Урок "Навчання як засіб досягнення життєвої мети. Як самому себе виховати? Практична робота. Планування самонавчання, взаємонавчання."

Про матеріал
Сприяти усвідомленню учнями важливості набуття освіти; допомогти школярам визначити шляхи вдосконалення власних навичок, навчати самостійно здобувати знання; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати в учнях потребу в постійній самоосвітній діяльності.
Перегляд файлу

Тема : Навчання як засіб досягнення життєвої мети. Як самому себе виховати?  Практична робота. Планування самонавчання, взаємонавчання.

Мета: сприяти усвідомленню учнями важливості набут­тя освіти; допомогти школярам визначити шляхи вдосконалення власних навичок, навчати само­стійно здобувати знання; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати в учнях пот­ребу в постійній самоосвітній діяльності.

Обладнання: картки для індивідуальної роботи, картки для групової роботи   

                        та роботи в парах, картки для гри «Шифрувальник», кошики,

                        дитячі малюнки «Моя майбутня професія», слова для гри «Ко-

                        шики».

 

                                               Хід уроку

І. Організаційний момент.

Вчитель: Ви почули всі дзвінок?
Він покликав на урок.
Кожен з вас приготувався,
На перерві постарався.
Любі, діти, у наш клас

 Завітали люди щирі,

 Привітайте, в добрий час

 Гостей посмішкою й миром!

Зараз сядьте всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.

Побажайте один одному успіхів на уроці. Молодці!

ІІ. Мотивація.

Учитель. Сьогодні ми по­говоримо про одне з найбільших ба­гатств, що може мати людина.

  • Як ви думаєте, про що це буде розмова? 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

1. Тема, мета уроку.

- Ключове слово нашого уроку зашифровано.  Вам необхідно закреслити кожну другу літеру.

2. Гра «Шифрувальник»

НЛАСВГЧРАЗНПНШЯЕ ( НАВЧАННЯ)

Тема нашого уроку : «Навчання як засіб досягнення життєвої мети.»

Сьогодні ми спробуємо зрозуміти, чому одні люди успішні, а інші — ні, як досягти життєвої мети.

3. Стратегія «Асоціативний кущ»
Вчитель: Діти, з чим у вас асоціюється слово «Навчання» ( знання, урок, школа, перерва, учень, оцінка, освіта, бажання, свято, друзі, талант, успіх, радість,вчитель..)

Вчитель: : А де ми можемо здобути нові знання? (У школі)

 

4.Робота над віршем Ірини Жиленко «Чого навчають у школі»

Послухайте вірш.  (Учні читають вірш)

1 учень   Ти знаєш, школа в нас яка?

                 Я розповім тобі, мій друже.

                 Там не покривдять малюка,

                 Не вразять недозрілу душу.

 

2 учень  Ти вивчиш літери і лік.

                Ти знатимеш, як жити треба,

                Щоб говорили всі про тебе :

                « Це – благородний чоловік!»

 

3 учень   Добродій, бо добро він діє.

                 Великодушний, бо душа

                 Велика в того, хто надію

                 І мир на світі примножа.

 

4 учень    Якщо ти зайченя лякливе,

                 Тебе научать буть сміливим.

                  Якщо підступний, мов лисичка,

                  Відучишся від тої звички.

 

5 учень  Якщо ти, наче вовк, гнівливий,

                Тебе научать доброти.

                Незграбний – виросте кмітливим

                І всього досягне в житті. 

 

Вчитель: Навчання – це одна з умов для досягнення своєї мети. Знання , які щедро дає нам школа, самі до вас не прийдуть. Їх потрібно здобувати наполегливою працею, пошуками, творчістю, долаючи іноді значні труднощі. І якщо ви не докладете зусиль, то нічого не матимете. І це відзначено українським народом в прислів’ях. 

5.Робота в парах. 

- Зараз ви попрацюєте в парах. На партах у вас лежать частини. Вам потрібно їх скласти, щоб вийшли прислів’я.                                         

1) Мудрим ніхто не вродився,           нема плода.

