Про матеріал
Трудове навчання є складовою єдиної системи спеціального навчання, виховання і розвитку учнів з порушеннями зору, сприяє формуванню предметних, міжпредметних, та ключових компетентностей учнів на основі врахування індивідуальних психофізичних можливостей дитини з порушеннями зору і покликане створювати умови для формування особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного суспільства. Зміст трудового навчання в школі для дітей з порушеннями зору має ті ж самі цілі й завдання, що і в загальноосвітній школі, які реалізуються з урахуванням психофізичних особливостей цієї категорії учнів, корекції недоліків у фізичному і сенсомоторному розвитку, але суттєво відрізняються методи та організація трудової діяльності. Учні таких шкіл навчаються за спеціальною програмою для 5-10 класів для дітей сліпих та зі зниженим зором, розробленою лабораторією тифлопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки НАПН України під редакцією Синьової Є.П., Вавіної Л.С., Легкого О.М. Ця програма є оригінальною та специфічною, розтягнутою у часі і складеною на основі врахування індивідуальних зорових можливостей дітей з порушеннями зору та має корекційну направленість. На всіх уроках присутні корекційні моменти, де обов’язково відбувається розвиток дрібної та загальної моторики, дотикової чутливості за рахунок збережених аналізаторів (слух. нюх, дотик, залишковий зір). В презентації описано сутність корекційної роботи на уроках трудового навчання в спеціальному закладі освіти.