Тема. У гості до казки «Теремок»
Мета: закріпити вміння дітей лічити в межах трьох, називати числа за порядком, удосконалювати вміння утворювати множини предметів шляхом додавання одиниці та їх порівняння (більше, менше, порівну); закріпити назви геометричних фігур (круг, квадрат, трикутник) та вміння знаходити їх за трьома ознаками за схемою (форма, розмір, колір); вправляти дітей у вмінні орієнтуватися на аркуші (вгорі, внизу, зліва, справа); удосконалювати вміння дітей викладати зображення будинку за схемою з площинних паличок Кьюізенера; розвивати увагу,самостійність, наполегливість ; виховувати працелюбність,інтерес до занять з математики.
Матеріали: демонстраційний - теремок, іграшкові звірі- мишка,жабка,зайчик, лисичка,вовк,ведмідь, м’ячики - синій, червоний жовтий, клубочок;
Роздатковий - площинні будиночки, звірята, блоки Дьєнеша, схеми до блоків, площинні палички Кьюізенера, схеми будиночків.
Хід заняття
1.Організаційний момент
Психогімнастика
-Діти,ставайте в коло. Привітаймо одне одного.
«Добрий день!Добрий день!-
Пальчики сказали.
Ми сьогодні всіх малят
Зранку привітали.
-Привітайте наших гостей.
-Подивіться, що в мене в руках. Так, це клубочок. Цей клубочок передав нам їжачок-лісовичок. Він не простий, а чарівний і дуже любить мандрувати.
-Малята, а чи любите ви казки? Ходімо за клубочком, він проведе нас у гості до казки.
Покотився в даль клубочок
Із садочка на горбочок,
Через поле, через гай
За блакитний небокрай.
2.Основна частина
- Привів нас клубочок на чарівну галявину. В яку казку ми потрапили? (Теремок). Скільки теремків? (Один).
- Якось бігла повз нього мишка-шкряботушка. Побачила вона теремок,зупинилася та й питає: «Терем-теремок! Хто в теремочку живе?» Ніхто не озивається. Забігла мишка в нього та й стала жити.
-Скільки звіряток живе в теремку? (Один).
-Прискакала до теремка жабка-скрекотушка.
-Терем-теремок!Хто в теремочку живе?
-Я мишка- шкряботушка. А ти хто?
-Я жабка-скрекотушка. Пусти до себе й мене.
-Скільки звірят живе в теремку?( Діти рахують:один,два).
-Якось пробігав неподалечку зайчик-побігайчик. Побачив він теремок та й питає: «Хто в теремочку живе?»
-Я – мишка-шкряботушка.
-Я – жабка-скрекотушка. А ти хто?
- А я зайчик-побігайчик.
- Іди до нас жити.
- Скільки стало всього звірят? (Діти рахують: всього троє).
- Жили звірята в теремочку дружно: прибирали в теремочку, готували їжу. А коли був час вони виходили на галявину гратися . Подаруємо їм м’ячики.
- Чого більше – м’ячиків чи звірят? Як перевірити?
- Покладемо перед кожним звірятком по м’ячику.М’ ячиків менше. На скільки м ‘ячиків менше? (На один).
-Чому ви так вважаєте? (Одна тваринка залишилась без м’яча).
--Як зробити, щоб було порівну? (Покласти ще один м’яч).
- Отже,всім звірятам вистачило м’ячиків?
- Якого кольору м’яч у мишки? У жабки? У зайчика?
- Хто наступним прибіг до теремка? (лисичка).
Д/гра «Розсели звірят»
-Малята, звірята в теремочку посперечалися. Вони ніяк не можуть поділити кімнати. Допоможемо розселити звірят.
-Я пропоную поселити зайчика у кімнаті,яка знаходиться угорі справа. Мишка житиме у кімнаті внизу зліва. Жабка – вгорі зліва. Лисичка – внизу справа.
- Молодці діти, ви добре впорались із завданням і допомогли звірятам розселитися в теремочку .
Фізкульхвилинка «Ой,на горі жито…»
-Хто ще поселився в теремочку? (Вовчик-братик та ведмідь-набрід). Наш клубочок веде нас далі.
Д/гра « Вручи подарунок »
- Їжачок-лісовичок прислав звірятам посилку з подарунками. Він просить вас допомогти йому рознести ці подарунки до теремка. Допоможемо їжачкові ?
-Подивимося, що знаходиться в посилці.(Геометричні фігури). Але як же дізнатися, яку геометричну фігуру ми повинні вручити звірятам ?
-Їжачок прислав вам ще листи. Уважно подивіться,для якої тваринки адресований ваш лист.(Для зайчика, для мишки…)
-В листі дістаньте схему, в якій зашифрована геометрична фігура.Знайдіть цю фігуру і вручіть тваринці, яка зображена на вашому листі.
-Звірі дякують їжачкові за подарунки,а вам за допомогу.
Д/гра «Побудуємо будиночки звірятам»
-Скільки звірят стало в теремку?(Багато).
-Тісно стало звірям в теремку.Зрозуміли вони,що краще їм жити окремо і засумували.
-Малята, як ви гадаєте,чи можемо ми допомогти звірятам?
-Побудуймо для звірят будиночки. Оберіть тваринку,для якої ви хочете побудувати будиночок.
-Сьогодні ви будете справжніми будівельниками. Розгляньте уважно схему, за якою ви будете будувати будинок.
Робота дітей
-Поселіть тваринку у будинок, який ви для неї побудували.
-Який будинок високий чи низенький?
-Залишимо звірят у їхніх нових будиночках. Нам час повертатися назад в садочок.
-А де ж наш клубочок? Він покотився далі в іншу казочку
Підсумок
-Діти,чи сподобалась вам наша подорож у казочку? В якій казці ми побували?
-Що вам сподобалось найбільше?
-Молодці, ви сьогодні гарно працювали.