Застосування су-джок терапії при корекції мовленнєвих порушень
Добре розвинене мовлення — найважливіша умова всебічного повноцінного розвитку дітей. Чим багатше і правильніше у дитини мовлення, тим легше їй висловлювати свої думки, тим ширша її можливість в пізнанні навколишньої дійсності, змістовніші і повноцінніші відносини з однолітками і дорослими, тим активніше здійснюється її психічний розвиток.
Однією з нетрадиційних логопедичних технологій є Су-Джок терапія («Су» – кисть, «Джок» – стопа). У дослідженнях південно-корейського вченого професора Пак Чже Ву, який розробив Су – Джок терапію, обґрунтовується взаємовплив окремих ділянок тіла за принципом подібності (схожості форми вуха з ембріоном людини, руки і ноги людини з тілом людини тощо). Ці лікувальні системи створені не людиною – він тільки відкрив їх, а самою Природою. В цьому причина її сили і безпеки.
Неправильне застосування ніколи не завдає людині шкоди — воно просто неефективне.
В корекційно—логопедичній роботі прийоми Су – Джок терапії активно використовують в якості масажу та для розвитку дрібної моторики, а так само з метою загального зміцнення організму.
Су – Джок терапія є одним з ефективних прийомів, що забезпечує розвиток пізнавальної, емоційно-вольової сфер дитини.
ПРИЙОМИ СУ — ДЖОК ТЕРАПІЇ :
Масаж спеціальною кулькою.
Оскільки на долоні знаходиться безліч біологічно активних точок, ефективним способом їх стимуляції є масаж спеціальною кулькою. Прокочуючи кульку між долоньками, діти масажують м’язи рук. В кожній кульці є «чарівне» кілечко.
Масаж еластичним кільцем.
Він допомагає стимулювати роботу внутрішніх органів. Так, як все тіло людини проектується на кисть і стопу, а також на кожен палець кисті і стопи, ефективним способом профілактики і лікування хвороб є масаж пальців, кистей і стоп еластичним кільцем. Кільце потрібно надіти на палець і провести масаж до почервоніння і появи відчуття тепла.
За допомогою куль — «їжачків» з кільцями дітям подобається масажувати пальці і долоні, що чинить позитивний вплив на весь організм, а також на розвиток дрібної моторики пальців рук, тим самим, сприяючи розвитку мовлення.
Ручний масаж кистей і пальців рук.
Дуже корисний і ефективний масаж пальців і нігтьових пластин кистей. Ці ділянки відповідають за головний мозок. Крім того, на них проектується все тіло людини у вигляді міні-систем відповідності. Тому, кінчики пальців необхідно масажувати до стійкого відчуття тепла. Це надає оздоровчий вплив на весь організм. Особливо важливо впливати на великий палець, що відповідає за голову людини.
Під час корекційної діяльності відбувається стимулювання активних точок, розташованих на пальцях рук за допомогою різних пристосувань (кульки, масажні м’ячики, волоські горіхи, колючі валики).
Цю роботу проводять перед виконанням завдань, пов’язаних з образотворчою діяльністю, художньою працею, конструюванням, протягом 1 — 2 хв.
Орієнтовні форми роботи з дітьми:
при нормалізації м’язевого тонусу і стимуляції мовних областей в корі головного мозку, корекції вимови (автоматизації звуку), розвитку лексико-граматичних категорій, вдосконалення навичок просторової орієнтації :
Це лише деякі приклади використання Су – Джок терапії в корекційній роботі. Творчий підхід, використання альтернативних методів і прийомів сприяють більш цікавому, різноманітному і ефективному проведенню корекційно-освітньої та спільної діяльності педагогів, дітей і батьків
СУ — ДЖОК ТЕРАПІЯ ЦЕ :
Таким чином, Су – Джок терапія — це високоефективний, універсальний, доступний і абсолютно безпечний метод самооздоровлення і самозцілення, шляхом впливу на активні точки, розташовані на кистях і стопах, спеціальними масажними кульками, використання яких у поєднанні з вправами з корекції звуковимови і розвитку лексико—граматичних категорій сприяє підвищенню фізичної і розумової працездатності дітей, створює функціональну базу для порівняно швидкого переходу на більш високий рівень рухової активності м’язів і можливість для оптимальної цілеспрямованої мовленнєвої роботи з дитиною, виявляючи стимулюючий вплив на розвиток мовлення.
Поєднання таких вправ, як пальчикова гімнастика, самомасаж з вправами з корекції звуковимови і формуванню лексико-граматичних категорій, дозволяє значно підвищити ефективність корекційно-логопедичної діяльності в умовах дитячого садка, школи та оптимізувати виконання мовних вправ в домашніх умовах.
Добірка віршів для масажу кулькою Су-Джок.
Гляньте - сірий їжачок,
(Котити по долоньці взад-перед.)
Скільки в нього колючок!
(Пальчиками натискати м’ячик.)
Покажи нам лапки, очі,
Та він слухати не хоче,
(Стискати кожною долонькою по-черзі.)
У клубочок весь зібрався,
(Котити по долоньці по колу.)
За голками заховався.
(Стиснути кулачок.)
***
Ця кулька не проста.
Вся колюча ось така.
(Стискати розкривати кулачок.)
Між долонями кладемо,
Ми долоні розітремо.
(Котити по долоньці по колу.)
Вверх та вниз ії катаю,
Та долоні зігріваю.
(Котити по долоньці взад-перед.)
Можна кульку по колу катати ,
(Котити по долоньці по колу.)
Та друг другу перекидати.
(Перекидати з однієї руки в іншу)
Раз, два, три, чотири, пять.
Нам вже час відпочивать.
(Кожним пальчиком натискати м’ячик. Стиснути кулачок.)
***
Я м'ячем кола катаю,
Взад - вперед його ганяю.
Їм поглажу я долоньку.
Ніби гладить мати доньку
І стискаю його трошки,
Як стискає лапу кішка,
Кожним пальцем м'яч притисну
Буде круглий, як намисто.
***
Цей м’ячик фантазер,
Він чудовий масажер.
(Котити по долоньці.)
Візерунчастий бочок,
Розвиває кулачок.
По долоньці покружляє,
Міццю пальчик наділяє.
(Котити від середини долоньки до кожного пальчика.)
Покружляв і зупинився.
Дуже добре потрудився.
(Стиснути кулачок.)
***
М’ячик –їжачок візьмемо.
(Підкидати м’ячик угору.)
Покачаєм і потремо.
(Прокотити між долоньками.)
Вгору підкинемо і зловимо,
(Знову підкинути м’ячик.)
І голки порахуємо.
(Пальчиками натискати м’ячик.)
Пустимо їжака на стіл.
Добірка віршів для масажу пальчиків кільцем су-джок
***
( Промовляючи вірш - по черзі надягати масажні кільця на кожен палець.)
Днів у тижні рівно сім –
Назви вивчимо усі.
Понеділок – перший день,
А за ним вівторок йде.
Далі середа, четвер –
Твердо знаю я тепер.
Після п’ятниці – субота,
Де кінчається робота.
Ну, а сьомий день який?
звичайно ж – вихідний. (В. Слєпцов)
***
хмарка з дощиком: носить воду горщиком. Дощик — із травичкою, а трава — з копичкою, а копиця — з коником, що гасає з дзвоником. А іще — з телятком, баранцем, лошатком. Всі вони — з Даринкою, дівчинка — з хмаринкою, з тою, що із дощиком носить воду горщиком. Ось замкнулось дружнє коло, подружились всі довкола.
***
Раз, два, три!
Раз, два, три!
Дули, дмухали вітри.
Дули, дмухали щосили
І горіхів натрусили.
Натрусили так багато,
Поспішаймо їх зібрати!
Раз, два, три!
Раз, два, три!
Всі в корзинку їх збери.
Використання Су-джок терапія на корекційних логопедичних заняттях.