Корекційне заняття; "Настрій мого дня "

Про матеріал

Даний матеріал буде корисним у роботі для корекційних педагогів. Саме такі заняття допомагають дітям з обмеженими освітніми можливостями повірити в себе, вміти контролювати свій настрій, емоції. Дарувати сонячну посмішку всьому, що їх оточує.

Перегляд файлу

 

 

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6962.JPG

Підготувала 

тифлопедагог початкових класів

Цюрмаста Т.А.

Черкаси – 2017  р.

 

 

Тема: Розвивальне заняття  «Настрій мого дня»

Мета: створення позитивного психологічно­го клімату; навчання дітей розуміння власного  настрою; розвиток почуття колективізму. Встановлювати дружні довірливі емоційні контакти між дорослим та дітьми.  Формувати вміння вільно  висловлювати власні думки, розвивати почуття власної гідності, самоповаги, прийняття себе та  усвідомлення свого «Я».

Обладнання: смайлики змін настрою « Ромашка», ілюстрації-емоції, малюнки з обличчями, олівці,  скринька - емоцій

Тип  заняття: формування нових знань, умінь, навичок

 

Хід заняття

1. Ритуал привітання.

Зазеленіє навіть пень

Коли почує - Добрий день! C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6966.JPG

2. Установка на роботу

- Отже, у вас в усіх гарний настрій, ви добрі, ви розумні, ви красиві, ви сміливі, і у нас на занятті буде все добре….

3. Вправа «Давайте привітаємося з Другом»

   Це привітання незвичне, якщо вітаючись з друзями потрібно лагідно та весело, давайте спробуємо.  

        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

         Та йому ви посміхніться.

         Другу ви ім’я назвіть,

         Руку дружби протягніть.

    Від ласкавих імен стало тепло як від сонечка. Давайте ми всі спробуємо перетворитися на сонечко й зігріти одне одного поглядом, промінчиками, посмішкою. (Аплікація сонечка з лодоньок дітей, а також  відбиток лодоньок на папері).

4. Вправа «Покажи настрій»

- Діти, як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій?   Так,  він чудовий.

- А який ще буває настрій?  (веселий, радісний, сумний, злий…..)

- Як ви можете дізнаєтеся, який настрій у людей, що вас оточують?

(за виразом обличчя )

- Не розумію, як дивлячись на обличчя можна сказати про настрій?

Зараз ви можете показати, як змінюється вираз обличчя, покажемо:  

Коли нам сумно - ми робимо так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520421&photoType=0

Коли ми здивовані - робимо ось так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520165&photoType=0

Коли ми налякані – ми ось такі.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520677&photoType=0

Коли ми сердимося – ми вже інші.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569519909&photoType=0

А коли ми радіємо – то так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569521445&photoType=0

Дякую що показали і розповіли мені про настрій.

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6988.JPG

Чи приємно вам, коли до вас посміхаються?. Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити — з веселою, привітною, чи з сердитою та сумною?!!! Я вам відкрию одне правило:  наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був хороший настрій, думай про хороше!

Я бачу що у всіх радісний чудовий, веселий, настрій і хочу запросити вас у далеку подорож до півночі.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (скринькаемоцій)

– Як живеш? (Ось так)

– А пливеш? (Ось так)

– А біжиш? (Ось так)

– Вдалину глядиш? (Ось так)

– Чекаєш обід? (Ось так)

– Махаєш вслід? (Ось так)

– Вранці спиш? (Ось так)

– А на місце сідаєш? (Ось так)

5. Послухайте історію  яка сталася з ведмедиком  Умкою.

    На далекій півночі серед великих снігів є крижана печера. У ній живе маленьке   ведмежа Умка.

   Це особ­ливе ведмежа — воно вміє думати. Умка дуже любить навчатися! Але найцікавіше — це його думки, які бу­вають різними.  Інколи вони схожі на святковий феєрверк —яскраві, швидкі, виблискують, гра­ють, літають. Для Умки світ навкруги здається таким різнобарвним! У його голові з'являються прекрасні ідеї—тоді у нього і настрій чудовий. Ведмежатко мріє, щоб ці хвилини ніколи не за­кінчувалися.

    Але не завжди думки схожі на феєрверк. Інколи вони, як океан, спокійні та тихі, світлі, як відображення в чистій і прозорій воді. Коли думки такі, він відчуває себе впевнено й добре. Ведмежа  мріє, щоб так було завжди, щоб душев­ний спокій ніколи його не покидав.

     Та часом Умка почувається дуже погано, навіть бридко. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й понуре. Тоді його думки схожі на каламутну воду в негоду. Умка нази­ває їх гидкими. У такі хвилини ведмежатко хоче якомога швидше позбутися неприємного стану. Йому хочеться якнайшвидше відчути себе знову щасливим. Але що для цього робити, він не знає. Тому сидить і чекає, чекає, чекає…..?. 

Сюрпризний момент (три склянки з водою)

- Коли Умкі добре, йому все вдається, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його настрій схожий на чисту воду, і думки у нього ясні та чисті (показую склянку з чистою водою).

 - Коли йому на думку спадають чудові ідеї, настрій буває прекрасним, радісним, думки стають схожими на салют: вони блищать, переливаються, як вода у цій склянці (кидаю у другу склянку блискітки й розмішує їх паличкою).

     Та буває, що йому погано, думки сумні й неприємні. Тоді вони схожі на темну, каламутну воду (кидаю шматочок глини у третю склянку).