2) Вчення світ,                                     а навчився. 

 3) Без труда                                         а невчення тьма. 

Чия пара швидше впорається із завданням, підніміть руки. (перевіряємо)

Вчитель: Українці – народ працелюбний, завжди прагне до навчання. Люди вірили, що вищою за інших роблять людину знання і розум. Вони – найсильніша зброя, найдорогоцінніший скарб.

- А як ви вважаєте, сучасній дитині для чого потрібні знання ? (Відповіді учнів)

- З яких джерел їх здобуває сучасна людина (дитина)? (Відповіді учнів)

Вчитель: Діти, кожен з вас мріє про своє майбутнє. Хтось хоче стати лікарем, хтось – вихователькою, а хтось – спортсменом. Скажіть, а що треба робити, щоб оволодіти цією професією? ( відповіді учнів  «Я хочу стати …. Мені потрібно….»)

6.Гра «Що буде, якщо…»

  • Уявіть собі. Що погано вчився лікар? Що трапилося б?
  • Якщо погано вчився електрик?
  • Яка професія найголовніша?

7.Висновок. Усі професії важливі. Люди кожної професії повинні виконувати свої обов’язки добросовісно.

- Завдяки чому стають професіоналами?

- Коли треба починати вчитися?

 Вчитель: Наполегливо вчитися потрібно уже в початковій школі. І не тільки. Збагачувати свої знання потрібно і за межами школи. Багато читати, виконувати додаткові завдання, брати участь у різних конкурсах. А в яких конкурсах приймають участь учні нашого класу?

8. Робота в групах.

Завдання для груп: виберіть поради, які б ви надали мрійникові-спортсмену, мрійникові-науковцю, мрійникові-учню. На роботу у групах 3 хвилини.

У  конвертах вміщено окремі поради для кожної групи.

Поради мрійникові-учню

  • Завжди уважно слухай учителя.
  • Намагайся самостійно виконувати всі домашні завдання.
  • Якомога частіше грай у комп'ютерні ігри.
  • Читай якомога більше книжок.
  • Будь наполегливим, доводь задумане до кінця.
  • Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
  • Не бійся помилок, постійно навчайся.
  • Будь працелюбним.
  • Приймай допомогу і допомагай іншим.

Поради мрійникові-спортсмену

  • Якомога частіше грай у комп'ютерні ігри.
  • Багато працюй над фізичною підготовкою.
  • Веди здоровий спосіб життя.
  • Будь наполегливим, доводь задумане до кінця.
  • Не бійся помилок, постійно навчайся.
  • Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
  • Будь працелюбним.
  • Приймай допомогу і допомагай іншим.

Поради мрійникові-науковцю

  • Намагайся  створювати нові прийоми роботи під час виконання звичайних справ.
  • Відкладай на потім справи, які не хочеш робити.
  • Читай якомога більше книжок.
  • Намагайся в будь-якому випадку отримати задоволення від роботи.
  • Будь наполегливим, доводь задумане до кінця.
  • Не бійся помилок, постійно навчайся.
  • Якомога частіше грай у комп'ютерні ігри.
  • Будь працелюбним.
  • Приймай допомогу і допомагай іншим.

ІV. Узагальнення й систематизація знань

1.Гра з гостями  «Інтервю»

 До нас на урок прийшли гості. Кожен з них – успішний. Давайте запитаємо у них, як вони досягли успіху.(Учениця ставить запитання гостям, вони відповідають)

 

- Які якості характеру допомогли вам стати успішною?

- Що вам довелося перемогти, щоб досягти успіху?

- Як ви гадаєте, чи важливе для успіху вміння спілкуватися з людьми?

- Скажіть, будь ласка, власну формулу успіху.

 2.Гра  Кошики « Так – ні». Виявлення якостей, які допомагають досягти поставленої мети. Розташуйте слова у кошики.

 Талант,   байдужість, уважність,недисциплінованість, інтуїція,незграбність, працьовитість,  лінь,  наполегливість,боягузтво,  знання,заздрість,              допитливість,   дисциплінованість.

Вчитель : Поміркуйте, чому одні діти встигають зробити багато справ, а іншим завжди не вистачає часу?

3.Інсценування вірша Анатолія Костецького «Нове життя».

Вчора Вітя так промовив:

— З мене — досить!

От вам слово: я почну життя нове!..

 Аркуш взяв та олівець,

сів і пише по порядку:

«В сім встаю, роблю зарядку.

 Чищу зуби, мию шию.

Неодмінно вуха мию.

 Потім — кухня.
Там сніданок всім готую сам, без мами.

Посуд мию, підмітаю і до школи поспішаю...»

Ще у плані пунктів двадцять,

та не варто зупиняться...

«Чому?» — питаєте.

Все просто,

 бо знову мама миє посуд,

 підмітає та готує... А Вітько?!

 Вітько й не чує.

Він — у ліжку. Досі спить.

Зате над ліжком план висить...

4.Практична робота. «Планування самонавчання, взаємонавчання.»

Вчитель:  Основне заняття кожного школяра — навчання. Та окрім навчальної діяльності в школі, ти можеш і самостійно отримувати знання.
Учись вчитися!
 Виявляй інтерес до навчання, докладай вольових зусиль;
 організовуй свою роботу для досягнення результату;
• виконуй у певній послідовності розумові або практичні дії;
• прагни удосконалювати свої знання;
• умій оцінювати результати своєї праці.
Обов'язкове щоденне виконання домашніх завдань допоможе виробити в тебе звичку до самонавчання.

 - Складіть правила виконання домашніх завдань
1.  Відкрий щоденник і прочитай розклад уроків на завтра.
2.  Приготуй все необхідне для роботи.
3.  Прибери все зайве з робочого місця.
4.  Уважно прочитай завдання.
5.  Не поспішай, пиши каліграфічно й охайно.
6.  Під час роботи не відволікайся, не їж і не пий.
7.  Роби невеликі фізкультпаузи.
8.  Якщо чогось не можеш виконати — не хвилюйся. Зроби перерву, а потім продовж роботу.
9.  Коли повністю справишся із домашніми завданнями, склади портфель і впорядкуй робоче місце.

Вчитель : Навчатися можна не лише самостійно, але й разом із друзями, однокласниками. У такому випадку відбувається взаємонавчання. Працюючи із кимось у парі або групі, ти береш активну участь у навчальному процесі та передаєш свої знання іншим (тобто навчаєш інших).
Складіть правила роботи в групах
 Прочитайте отримане завдання.
 Обговоріть його в групі.
 Говоріть по черзі, не перебивайте один одного.
• Уважно слухайте І поважайте думку всіх членів групи.
 Прийміть спільне рішення.
V. Підсумок уроку

1. Бесіда

 - Що нового ви дізналися на уроці?

-  Що необхідно робити, щоб досягти життєвої мети?

2. Гра “Так – ні ”.

Якщо відповідь правильна – оплеск, якщо неправильна –  тиша.

  • Під час лідготовки до уроків потрібно користуватись додатковою дітературою.
  • На парті повинен бути безлад.
  • На уроці не потрібно висловлювати свою думку.
  • Потрібно працювати самостійно, старанно, наполегливо.
  • До уроку готуватися після дзвінка на урок.
  • Вміти працювати з підручником.
  • На уроках потрібно крутитися , не слухати пояснення вчителя.
  • Вміти розподіляти час при виконанні домашньої роботи.

Вчитель: Запам’ятайте! Людина не просто проживає своє життя, вона його будує.  Ось вам моя порада.

Будьте: Працьовитими, організованими, рішучими, активними,
допитливими, акуратними у роботі.

VІ.Домашнє завдання.

Проаналізуй свій сьогоднішній день. Що ти встиг (встигла), чого не встиг (не встигла) зробити? Чому? Склади план на завтрашній день, щоб устигнути впоратися з усім запланованим.

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
1984
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку