Корекційне заняття: "На гостинах у Зими"

Про матеріал

Мета:

- Розвивати мову, мислення, увагу,уяву.

- Розвивати рухливість мовних органів;

- Розвивати дрібну і загальну моторику;

- Закріпити артикуляцію і вимову голосних та приголосних.

- Виховувати культуру спілкування.

Перегляд файлу

КОМУНАЛЬНИЙ  ЗАКЛАД

«ЧЕРКАСЬКА СПЕЦІАЛЬНА  ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ   ШКОЛА  -ІНТЕРНАТ  І - ІІІ  СТУПЕНІВ   ЧЕРКАСЬКОЇ  ОБЛАСНОЇ  РАДИ »

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                 Підготувала

                                Тетяна Анатоліївна Цюрмаста,

вчитель – дефектолог   (тифлопедагог)

 вищої  кваліфікаційної  категорії, старший вчитель 

                                                                                          Комунального  закладу

«Черкаська спеціальна  загальноосвітня  школа – інтернат

І –ІІІ ступенів  Черкаської  обласної  ради»

 

 

 

 

                                                    Черкаси - 2018

 

Тема:                     Корекція вад розвитку

                     «На гостинах у Зими»

Мета: 

 - Розвивати  мову, мислення, увагу,уяву.

 -  Розвивати рухливість мовних органів;

-   Розвивати дрібну і загальну моторику;

-   Закріпити артикуляцію і вимову голосних  та приголосних.

-   Виховувати культуру спілкування.     

 

                                     ХIД   УРОКУ

І. Органiзацiйний  момент.

                Продзвенів для нас дзвінок,

  Починаємо урок.

  Попрацюємо старанно,

  Щоб почути у кінці,

  Що у нашім дружнім класі – діти просто молодці

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Дітки відгадайте загадку і вона вам розповість про нашу з вами  тему уроку :
Чудо – коні прилетіли
Скакуни в тихих санях білі.
В санях тихо сидить цариця
Білокоса , білолиця ,
Рукавом махає,
Сріблом все вириває .

Що це ?  (Зима)
Так молодці дітки – це зима. Отож, ви зрозуміли, що на сьогоднішньому уроці ми будемо говорити про зиму і все, що з нею пов’язано.

 

Я надіюся, що настрій у вас гарний, починаємо урок. Тож, тема  уроку: «Зима в гостi завiтала». А допоможе нам у цьому казковий герой. А хто він, ви здогадаєтесь, якщо відгадаєте загадку:

Без рук, без олівця

Малює взимку без кінця.

 ( Дід Мороз).

Правильно, це Дід Мороз. (Учитель виставляє фігурку Діда Мороза на стіл). Дід Мороз прийшов не просто так, а прийшов він з подарунками. Але отримаєте його, якщо будете гарно працювати. А подарунком вам від Діда Мороза буде чарівне слово, яке заховалось на сніжинках у торбинці Діда Мороза.

  • А ви хочете отримати від  Дідуся завдання?

ПЕРШЕ  ЗАВДАННЯ

Бесіда:

-  Як ви розумієте, що на дворі зима? (Справді, все вкривається білим снігом, Дід Мороз  малює візерунки, ви  катаєтесь на санчатах, отримуєте  подарунки)

-   А яку чистомовку про зиму ми вчили на уроці читання?

Повторення чистомовки.

ЛО – ЛО – ЛО – снігом землю замело.

ЛЯ – ЛЯ – ЛЯ – стала білою земля.

ЛІ – ЛІ – ЛІ – візерунки на вікні.

ІІІ. Повторення та закріплення вивченого матерiалу.

ДРУГЕ  ЗАВДАННЯ

1. Мовна розминка.

Читання складів, слiв по  Брайлю

Зи   зi  зу   зима  снiг    (Денис)

 Зе  за  зо    мороз  сніжинка  (Каріна)

- Складіть речення із прочитаними словами.

-А зараз спробуємо записати одне  речення  в зошиті.

           Прийшла зима.

2. А тепер прослухайте аудіозапис, і подумайте, що вам нагадує цей рип  (звучить музика).

ТРЕТЄ   ЗАВДАННЯ

Так, молодці. Знаєте, діти, я цей звук відчуваю, коли щоранку біжу до вас на уроки.

3.Розвиток мовлення. Вiдгадування загадки.

            ЧЕТВЕРТЕ   ЗАВДАННЯ

Взимку вкрили все навкруг:
Ліс, дорогу, поле й луг,
А як сонце припече,
Ми струмочком потечем.

                                (Сніжинки)

 

СНІГ СКЛАДАЄТЬСЯ З СНІЖИНОК. ВОНИ ДУЖЕ –ДУЖЕ МАЛЕНЬКІ.  РІЗНОМАНІТНІ ПО ФОРМІ. АЛЕ, КОЛИ МИ ДОТОРКНЕМОСЯ  ПАЛЬЧИКОМ ДО ЦІЄЇ КРАСИ, ТО ВОНА ВМИТЬ РОЗТАНЕ.

Бесiда:

- А тепер подумайте і скажіть, які ознаки сніжинки  (холодна, бiла, пухнаста).

4. Вправи на корекцiю дотику. (Дати  дiтям  потримати  снiг, вату,пух)

Бесiда:

- Якi  вiдчуття  у вас виникають, коли ви доторкнулися  до снiгу?

- Коли чуєте слово «сніг» про, що ви згадуєте.

      Так,  сніг має білий колір.

 

- Якi  вiдчуття  у вас виникають, коли ви доторкнулися  до вати, пух?

Діти, сніг, ще і  пухнастий особливо в морозну пору.

Пух ми можемо трогати, а сніг – ні.

 

  •                    Білі зуби.
  •                    Білі банти.
  •                    Білий папір.
  •                    Білі простирадла.

 

А ще в народі кажуть: «Чистий, як білий сніг».

ЗАПАМЯТАЙТЕ: ХОЛОДНА, БІЛА, ПУХНАСТА.

В наш час люди навчилися виготовляти сніжинки, а потім прикрашати ними свої оселі до новорічних свят.

 

5. Гра «Додай слово». (Повторюємо разом)

П'ЯТЕ   ЗАВДАННЯ

От випав сніг. Яка обнова!

Зима тоді така … (чудова).

Міста чистенькі, білі села –

Зима і радісна, й … (весела).

_______________________________________

Кружляють вальс сніжинки ніжні,

Зима пухка і … (білосніжна).

Вона буває і серйозна:

Суха і вітряна, й … (морозна).

А як насуне хмара сива,

Зима по-своєму … (красива).

 

6. Вправи на розвиток орієнтації у просторі.

ШОСТЕ ЗАВДАННЯ

На партi снiжинки рiзноi величини

Завдання:

- Покладiть одну снiжинку праворуч.

- Покладiть  другу снiжинку лiворуч.

- Покладiть  третю снiжинку по центру.

- Візміть ту сніжинку, що лежить по центру, обміняйтеся один з одним, а тепер покладіть її вгорі.

7.  Фізкультхвилинка.

(Виконання пісні «Морозець» , муз. Б.Фліц, сл. Г.Бойка.)

Морозець,морозець

пощіпав нам щічки

теплі валянки у нас

шубки й рукавички

               Морозець, морозець!

               Плещемо в долоні

               у дівчаток і хлоп’яток

               носики червоні.

8. Дихальна гімнастика:

Жив собі вітерець,

вітерець-пустунець,

Все він бачив, все він знав

Бо по світу він літав.

    ( діти дують на долоньки)

9. Вправи на розвиток дрібної  моторики руки.

СЬОМЕ   ЗАВДАННЯ

- Діти, у нас із вами є помічники. А хто ж ці помічники? Хто скаже? Це наші ручки. Їх ще називають слухняними. Адже всі вони вміють  працювати. Показали свої ручки.

Діти, а пальчики для вас – це ваші очки, їх потрібно берегти і вчити працювати.

   1) Робота бiля тренажера.

   2) Масаж рук гумовими  м'ячиками.

 

 

 

 

 

III . Підсумок уроку.

 

Прочитайте чарівне слово, яке вам хотів сказати Дід Мороз. Це слово МОЛОДЦІ. Я також вам дякую за роботу. Вийдіть із-за парт, візьміться за руки і сплетемо «віночок».

Інтерактивна вправа «віночок».

Я навчилася….

Я полюбила … (зиму).

Я буду …(спостерігати за природою).

 

 

 

 

 

Діти! Ми будемо на заняттi тренувати наші пальчики, щоб вони були вправними, умілими, працьовитими. Будемо розвивати наш ротик, щоб він правильно говорив.

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 липня 2018
Переглядів
1806
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку