Корекційна робота з дітьми з ООП.
Діти з вадами зору та незрячі.
Підготувала вчитель початкових класів ,тифлопедагог
Борисова Ю.С
Урок на тему:
Взуття. Історичне минуле взуття. Шнурування взуття.
Види шнурування.
Мета:
продовжувати ознайомити учнів з видами взуття, їх призначенням, розрізняти їх види;
удосконалювати знання учнів про важливість взуття в житті людини та його правильний добір для забезпечення здоров’я;
коригувати пам'ять, зв’язне мовлення, зорову увагу, дрібну моторику рук при шнуруванні, сприяти корекції зору та моторики рухів;
Тип уроку: формування нових знань, вмінь, навичок
Обладнання: ілюстрація з видами взуття, їх історичні видозміни, схеми шнурування, шнурки різної довжини та ширини, тренажер для шнурування.
Хід уроку
І. Організація класу
Тема ця хоч не проста, та для вас цікава,
Будуть в ній нові слова, буде і забава.
І в скарбничку мовну цю, поки вивчим тему,
Мовних скарбів пребагато ми з вами зберемо!!
Нервово-психічна підготовка
Вправа « Наші емоції»
Діти по колу доповнюють речення.
мені подобається, коли…
мені приємно, коли…
я ображаюся, коли…
я злюсь, коли…
Офтальмологічна хвилинка
Вправа 1. Крила метелика
Вправа покращує циркуляцію крові.
Запропонуйте дитині уявити, що вії - це крильця метелика. Покажіть дитині на своєму прикладі, як моргати очима. Через десять секунд закінчіть вправу і дайте очам відпочинок на п'ять-десять секунд. Далі повторіть рух ще один-два рази. Запропонуйте малюкові повторити за вами.
Вправа 2 Віршик-потішка
Ця зарядка дозволить зняти напругу і зміцнити очні м'язи.
Так само, як в іграх на розвиток дрібної моторики, в цій вправі нам на допомогу приходять віршики-потішки. Малюки набагато охочіше виконують вправи, в яких простежується певний ритм і форма. Можна використовувати такий вірш:
Сидимо в автобусі ми,
Дивимось на всі боки.
(дивимося вправо-вліво не повертаючи голови)
Дивимося вгору, дивимось униз
А автобус наш стоїть, що ж це він притих?
(замружуватися)
Внизу річка - глибоко,
(відкриваємо очі і дивимося вниз, на кінчик носа, не опускаючи голови)
Вгорі пташки - високо.
(дивимося вгору, на точку між бровами)
Двірники – туди-сюди
Витирають личенько.
(швидко моргаємо)
Колеса закрутилися,
Вперед ми покотилися.
(Здійснюємо кругові рухи очима)
ІІ. Основна частина
Повідомлення теми та мети уроку
Вправа «Дешифрувальник» (Учням на парту роздаються аркуші паперу з алфавітом. Кожна буква алфавіту має свій порядковий номер. «Ключ» вивішений на дошці, учні розшифровують слово «Взуття»
(Незрячі діти користуються виготовленими раніше картками )
- То яка зараз пора року?
Отже, сьогодні ми з вами поговоримо про взуття.
Пояснення нового матеріалу
Отже,сьогодні ми з вами не можемо обійтися без взуття. Куди б нас не кликали пригоди, чи до школи за знаннями, чи в парк на прогулянку, а можливо на пляж до прохолодної водички нам потрібне взуття. З часом воно змінилося. Що ж таке взуття?
Взуття́-елемент одягу. Надягається на ноги. Застосовується насамперед для теплового і механічного захисту ніг. Історія взуття налічує не одне тисячоліття.
Звичне сьогодні взуття з'явилося відносно недавно, а сучасне спортивне взуття і зовсім близько ста років тому. Точно сказати, коли з'явилося взуття, неможливо. .
Навіщо людині взуття? Розповідь вчителя та демонстрація малюнків які раніше були закріплені дошці.
Незрячим дітям на парті розміщені малюнки з видами взуття.
Як тільки дитина починає ходити, батьки насамперед задаються питанням, яке ж перше взуття йому купити - лакові балетки, туфельки з бантиками, теплі черевички, гумові домашні тапочки або дитячі кросівки.
Так як же виглядало те саме перше взуття? Відомо, що переважно вона виготовлялося з кори дерева, соломи або шкіри (в окремих випадках
Що носили стародавні греки?
Можна сказати, що в епоху Античності відбулася революція у виготовленні взуття. Стародавні греки високо цінували естетику і любили красиві речі. Вони не тільки шили прості сандалі, які, до речі, користуються популярністю і в наш час, греки виготовляли велику кількість взуття різних типів, використовуючи різну підошву.
Найбільш популярними були наступні:
Але найбільшою заслугою греків був винахід взуттєвої пари. Сьогодні нам здається само собою зрозумілим, що взуття для правої і лівої ноги повинно відрізнятися. Але до такого, на наш погляд, простого рішення людство йшло не одне століття. І тільки греки почали шити правий і лівий черевик, використовуючи різні лекала.
Виробництво взуття в цей час здійснювалося таким чином, що за характеристиками взуття, можна було дізнатися, до якого стану суспільства належить його володар.
Яким було взуття в Середні віки?
Популярне в епоху Античності взуття в Середні віки було відкинутим. Йому на заміну прийшли туфлі-пулени. Вони відрізнялися довгими носками, які були загнуті вгору і прикрашені бубенцями.
Відомо, що король Франції Філіп IV свого часу видав указ, який зобов'язував всю знать носити взуття тільки такого типу. При цьому довжина носка відображала стан в суспільстві його власника. Тому деяким, особливо знатним, персонам доводилося нелегко у взутті з величезними закрученими носками.
Взуття Відродження
Епоха Відродження дуже особлива в історії культури і моди, вона відрізняється великою кількістю цікавих моментів. Однією такою дивовижною характеристикою даної епохи було популярне на той час взуття - м'які тапочки, які не сковували рухів, дозволяючи кожному рухатися в своєму напрямі. Тапочки робили з тонкої тканини або м'якої шкіри, прикрашаючи вироби вишивкою з шовку.
Іншими за популярністю були калоші на платформі. Перевагою цього виду взуття було те, що воно надавало своєму володарю більш високого зросту. Виготовляли таке взуття з дерева, знатні люди прикрашали калоші дорогоцінними каменями і оксамитом. Але той, хто придумав взуття такого типу, не дуже турбувався про комфорт його володарів.
Взуття Бароко
В цю епоху взуття відрізняється своєю витонченістю. Туфлі з оксамиту були на піку популярності. Підошва стала вищою. Вважається, що мода на підошву і каблук зобов'язана низькому зросту Людовика XIV, який правив в XVII столітті і носив каблуки, щоб не здаватися таким низьким.Для інших випадків життя чоловіки вибирали чоботи з квадратними носками. Прості люди в селах носили дерев'яні черевики або зовсім обходилися без взуття.
Фізкультхвилинка
Трава низенька-низенька,(присідають)
Дерева високі-високі,
(стають на пальці ніг, руки піднімають угору)
Вітер дерева колише, гайдає,
(нахил тулуба вліво і вправо)
Птахи летять, відлітають,
(помахи руками, як крилами)
А діти тихенько за парти сідають.
Яке взуття краще носити сучасним людям?
Сьогодні ми маємо можливість вибирати взуття з величезної кількості видів, стилів і дизайну. Проте, сучасна людина все більше прагне до комфорту і простоти. Саме тому, дуже актуальним є спортивне взуття. Кросівки сьогодні можуть використовуватися і для занять спортом, і для міських прогулянок.
Виготовлення взуття здійснюється з урахуванням анатомічних особливостей людини, а також роду занять, для якого воно призначене. Наприклад, кросівки можуть бути для занять фітнесом, для футболу, баскетболу, для бігу і просто міських прогулянок.
Практична робота
Тож прошу вас дітки приступити до роботи.Для цього ми розділимось на три групи.
Кожна крупа буде виконуватиме шнурування за певними картками на вибір.
Незрячі діти працюють з вчителем за схемами.
Порядок виконання:
IV.Демонстрація виконаних завдань. Підбиття підсумку.
-Що ви нового дізнались?
-Що вам найбільше сподобалось?
-Чому?
Д.з. Закріпити один із видів шнурування
Додатки