корекція розвитку для дітей з інтелектуальними труднощами

Про матеріал
календарно тематичне планування з розвитку мовлення для дітей з інтелектуальними труднощами
Перегляд файлу

Затверджую

Директ

Шепетівського НВК1

____________Собчук Н.М.

«____»

___________

 

 

Календарно-тематичне планування

З розвитку мовлення

На 2023-2024 н.р.

Малика Богдана

Корекційний педагог

з розвитку мовлення

МанзіровськкаТ.О

Кількість годин – 38

Кількість годин на тиждень – 2 год.

Календарне планування складено для роботи з Маликом Богданом 3 класу.

В результаті обстеження  було виявлено:

-  нечіткі артикуляційні рухи

- Спілкується словами

- Фразове мовлення сформовано частково

- Словниковий запас не відповідає віку

- порушений розвиток комунікативної функції мови

- не сформована граматична будова мовлення

 

Напрями навчально-корекційної роботи:

- розширювати словник

- удосконалювати уміння здійснювати звуковий аналіз, розрізняти слова за їхнім звуковим складом

- розвивати мовно –мислительну діяльність шляхом відгадування загадок, переказу прослуханої казки.

 

Календарно-тематичне планування складане з використанням програми.

Міністерство освіти і науки України

Інститут спеціальної педагогіки НАПН України

 

ПРОГРАМА З КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВОЇ РОБОТИ

« РОЗВИТОК МОВЛЕННЯ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИКИ ТАН-СОДЕРБЕРГ»

ДЛЯ 1-4 КЛАСІВ СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

ДЛЯ ДІТЕЙ З ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ

Автори:  Заремба В.В., Ліщук Н.І., Морозова Н.В. СПІ  №26 м. Києва

 Укладач: Блеч Г.О., канд. пед.наук,

старший науковий співробітник відділу освіти дітей з порушеннями інтелектуального розвитку

Інституту спеціальної педагогіки НАПН України 

 

Дата

Зміст корекційно-логопедичної роботи

( реалізує вчитель –логопед)

                  Очікуванні результати

Примітка

1

 

Розвиток артикуляції. Створення умов для набуття позитивного досвіду.

(протягом року)

Сила голосу, темп мовлення, ритм.

 у процесі «проспівування» повторює за вчителем жести, рухи, наслідує міміку;

 

 

 

2

 

Серії вправ:

 алфавіт;

 десятковий ряд 10 – 100 (лічба десятками

наслідуючи вчителя, промовляє/ «проспівує» алфавіт, числовий ряд; назви днів тижня, пір року з різною силою голосу (голосно-тихо-пошепки-з нормальною силою голосу), в різному темпі (швидко-повільно- у нормальному темпі

 

3

 

 частини доби: ранок, день, вечір, ніч;

 назви днів тижня, порядковий номер;

 

 знає всі пори року;*з опорою на наочність;

  відповідає на запитання «Яка зараз пора року?»;

 

 

4

 

 пори року;

 місяці року, порядковий номер.

Читання, «проспівування» з опорою на графічне зображення цифр, букв, піктограм днів тижня, пір року (з підписами).  

 

 знає дні тижня по порядку; *з опорою на наочність;

 

 

5

 

Розвиток слухового сприймання, фонематичного слуху.

Ігрові вправи на звуконаслідування. Розрізнення та повторення звуків.

Повторення за вчителем чистомовок.

 повторює чистомовки; *уважно слухає та повторює за вчителем склади;

 

 

 

 

 

6

 

Вивчення невеликих віршиків, що супроводжують виконання вправ для пальчикової гімнастики.

 вивчає вірші, швидкомовки; *з допомогою .

 

 

 

7

 

Формування уявлень про себе, про родину.Родина. Рідня.

Спогади про літні канікули. Як провели час з сім’єю, родиною влітку?

 

 розповідає про літні канікули, читає підписи до фотографій; *з допомогою, за запитаннями;

 

 

 

8

 

 

Розвиток зв’язного мовлення, вміння слухати однокласників, чекати своєї черги, вміння відповідати на запитання за змістом фотографії.

 згадує обставини, за яких зроблено фото;

 

9

 

Формування словника.

Словник: мама, тато, син, донька, брат, сестра, дідусь, бабуся, тітка, дядько, родичі, родина, прізвище, місто, адреса, село, вулиця, проспект, бульвар.

 називає слова (читає глобально), добирає підписи до зображень;

 *впізнає 20 слів;

 

 

 

 

 

10

 

Прізвище, ім’я, по батькові батьків, дідусів, бабусь (співвіднесення, вибір, називання).

Співвіднесення  власних назв із загальними.

 використовує слова в усному мовленні;

 називає членів своєї сім’ї; *наслідуючи вчителя, називає членів сім’ї, найближчих родичів;

 

 

 

11

 

Вправа «Мікрофон».

Розповіді учнів про себе, свою родину за запитаннями

 знає прізвище, імена та по батькові батьків, найближчих родичів; *з допомогою називає;

 

 

 

12

 

Засвоєння українських форм звертань, зміна форми слова (практично, без вживання термінів).

 

 

 

 

13

 

Вправа «Знайди пару».

Тато – тату; мама – мамо; бабуся – бабусю; Даша – Дашо і т.д.

 

 розрізняє слова у формі Н.в. і Кл.ф.; * намагається знаходити відмінності у зображених словах;

 

 

 

14

 

Класифікація слів-назв членів родини за родами без вживання терміну з використанням займенників він, вона.

 

 

 

 

15

 

Формувати уявлення про професії батьків, місце роботи.

Словник: назви професій батьків учнів.

