики – 3 шт; овочі (помідор, буряк, огірок, морква, цибуля); схема «Овочі»
роздатковий: перфокарти; картки зі смужками; яблучка;грибочки;олівці (зелені, жовті); олівці (прості) Д/г «Довгий-короткий»; Д/г «На яку геометричні фігуру схоже»;
Хід заняття
І. Вступна частина
Вихователь: Діти, нещодавно яка була пора року? (Оcінь). Так, осінь. А яка осінь? (Щедра, багата, золота, дощова). Осінь – така чудова пора. Що відбувалося з листочками на деревах? (Вони опадали)? А якого кольору були листочки? (Жовті, золоті, червоні.). Правильно, зараз діти яка пора року? (Зима). А зима яка в нас? (Холодна, морозна, сніжна). Так, молодці.
- Ой, малята, ви чуєте, хто шарудить, хто це тут сховався? (Дістаю зайчика). Хто це? (Зайчик). – Малята це зайчик – побігайчик. Зайчик дуже допитливий і любить подорожувати, і пропонує нам вирушити у дорогу. Діти , а ми можемо так роздягнені піти на вулицю?(Ні). А який одяг нам потрібно одягти? (Зимовий). А що ми вдягнемо? (Куртку, кофту, шапку, рукавички). А взуємо що? (Чобітки). Так, молодці. Дітки, а на вулиці холодно, і морозець є, давайте йому розкажемо віршик, щоб він нас не щипав за щічки
Морозець, морозець
Не щипай за щічки,
Теплі валянки у нас,
Шуба й рукавички.
Морозець, морозець!
Плещемо в долоні.
У дівчаток і хлоп’ят
Носики червоні.
-Ну, що ж вирушаємо у дорогу.
ІІ. Основа частина
- Малята, до зайчика завітали друзі, сядьте за столи. Які лісові тваринки прийшли? (Лисичка, зайчик, ведмідь). Так, ой, а вони чомусь такі сумні, давайте їм подаруємо малюнки на згадку. Скажіть будь-ласка, а лисичка в казці що з’їла? (Колобка). Так. А скільки колобків вона з’їла? (Одного), А ми з вами намалюємо два колобка. А пригадайте якого кольору колобок? (Жовтого). Вірно, беремо жовтий олівець і малюємо колобків, у віконечку під лисичкою.
- Скажіть діти, а зайчик що полюбляє? (Морквинку, капусту). Так, давайте зайчика пригостимо капустинкою, а яким кольором будемо малювати капусту? (Зеленим).Беремо олівець і малюємо капусту під зайчиком.
- Діти, а де ведмедик спить? (В барлозі). А як ви думаєте у нього там є світло? (Ні). А ну давайте намалюємо йому світло, а яким кольором будемо малювати (Жовтим).
- Молодці малята, ходімо далі.
- Погляньте діти, що це за кошик тут лежить. Ой кошик ворушиться. Зайчик злякався, діти а ви боїтеся до кошика підійти? (Так). А як ви гадаєте, що у кошику? (Відповіді дітей)
- А давайте з вами подивимось, чи були ми праві, що ж там у кошику
-Діти, що це (Квадрат, трикутник, прямокутник, круг)
-А одним словом, як можна сказати? (Геометричні фігури)
-Так, дітки, але тут у кошику ще щось є, що це.
(Зачитую записку. «Це фігури не прості, це фігури чарівні, як хочеш далі подорожувати, потрібно всі завдання розв’язати»).
- Діти, ми хочемо далі подорожувати? (Так)
- Розв’яжемо завдання? (Так)
1. Діти, у вас на столах, лежать ось такі картки зі смужечками, якого кольору верхня смужка?(Синя). Якого кольору нижня смужка (Жовта)
-Так, на верхню смужечку покладіть один грибочок, а внизу два яблучка
- А тепер порахуємо скільки в нас грибочків вгорі? (Один)
- А яблучок скільки (Два)
- Діти, а чого більше, грибочків чи яблучок?(Яблук) На скільки більше? (На один). А чого менше, яблучок чи грибочків? На скільки менше? А що треба зробити щоб їх було порівну? (Забрати одне яблучко або докласти один грибочок). Так, докладіть один грибочок.
(Самостійна робота дітей)
-Зараз зайчик –побігайчик подивиться, як ви виконали завдання, зайчик каже що ви розумнички, гарно впорались.
-Мілана зайчик-побігайчик запитує, скільки в тебе грибочків? (Два), а яблучок? (Два). Отже, скільки в тебе всього грибочків і яблучок (Порівну).
-Так молодець
2. -У нас є ще одне завдання, ось візьміть на столах таке зображення. Діти, хто тут зображений? (Миші). Так. А скільки мишей? (Дві). Вірно, а які миші за розміром? (Велика і маленька). Але в цих мишок дещо трапилось і вони засумували, подивіться, що з ними не так? (не вистачає хвостика). А чим ми можемо їм допомогти? (Домалювати хвостик). Так, але в великої мишки який буде хвостик? (Довгий).А в маленької? (Короткий). А якого кольору мишки? (Сірого), отже хвостик якого кольору будем домальовувати? (Сірого). Молодці, візьміть олівці, і розвеселіть мишок, домалюйте їм хвостики.
(Самостійна робота дітей)
3. - Ой, дітки молодці, мишки задоволені і хочуть щоб ви виконали ще одне завдання. У вас є на столах ось такі картки. На цих картах зображені предмети які схожі на геометричні фігури, і у вас в тарілочці лежать геометричні фігури, покладіть до предмета ту геометричну фігуру на яку він схожий.
(Самостійна робота дітей)
Фізкультхвилинка
Навкруги вітер гуляє
(Ходьба на місці).
Моє деревце хитає.
(Руки підняти в гору, нахилити вправо, вліво).
Угору тягнутися,
(Стати на вшпиньки).
А йому не піддаюся.
(Потягнутися).
Тихше, тихше, вітерець,
(Повільно опустити руки).
Вгомонися на кінець.
-Малята, а хто це там плаче? Ви не чуєте? А ну роздивіться.( Діти знаходять білочку). Хто це? (Білочка). Так, це подружка зайчика.
- Білочко, що трапилось?
Білочка: Мені ведмедик подарував на день народження ось такий кошик, але я не знаю, що там і як воно називається, і що з ним треба робити
- Дітки, а давайте подивимось що ж там, що у кошику діти? (Овочі)
-А яка пора року приносить такі щедрі дарунки? (Осінь). Правильно, молодці.
-Дітки, чим же ми можемо допомогти білочці? (Розказати, що за овочі)
-Так, ну що ж розкажемо білочці, як вони називаються і що з ними можна робити?
-Так.
-Розказувати ми будемо, ось за цією схемою. Я вам нагадаю як.
«Це морквинка. Вона помаранчева. Схожа на трикутник. Вона велика. Солодка на смак. Росте на городі. З неї можна готувати сік, борщ, салат.»
(Діти складають невеличке оповідання за схемою)
-Дітки, молодці, тепер білочка буде знати що це за овочі і як вони називаються.
-А за те що ви їй розповіли білочка дякує вам за допомогу. І на згадку дарує ось такий кошик горішків.
(Вихователь дістає кошик з горішками)
ІІІ. Підсумок.
- Дітки, кого ми сьогодні зустріли?
- А де ці тваринки живуть?
- Малята, що ми сьогодні з вами робили?
- Які ігри вам сподобались найбільше?