6.  Давайте Умці зробимо подарунок подаруємо йому посмішку (діти дарують свою посмішку Умці.). Щоб підняти його настрій, бо зараз він дуже сумний.

- Щось не дуже розвеселився Умко, давайте розкажемо йому, що можна робити коли тобі весело.  Що треба робити, щоб  покращити  настрій? (гра «Веселий колобочок» - колобок передається по колу, кожен проговорює, що можна робити коли йому весело:  можна: робити добрі справи, дарувати подарунки, погратися з котиком, подивитися по телевізору веселий мультик, погратися в улюблену гру, заспівати веселу пісеньку, послухати приємну музику.)

- І знову не розвеселили ми Умки, а давайте спробуємо ще раз і подаруємо йому нашу веселу гру (ці звірята живуть на півночі разом з Умкою. І вони дуже  цікаві

 « Пінгвінчики гріються»).

- Нарешті ми змогли розвеселити тебе Умко. Добре раз ти вже веселий як ми то залишайся з нсми.

G:\таня\81165682_1b1f37fe7a4c445890197acd04bdfeb3.jpg

 

 

 

7. Вправа "Подарунок Акварельки.

Дітки сьогодні до нас у табір  приходив листоноша і приніс нам листа і бандероль. Зараз ми з вами прочитаємо, від кого ж нам прийшов лист. А лист особисто вам, - діткам  загону «Бджоли».

Ну що, хочете подивитися подарунок Акварельки? Це ж картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. А ви? Мені здається Акварелька дещо не домалював.. Дітки,  може ви зрозумієте, що тут намальовано? Як ви думаєте що це?

(Діти розглядають картину і знаходять неточності)

Ви знаєте, разом з цією картиною був ось такий гарний конверт. Подивимось, що в середині.(Відкривають конверт, роздивляються)

Ой це мабуть Акварелька подарував нам ці обличчя,  але знову  забув домалювати малюнки. Вони не мають виразу. Давайте ми їм домалюємо обличчя: веселі, здивовані чи можливо сумні.

G:\таня\blank-boy-face-md.pngG:\таня\blank-face-of-a-woman_1329299984_img.gifG:\таня\ppb88013d7_02.jpgG:\таня\af9b8a92703de5efa71ac3c579f87ff3.jpgC:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\ppf9d75ad6_1b.jpgG:\таня\малюнки\2e4e9f738678.jpg

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6976.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6981.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6982.JPG

 

А щоб краще виконати завдання, спочатку розімнемо наші пальчики.

8.  Пальчикова гімнастика.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку -

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі.

По всіх пальчиках походило,

З мізинчика полетіло

Сідайте, будь ласка, на стільчики за столи.

 

G:\таня\малюнки\103891956_4045361_7a24badb73f0342cca5afb09d652c6e7.jpg

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6986.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6989.JPG

9. Малюнок «Квітка настрою»

Мета: розвивати вміння висловлювати свої почуття.

Кожен настрій має свій колір, наприклад, радість — це жовтий, оранжевий, червоний кольори, спокій — це зелений, сум — коричневий, чорний, темно-синій. Потім кожній дитині пропонується вибрати того  кольору, який відповідає її настрою. Після цього створюють аплікацію «квітка настрою» дітей. C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6967.JPG

Звертається увага  на «пелюсточки», що мають темніші кольори, бесіда з  дітьми, чому в них такий настрій.

 

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6969.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6973.JPG

10. Аналіз виконаних робіт.

Дітки, пропоную, всі ваші пелюстки зібрати і подарувати сьогоднішньому гостеві Умці. Я думаю, коли він побачить ваші  аплікації, дуже зрадіє. Ви згодні?

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6975.JPG

 

_ Шановний Умко, ми тебе розвеселили, діти в нас веселі, радісні, багато вміють робити приємного і ніколи не сумують, навіть коли їх ображають. Хочеш і тебе навчимо. Для цього  у нас є чарівна вправа «Поза витриманої людини». Потрібно щонайміцніше обхопити  руками лікті і міцно-міцно затиснути. Ось так і заспокоїтися.

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6983.JPG

11. Сюрпризний момент.

Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Я  хочу  теж подарувати вам ось такі "усміхнені кульки ”. Вони будуть завжди дарувати вам гарний настрій та впевненість. Адже коли у людини гарний настрій вона легко зможе долати будь – які перешкоди. Будьте завжди радісними і добрими і своє добро даруйте своїм рідним і друзям. Адже  посмішка робить дива. Якщо ти будеш привітним, усміхненим, тоді матимеш багато друзів та знайомих, які виявлятимуть бажання з тобою розмовляти, гратись.

G:\таня\малюнки\view_full_1.jpg G:\таня\малюнки\smiley-face-latex.jpg G:\таня\малюнки\4253_yandex.jpeg

Але у нас є ще 3 чарівні кульки, які вміють літати далеко-далеко. От я і подумала, чому б Акварельці не відправити ваші малюночки, ручки які вималювали, з їх допомогою.

А ще я точно знаю, що коли сонечко побачить ваші ручки різнокольорові в небі, то посміхнеться і буде ще дужче гріти нас і весна прийде враз.

 12.  Ритуал прощання.  Вправа "Усім, усім, до побачення ”.

Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»

Звучить пісня Н. Май «Не давайте суму жити» у виконанні Солод Каріни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Спасибі за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
13 січня
Переглядів
1106
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку