Конспект контрольно-підсумкового заняття з дітьми четвертого року життя Тема: « Розумна скринька»

Про матеріал
Мета: Узагальнити матеріал, вивчений на заняттях упродовж року. Закріпити знання малят про число, навички лічби в межах трьох, уміння співвідносити кількість предметів із цифрою, уявлення про величину предметів та їх геометричні форми, удосконалювати вміння дітей орієнтуватися в часі. Закріпити знання дітей про весняні зміни в природі та уміння розповідати про них. Продовжувати розвивати граматичні та мовленнєві вміння дітей. Виховувати інтерес до занять, уміння слухати відповіді товаришів.
Перегляд файлу

Конспект

контрольно-підсумкового заняття

з дітьми четвертого року життя групи «Бджілки»

за ІІ півріччя 2016-17 н.року.

Вихователь Крапивницька С.П.

Тема: « Розумна скринька»

Мета: Узагальнити матеріал, вивчений на заняттях упродовж року. Закріпити знання малят про число, навички лічби в межах трьох, уміння співвідносити кількість предметів із цифрою, уявлення про величину предметів та їх геометричні форми, удосконалювати вміння дітей орієнтуватися в часі.

       Закріпити знання дітей про весняні зміни в природі та уміння розповідати про них. Продовжувати розвивати граматичні та мовленнєві  вміння дітей.

        Виховувати інтерес до занять, уміння слухати відповіді товаришів.

Матеріал: декорація  «розумної скриньки», замок і ключ із завданнями, демонстраційний матеріал, індивідуальні картки із завданнями.

 

Хід заняття.

(Діти заходять до кімнати вітаються, вихователь звертає увагу дітей на скриньку).

Вихователь – У кімнаті нашій нині

                          Десь взялась чудова скриня:

                         З виду гарна симпатична –

                        Скриня ця не зовсім звична,

                        В ній знайдуть завдання діти,

                        Щоб усе те повторити

                        Кожен з вас сьогодні зміг

                        Що вивчали ми за рік.

  • Скажіть, дітки,  чи  цікаво б вам було зазирнути в цю скриньку та дізнатися, які ж у ній завдання та ігри для вас ховаються? (так). Тоді візьмемо ось цього чарівного ключика й спробуємо відкрити скриньку.
  • Ключику, ключику, ну відкрий нам, будь ласка,  скриньку! (вихователь намагається відкрити замкнену скриньку і  повідомляє, що вона не відкривається)
  • Хоч відкривати він мастак, та не відкриє просто так. А щоб скриньку змогли ми відкрити, пропоную я вам, діти, трохи пограти й те, що знаєте пригадати.
  • Бліц – гра «Відповідай швидко»
  • Які числа ви знаєте? (один, два, три)
  • Яке з них найбільше?(три) А найменше? (один)
  • Як із числа два утворити число три? (додати до нього число один)
  • Якими можуть бути предмети за величиною?(великі та маленькі)
  • А за висотою? (високі та низенькі)
  • За довжиною (довгі і короткі)
  • Які геометричні фігури ви знаєте? (круг, квадрат, трикутник)
  • А об’ємні? (куб та куля)
  • Назвіть відомі вам частини доби? (ранок, день, вечір, ніч)
  • Що настає після ночі?(ранок)
  • Що буває перш ніж настане  вечір? (день)

Вихователь – Молодці, малята, ви такі кмітливі, давайте ще раз спробуємо відкрити  скриньку.(вихователь повертає ключ і скринька відкривається) Подивіться, малята, які цікаві завдання та ігри тут  ховаються. Будемо виконувати? (так) Але спочатку створимо для себе веселий настрій, а допоможе нам гарний віршик.

Фізхвилинка з елементами емпатії за віршем О.Ковальчука «Вранішнє сонечко»

                             Зранку у віконечко

                             Заглянуло сонечко,(діти нахиляють голову, посміхаються)

                            Мило   посміхнулося (нахиляють голову праворуч-ліворуч)

                           Щічки доторкнулося.

                           Промінцем погладило. (гладять свої щічки)

                           «Не сумуй»-  порадило, (діти гладять плече дітей, що стоять поруч)

                           День, що розпочався, (крокують на місці)

                           Щоб у тебе вдався.(плескають в долоні).

Вихователь – А ось і перше завдання « Назви предмети , які ти бачиш на малюнку»

Додаток 1

( вправа на розвиток уваги). Дуже  добре малята, ви уважні,  багато  предметів побачили на картинці. Яке наступне завдання приготувала для нас скринька? А ось і воно(вихователь дістає із скриньки картинку на якій зображені геометричні фігури і предмети схожі на них) «На які геометричні фігури схожі ці предмети?» Додаток 2

- Назвіть малята, які геометричні фігури ви бачите. На яку геометричну фігуру схожі -  телевізор, пірамідка, м’яч і холодильник.(діти називають) Молодці малята  гарно відповідали. Скринька пропонує нам наступне завдання, подивіться на картинку :

 - Яка пора року зображена? (весна)

- Чому ви думаєте, що це весна?( на деревах  з’явились листочки, виросла травичка, прилетіли пташки, стало тепло)

- Де живуть шпаки? (будують гнізда, у шпаківнях)

- Навіщо люди будують шпаківні для пташок? (щоб вони оберігали дерева від шкідників)

- Скільки шпаків на картинці? (один)

-  А на цьому дереві? (вихователь прибирає картинку, під нею дерево, на ньому три шпаки). Давайте порахуємо: (1,2,3 –всього три) Додаток 3

- Для кожного шпака потрібна шпаківня (вихователь викладає дві шпаківні) Що ви помітили? ( однієї шпаківні не вистачає)

- Чого більше: шпаківень чи шпаків? (шпаків)

- На скільки шпаків більше?(на один)

- Що треба зробити, щоб шпаківень стало стільки ж, скільки й шпаків (додати одну шпаківню)

- Скільки шпаківень зараз? (стільки ж , скільки й шпаків – порівну)

- Молодці малята,  але в чудовій скринькі є ще багато цікавих завдань, підемо сядемо за столики і будемо виконувати. ( діти сідають за столи)  Але спочатку треба  наші пальчики розім’яти.

Пальчикова гімнастика: «Сонечко»

                          (Робота з картками)

1 завдання: «Весняне дерево» Додаток 4

  • Розгляньте весняне ,що у дерева є? (стовбур, гілочки, листочки, коріння)
  • Зафарбуйте стільки кружечків, скільки квіточок росте під деревом.

2 завдання: «Футболісти» Додаток 5

  • Підбери до кожної футболки відповідні шорти, поясни свій вибір.

3 завдання: «Зайвий предмет»  Додаток 6

  • Знайди зайвий предмет, який не підходить до всіх інших і закрий червоною карткою, поясни чому.

 

Вихователь: - Молодці малята, а тепер чудова скринька запрошує нас на килимочок відпочити. (діти проходять на килимочок)

                                     Фізхвилинка: «Квіточка»

                              Навесні в гайок піду,(діти крокують)

                             Першу квіточку знайду, (схиляються вниз)

                             Біля квіточки помрію, (присідають)

                             Разом з нею порадію, (беруться  руками за щоки і хитають голівками)

                             І вона всміхнеться ( підводяться, простягаючи руки перед собою,

                             До мойого серця.   А потім плавно кладуть їх собі на груди)

 

Вихователь: - Дивіться ,дітки, в скринкі хтось є, відгадайте – хто це?

                           Біжить чимчик по долинці

                           У сіренькій кожушинці. (Зайчик)

                          Прийшла кума із довгим віником

                          На бесіду із  нашим півником,

                          Схопила півня на обід

                          Та й замела мітлою  слід. (Лисичка)

(коли діти назвуть відгадки, вихователь показує їм малюнок із зображенням зайчика та лисички і запрошує дошкільнят до бесіди)

Гра – бесіда «Про зайчика і лисичку»   Додаток 7

  • Давайте порівняємо зайчика і лисичку, що можна сказати про їх розмір? (зайчик маленький, а лисичка велика)
  • Про їх вушка. (у зайчика вушка  довгі , а у лисички короткі)
  • Про хвостики. (у лисички хвостик пухнастий, а у зайчика куций)
  • Лисичка бігає, а зайчик…(стрибає)
  • Зайчик прудкий, а лисичка…(хитра)
  • Лисичка хижа, а зайчик …(їсть травичку)

Вихователь: - Ну що ж молодці малята. А ось і останнє завдання . Я працюю в дитячому садочку вихователем. Це моя професія – я вас виховую. А яка професія у цих людей (вихователь дістає із скриньки  ілюстрації  з людьми різних професій – вчитель, кухар, продавець, лікар, роздатковий матеріал для дітей з предметами ,які потрібні людям цих професій)

Гра «Кому що потрібно для роботи»  Додаток 8

( діти  розповідають чим займається людина  певної професії і які  предмети їй потрібні для роботи)

Вихователь: - Молодці малята , з усіма завданнями справились ,а в скринькі ще щось є …

( вихователь достає із скриньки шоколадні медальки на  стрічках і вручає кожній дитині з подякою від скриньки)

Заняття закінчується.

 

 

docx
Додано
27 листопада 2021
Переглядів
166
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку