Затверджую
Директ
Шепетівського НВК1
____________Собчук Н.М.
«____»
___________
Календарно-тематичне планування
З розвитку мовлення
На 2023-2024 н.р.
Малика Богдана
Корекційний педагог
з розвитку мовлення
МанзіровськкаТ.О
Кількість годин – 38
Кількість годин на тиждень – 2 год.
Календарне планування складено для роботи з Маликом Богданом 3 класу.
В результаті обстеження було виявлено:
- нечіткі артикуляційні рухи
- Спілкується словами
- Фразове мовлення сформовано частково
- Словниковий запас не відповідає віку
- порушений розвиток комунікативної функції мови
- не сформована граматична будова мовлення
Напрями навчально-корекційної роботи:
- розширювати словник
- удосконалювати уміння здійснювати звуковий аналіз, розрізняти слова за їхнім звуковим складом
- розвивати мовно –мислительну діяльність шляхом відгадування загадок, переказу прослуханої казки.
Календарно-тематичне планування складане з використанням програми.
Міністерство освіти і науки України
Інститут спеціальної педагогіки НАПН України
ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ
« РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИКИ ТАН-СОДЕРБЕРГ»
ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ
Автори: Заремба В.В., Ліщук Н.І., Морозова Н.В. СПІ №26 м. Києва
Укладач: Блеч Г.О., канд. пед.наук,
старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку
Інституту спеціальної педагогіки НАПН України
|
Дата |
Зміст корекційно-логопедичної роботи ( реалізує вчитель –логопед) |
Очікуванні результати |
Примітка |
1 |
|
Розвиток артикуляції. Створення умов для набуття позитивного досвіду. (протягом року) Сила голосу, темп мовлення, ритм. |
• у процесі «проспівування» повторює за вчителем жести, рухи, наслідує міміку;
|
|
2 |
|
Серії вправ: • алфавіт; • десятковий ряд 10 – 100 (лічба десятками |
наслідуючи вчителя, промовляє/ «проспівує» алфавіт, числовий ряд; назви днів тижня, пір року з різною силою голосу (голосно-тихо-пошепки-з нормальною силою голосу), в різному темпі (швидко-повільно- у нормальному темпі |
|
3 |
|
• частини доби: ранок, день, вечір, ніч; • назви днів тижня, порядковий номер; |
• знає всі пори року;*з опорою на наочність; • відповідає на запитання «Яка зараз пора року?»;
|
|
4 |
|
• пори року; • місяці року, порядковий номер. Читання, «проспівування» з опорою на графічне зображення цифр, букв, піктограм днів тижня, пір року (з підписами). |
• знає дні тижня по порядку; *з опорою на наочність;
|
|
5 |
|
Розвиток слухового сприймання, фонематичного слуху. Ігрові вправи на звуконаслідування. Розрізнення та повторення звуків. Повторення за вчителем чистомовок. |
• повторює чистомовки; *уважно слухає та повторює за вчителем склади;
|
|
6 |
|
Вивчення невеликих віршиків, що супроводжують виконання вправ для пальчикової гімнастики. |
• вивчає вірші, швидкомовки; *з допомогою .
|
|
7 |
|
Формування уявлень про себе, про родину.Родина. Рідня. Спогади про літні канікули. Як провели час з сім’єю, родиною влітку? |
• розповідає про літні канікули, читає підписи до фотографій; *з допомогою, за запитаннями;
|
|
8
|
|
Розвиток зв’язного мовлення, вміння слухати однокласників, чекати своєї черги, вміння відповідати на запитання за змістом фотографії. |
• згадує обставини, за яких зроблено фото; |
|
9 |
|
Формування словника. Словник: мама, тато, син, донька, брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка, дядько, родичі, родина, прізвище, місто, адреса, село, вулиця, проспект, бульвар. |
• називає слова (читає глобально), добирає підписи до зображень; • *впізнає 20 слів; |
|
10 |
|
Прізвище, ім’я, по батькові батьків, дідусів, бабусь (співвіднесення, вибір, називання). Співвіднесення власних назв із загальними. |
• використовує слова в усному мовленні; • називає членів своєї сім’ї; *наслідуючи вчителя, називає членів сім’ї, найближчих родичів; |
|
11 |
|
Вправа «Мікрофон». Розповіді учнів про себе, свою родину за запитаннями |
• знає прізвище, імена та по батькові батьків, найближчих родичів; *з допомогою називає; |
|
12 |
|
Засвоєння українських форм звертань, зміна форми слова (практично, без вживання термінів). |
|
|
13 |
|
Вправа «Знайди пару». Тато – тату; мама – мамо; бабуся – бабусю; Даша – Дашо і т.д.
|
• розрізняє слова у формі Н.в. і Кл.ф.; * намагається знаходити відмінності у зображених словах; |
|
14 |
|
Класифікація слів-назв членів родини за родами без вживання терміну з використанням займенників він, вона. |
|
|
15 |
|
Формувати уявлення про професії батьків, місце роботи. Словник: назви професій батьків учнів. |
• називає професії своїх батьків за запитаннями; *співвідносить слово-назву професії з фотографією; • співвідносить ПІБ батьків з професіями; |
|
16 |
|
Практичне вживання займенників: мій, моя, мої; дотримання граматичної сполучуваності слів, узгодження з іменниками (без вживання термінів). Наприклад: Моя мама – домогосподарка. Мій тато – директор. |
• вживає займенники, правильно узгоджує з іменниками в усному мовленні; *з допомогою, за наслідуванням; |
|
17 |
|
Домашні обов’язки дітей у сім’ї. Бесіда про допомогу батькам. Словник: виносити сміття, підмітати підлогу, накривати на стіл, мити посуд, витирати пил, поливати квіти, мити овочі, мити фрукти, прибирати, витирати посуд. |
• знає назви трудових дій, домашніх обов’язків; *впізнає, співвідносить; • за малюнком, піктограмою пояснює трудові дії; *повторює за вчителем; |
|
18
|
|
Практична допомога батькам вдома.. Обговорення виконання дітьми домашніх обов’язків в класі на заняттях з використанням фотографій (бажано). Складання невеликих діалогів про допомогу батькам, про виконання домашніх обов’язків за зразком, за наслідуванням з використанням ввічливих слів. |
• розповідає про виконання домашніх обов’язків за запитаннями; * з допомогою, повторює за вчителем; • бере участь в складанні діалогів за зразком, за наслідуванням; повторює за вчителем репліки; |
|
19 |
|
Спілкування у сім’ї. Сімейний відпочинок, сімейні свята.
|
|
|
20 |
|
Словник: сім’я, відпочинок, свято, привіт, добрий день, добрий ранок, добрий вечір, дякую, будь ласка, на добраніч, до побачення, вибач, день народження, прогулянка, пікнік, ліс, парк, атракціони, аквапарк, кафе, ресторан, театр, піцерія, тощо. |
• розповідає про відпочинок сім’ї, сімейні свята за запитаннями; *з допомогою. |
|
21 |
|
Узагальнення та систематизація знань з теми. Застосування засвоєних слів у власному мовленні. Розповідь про сімейні свята, сімейний відпочинок з використанням фотографій. |
|
|
22 |
|
Формування уявлень про Україну, символи України, столицю, про національний одяг, місто/село, головну вулицю міста; |
|
|
23 |
|
Про місця культурного відпочинку: музеї, театри тощо; про громадські місця, про правила поведінки в місцях відпочинку, громадських місцях, в громадському транспорті. |
• зосереджує увагу на зображеннях, словникових картках, підписах; *зосереджує увагу на зображеннях з підтримкою внутрішнього мовлення |
|
24 |
|
Засвоєння слів та словосполучень з теми: Словник: Україна, Київ, столиця, вулиця, бульвар, проспект, майдан, місто, село, пам’ятник, театр, музей, цирк, парк, сквер, ліс |
|
|
25 |
|
Гай, поле, річка Дніпро, площа, Майдан Незалежності. символи України, гімн, прапор, герб, калина, верба, віночок, вишиванка, національний одяг. |
|
|
26 |
|
Вивчення прислів’я «Без верби і калини – нема України». Складання ТАН-історії про Україну з використанням фотографій та словникових слів. |
|
|
27 |
|
Формування уявлень про місця культурного відпочинку. Словник: вистава, актор, актриса, театральна вистава, театр, сцена, оплески, репертуар, афіша, квиток, каса, кінотеатр, музей, театр ляльок, цирк, виставка |
|
|
28-29 |
|
Розвиток пам’яті, асоціативного мислення. Вправа на доповнення речень з метою формування в учнів уявлення що і де відбувається. (Наприклад: у театрі – вистави; у цирку – атракціони тощо ) Вправа «Знайди пару» Наприклад: театр – актор; цирк – клоун. |
• *за завданням вчителя вибирає вказане слово з двох запропонованих (з підтримкою); • співвідносить зміст знайомих слів, словосполучень з ілюстрацією, малюнком (предметним, сюжетним); • встановлює асоціативні зв’язки з використанням зображень, слів, пояснює «чому?»; |
|
30 |
|
Ознайомлення з правилами поведінки в театрі, кінотеатрі, цирку. Правила підкріплюються малюнками. |
|
|
31 |
|
Формування уявлень про магазини, супермаркети, покупки. Орієнтовний словник: супермаркет, маркет, магазин, каса, касир, продавець, покупець, покупка, гроші, чек, решта тощо. |
|
|
32 |
|
Ознайомлення з алгоритмом «Мій похід до магазину». Формування вміння робити вибір, складати список покупок із запропонованих продуктів. |
• складає список своєї покупки з допомогою; *намагається складати список; • адекватно поводить себе в магазині, розуміє мету відвідування; * з підтримкою внутрішнього мовлення; |
|
33-34 |
|
Формування уявлень про пошту. Словник: пошта, каса, касир, листівка, конверт, журнал, газета, посилка, гроші, решта, чек тощо. Ознайомлення з правилами поведінки на пошті. |
|
|
35 |
|
Написання листа та правильне оформлення. |
|
|
36-37 |
|
Формування уявлень про зимові свята, зимові канікули.
Перегляд фотографій (ілюстрацій), створення підписів, виділення ключових слів. Орієнтовний словник: свято, Новий рік, Різдво, святковий стіл, подарунок, подарунки, ялинка, ялинкові прикраси, іграшки, гірлянда, гірлянди, зимові канікули, відпочинок, гості, назви страв тощо. |
|
|
38 |
|
Узагальнення та систематизація знань на вивченні теми. |
|
|