 називає професії своїх батьків за запитаннями; *співвідносить слово-назву професії з фотографією;

 співвідносить ПІБ батьків з професіями;

 

 

 

16

 

Практичне вживання займенників: мій, моя, мої; дотримання граматичної сполучуваності слів, узгодження з іменниками (без вживання термінів).

Наприклад: Моя мама – домогосподарка.

Мій тато – директор.

 вживає займенники, правильно узгоджує з іменниками в усному мовленні; *з допомогою, за наслідуванням;

 

 

 

17

 

Домашні обов’язки дітей у сім’ї.

Бесіда про допомогу батькам. 

Словник: виносити сміття, підмітати підлогу, накривати на стіл, мити посуд, витирати пил, поливати квіти, мити овочі, мити фрукти, прибирати, витирати посуд.

 знає назви трудових дій, домашніх обов’язків; *впізнає, співвідносить;

 за малюнком, піктограмою пояснює трудові дії; *повторює за вчителем;

 

 

 

 

18

 

 

Практична допомога батькам вдома.. Обговорення виконання дітьми домашніх обов’язків в класі на заняттях з використанням фотографій (бажано).

Складання невеликих діалогів про допомогу батькам, про виконання домашніх обов’язків за зразком, за наслідуванням з використанням ввічливих слів.

 розповідає про виконання домашніх обов’язків за запитаннями; * з допомогою, повторює за вчителем;

 бере участь в складанні діалогів за зразком, за наслідуванням; повторює за вчителем репліки;

 

 

 

19

 

Спілкування у сім’ї. Сімейний відпочинок, сімейні свята.

 

 

 

 

 

 

20

 

Словник:  сім’я, відпочинок, свято, привіт, добрий день, добрий ранок, добрий вечір, дякую, будь ласка, на добраніч, до побачення, вибач, день народження, прогулянка, пікнік, ліс, парк, атракціони, аквапарк, кафе, ресторан, театр, піцерія, тощо.

 розповідає про відпочинок сім’ї, сімейні свята за запитаннями; *з допомогою.

 

 

 

21

 

Узагальнення та систематизація знань з теми.

Застосування засвоєних слів у власному мовленні.

Розповідь про сімейні свята, сімейний відпочинок з використанням фотографій.

 

 

 

 

22

 

Формування уявлень про Україну, символи України, столицю, про національний одяг, місто/село, головну вулицю міста;

 

 

 

 

23

 

Про місця культурного відпочинку: музеї, театри тощо; про громадські місця,  про правила поведінки в місцях відпочинку, громадських місцях, в громадському транспорті.

 зосереджує увагу на зображеннях, словникових картках, підписах; *зосереджує увагу на зображеннях з підтримкою внутрішнього мовлення

 

 

 

24

 

Засвоєння слів та словосполучень з теми:

Словник: Україна, Київ, столиця, вулиця, бульвар, проспект,  майдан, місто, село, пам’ятник, театр, музей, цирк, парк, сквер, ліс

 

 

 

 

25

 

Гай, поле, річка Дніпро, площа, Майдан Незалежності.  символи України, гімн, прапор, герб, калина, верба, віночок, вишиванка, національний одяг.

 

 

 

 

26

 

Вивчення прислів’я «Без верби і калини – нема України». Складання ТАН-історії про Україну з використанням фотографій та словникових слів.

 

 

 

 

 

27

 

Формування уявлень про місця культурного відпочинку.

Словник: вистава, актор, актриса, театральна вистава, театр, сцена, оплески, репертуар, афіша, квиток, каса, кінотеатр, музей, театр ляльок, цирк, виставка

 

 

 

28-29

 

Розвиток пам’яті, асоціативного мислення.

Вправа на доповнення речень з метою формування в учнів уявлення що і де відбувається. (Наприклад: у театрі – вистави; у цирку – атракціони тощо )

Вправа «Знайди пару»

Наприклад: театр – актор; цирк – клоун.

 *за завданням вчителя вибирає вказане слово з двох запропонованих (з підтримкою);

 співвідносить зміст знайомих слів, словосполучень з ілюстрацією, малюнком (предметним, сюжетним);

 встановлює асоціативні зв’язки з використанням зображень, слів, пояснює «чому?»;

 

 

30

 

Ознайомлення з правилами поведінки в театрі, кінотеатрі, цирку.

Правила підкріплюються малюнками.

 

 

 

31

 

Формування уявлень про магазини, супермаркети, покупки.

Орієнтовний словник: супермаркет, маркет, магазин, каса, касир, продавець, покупець, покупка, гроші, чек, решта  тощо.

 

 

 

32

 

Ознайомлення з алгоритмом «Мій похід до магазину».

Формування вміння робити вибір, складати список покупок із запропонованих продуктів.

 складає список своєї покупки з допомогою; *намагається складати список;

  адекватно поводить себе в магазині, розуміє мету відвідування; * з підтримкою внутрішнього мовлення;

 

 

33-34

 

Формування уявлень про  пошту.

Словник: пошта, каса, касир, листівка, конверт, журнал, газета, посилка, гроші, решта, чек тощо.

Ознайомлення з правилами поведінки на пошті.

 

 

 

35

 

Написання листа та правильне оформлення.

 

 

 

36-37

 

Формування уявлень про зимові свята, зимові канікули.

 

Перегляд фотографій (ілюстрацій), створення підписів, виділення ключових слів.

Орієнтовний словник: свято, Новий рік, Різдво, святковий стіл, подарунок, подарунки, ялинка, ялинкові прикраси,  іграшки, гірлянда, гірлянди, зимові канікули, відпочинок, гості, назви страв тощо.

 

 

 

38

 

Узагальнення та систематизація знань на вивченні теми.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Інкл
Додано
12 березня
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку