Корекційне заняття; "Настрій мого дня "

Про матеріал

Даний матеріал буде корисним у роботі для корекційних педагогів. Саме такі заняття допомагають дітям з обмеженими освітніми можливостями повірити в себе, вміти контролювати свій настрій, емоції. Дарувати сонячну посмішку всьому, що їх оточує.

Перегляд файлу

 

 

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6962.JPG

Підготувала 

тифлопедагог початкових класів

Цюрмаста Т.А.

Черкаси – 2017  р.

 

 

Тема: Розвивальне заняття  «Настрій мого дня»

Мета: створення позитивного психологічно­го клімату; навчання дітей розуміння власного  настрою; розвиток почуття колективізму. Встановлювати дружні довірливі емоційні контакти між дорослим та дітьми.  Формувати вміння вільно  висловлювати власні думки, розвивати почуття власної гідності, самоповаги, прийняття себе та  усвідомлення свого «Я».

Обладнання: смайлики змін настрою « Ромашка», ілюстрації-емоції, малюнки з обличчями, олівці,  скринька - емоцій

Тип  заняття: формування нових знань, умінь, навичок

 

Хід заняття

1. Ритуал привітання.

Зазеленіє навіть пень

Коли почує - Добрий день! C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6966.JPG

2. Установка на роботу

- Отже, у вас в усіх гарний настрій, ви добрі, ви розумні, ви красиві, ви сміливі, і у нас на занятті буде все добре….

3. Вправа «Давайте привітаємося з Другом»

   Це привітання незвичне, якщо вітаючись з друзями потрібно лагідно та весело, давайте спробуємо.  

        У коло всі разом ставайте

         І посмішку передавайте .

         На сусіда подивіться

         Та йому ви посміхніться.

         Другу ви ім’я назвіть,

         Руку дружби протягніть.

    Від ласкавих імен стало тепло як від сонечка. Давайте ми всі спробуємо перетворитися на сонечко й зігріти одне одного поглядом, промінчиками, посмішкою. (Аплікація сонечка з лодоньок дітей, а також  відбиток лодоньок на папері).

4. Вправа «Покажи настрій»

- Діти, як ви вважаєте, який у мене сьогодні настрій?   Так,  він чудовий.

- А який ще буває настрій?  (веселий, радісний, сумний, злий…..)

- Як ви можете дізнаєтеся, який настрій у людей, що вас оточують?

(за виразом обличчя )

- Не розумію, як дивлячись на обличчя можна сказати про настрій?

Зараз ви можете показати, як змінюється вираз обличчя, покажемо:  

Коли нам сумно - ми робимо так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520421&photoType=0

Коли ми здивовані - робимо ось так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520165&photoType=0

Коли ми налякані – ми ось такі.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569520677&photoType=0

Коли ми сердимося – ми вже інші.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569519909&photoType=0

А коли ми радіємо – то так.

http://dg53.mycdn.me/getImage?photoId=576569521445&photoType=0

Дякую що показали і розповіли мені про настрій.

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6988.JPG

Чи приємно вам, коли до вас посміхаються?. Як ви вважаєте, з якою дитиною краще дружити — з веселою, привітною, чи з сердитою та сумною?!!! Я вам відкрию одне правило:  наш настрій залежить від наших думок. Тому, якщо хочеш, щоб у тебе був хороший настрій, думай про хороше!

Я бачу що у всіх радісний чудовий, веселий, настрій і хочу запросити вас у далеку подорож до півночі.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (скринькаемоцій)

– Як живеш? (Ось так)

– А пливеш? (Ось так)

– А біжиш? (Ось так)

– Вдалину глядиш? (Ось так)

– Чекаєш обід? (Ось так)

– Махаєш вслід? (Ось так)

– Вранці спиш? (Ось так)

– А на місце сідаєш? (Ось так)

5. Послухайте історію  яка сталася з ведмедиком  Умкою.

    На далекій півночі серед великих снігів є крижана печера. У ній живе маленьке   ведмежа Умка.

   Це особ­ливе ведмежа — воно вміє думати. Умка дуже любить навчатися! Але найцікавіше — це його думки, які бу­вають різними.  Інколи вони схожі на святковий феєрверк —яскраві, швидкі, виблискують, гра­ють, літають. Для Умки світ навкруги здається таким різнобарвним! У його голові з'являються прекрасні ідеї—тоді у нього і настрій чудовий. Ведмежатко мріє, щоб ці хвилини ніколи не за­кінчувалися.

    Але не завжди думки схожі на феєрверк. Інколи вони, як океан, спокійні та тихі, світлі, як відображення в чистій і прозорій воді. Коли думки такі, він відчуває себе впевнено й добре. Ведмежа  мріє, щоб так було завжди, щоб душев­ний спокій ніколи його не покидав.

     Та часом Умка почувається дуже погано, навіть бридко. Те, що відбувається з ним, нагадує щось неприємне й понуре. Тоді його думки схожі на каламутну воду в негоду. Умка нази­ває їх гидкими. У такі хвилини ведмежатко хоче якомога швидше позбутися неприємного стану. Йому хочеться якнайшвидше відчути себе знову щасливим. Але що для цього робити, він не знає. Тому сидить і чекає, чекає, чекає…..?. 

Сюрпризний момент (три склянки з водою)

- Коли Умкі добре, йому все вдається, він усім задоволений і всіх любить. У цей час його настрій схожий на чисту воду, і думки у нього ясні та чисті (показую склянку з чистою водою).

 - Коли йому на думку спадають чудові ідеї, настрій буває прекрасним, радісним, думки стають схожими на салют: вони блищать, переливаються, як вода у цій склянці (кидаю у другу склянку блискітки й розмішує їх паличкою).

     Та буває, що йому погано, думки сумні й неприємні. Тоді вони схожі на темну, каламутну воду (кидаю шматочок глини у третю склянку).

6.  Давайте Умці зробимо подарунок подаруємо йому посмішку (діти дарують свою посмішку Умці.). Щоб підняти його настрій, бо зараз він дуже сумний.

- Щось не дуже розвеселився Умко, давайте розкажемо йому, що можна робити коли тобі весело.  Що треба робити, щоб  покращити  настрій? (гра «Веселий колобочок» - колобок передається по колу, кожен проговорює, що можна робити коли йому весело:  можна: робити добрі справи, дарувати подарунки, погратися з котиком, подивитися по телевізору веселий мультик, погратися в улюблену гру, заспівати веселу пісеньку, послухати приємну музику.)

- І знову не розвеселили ми Умки, а давайте спробуємо ще раз і подаруємо йому нашу веселу гру (ці звірята живуть на півночі разом з Умкою. І вони дуже  цікаві

 « Пінгвінчики гріються»).

- Нарешті ми змогли розвеселити тебе Умко. Добре раз ти вже веселий як ми то залишайся з нсми.

G:\таня\81165682_1b1f37fe7a4c445890197acd04bdfeb3.jpg

 

 

 

7. Вправа "Подарунок Акварельки.

Дітки сьогодні до нас у табір  приходив листоноша і приніс нам листа і бандероль. Зараз ми з вами прочитаємо, від кого ж нам прийшов лист. А лист особисто вам, - діткам  загону «Бджоли».

Ну що, хочете подивитися подарунок Акварельки? Це ж картинки. Тільки я нічого не можу зрозуміти. А ви? Мені здається Акварелька дещо не домалював.. Дітки,  може ви зрозумієте, що тут намальовано? Як ви думаєте що це?

(Діти розглядають картину і знаходять неточності)

Ви знаєте, разом з цією картиною був ось такий гарний конверт. Подивимось, що в середині.(Відкривають конверт, роздивляються)

Ой це мабуть Акварелька подарував нам ці обличчя,  але знову  забув домалювати малюнки. Вони не мають виразу. Давайте ми їм домалюємо обличчя: веселі, здивовані чи можливо сумні.

G:\таня\blank-boy-face-md.pngG:\таня\blank-face-of-a-woman_1329299984_img.gifG:\таня\ppb88013d7_02.jpgG:\таня\af9b8a92703de5efa71ac3c579f87ff3.jpgC:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\ppf9d75ad6_1b.jpgG:\таня\малюнки\2e4e9f738678.jpg

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6976.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6981.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6982.JPG

 

А щоб краще виконати завдання, спочатку розімнемо наші пальчики.

8.  Пальчикова гімнастика.

Прилетіло сонечко

На мою долонечку -

Крильця червоненькі

Цяточки чорненькі.

По всіх пальчиках походило,

З мізинчика полетіло

Сідайте, будь ласка, на стільчики за столи.

 

G:\таня\малюнки\103891956_4045361_7a24badb73f0342cca5afb09d652c6e7.jpg

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6986.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6989.JPG

9. Малюнок «Квітка настрою»

Мета: розвивати вміння висловлювати свої почуття.

Кожен настрій має свій колір, наприклад, радість — це жовтий, оранжевий, червоний кольори, спокій — це зелений, сум — коричневий, чорний, темно-синій. Потім кожній дитині пропонується вибрати того  кольору, який відповідає її настрою. Після цього створюють аплікацію «квітка настрою» дітей. C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6967.JPG

Звертається увага  на «пелюсточки», що мають темніші кольори, бесіда з  дітьми, чому в них такий настрій.

 

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6969.JPG

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6973.JPG

10. Аналіз виконаних робіт.

Дітки, пропоную, всі ваші пелюстки зібрати і подарувати сьогоднішньому гостеві Умці. Я думаю, коли він побачить ваші  аплікації, дуже зрадіє. Ви згодні?

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6975.JPG

 

_ Шановний Умко, ми тебе розвеселили, діти в нас веселі, радісні, багато вміють робити приємного і ніколи не сумують, навіть коли їх ображають. Хочеш і тебе навчимо. Для цього  у нас є чарівна вправа «Поза витриманої людини». Потрібно щонайміцніше обхопити  руками лікті і міцно-міцно затиснути. Ось так і заспокоїтися.

C:\Users\User\Desktop\nggg\SAM_6983.JPG

11. Сюрпризний момент.

Любі дітки, ви були сьогодні такі уважні, кмітливі, розумні. Я  хочу  теж подарувати вам ось такі "усміхнені кульки ”. Вони будуть завжди дарувати вам гарний настрій та впевненість. Адже коли у людини гарний настрій вона легко зможе долати будь – які перешкоди. Будьте завжди радісними і добрими і своє добро даруйте своїм рідним і друзям. Адже  посмішка робить дива. Якщо ти будеш привітним, усміхненим, тоді матимеш багато друзів та знайомих, які виявлятимуть бажання з тобою розмовляти, гратись.

G:\таня\малюнки\view_full_1.jpg G:\таня\малюнки\smiley-face-latex.jpg G:\таня\малюнки\4253_yandex.jpeg

Але у нас є ще 3 чарівні кульки, які вміють літати далеко-далеко. От я і подумала, чому б Акварельці не відправити ваші малюночки, ручки які вималювали, з їх допомогою.

А ще я точно знаю, що коли сонечко побачить ваші ручки різнокольорові в небі, то посміхнеться і буде ще дужче гріти нас і весна прийде враз.

 12.  Ритуал прощання.  Вправа "Усім, усім, до побачення ”.

Діти утворюють стовпчик зі своїх кулачків (по одному кулачку) і з посмішкою промовляють: «Усім, усім, до побачення!»

Звучить пісня Н. Май «Не давайте суму жити» у виконанні Солод Каріни.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Маслієнко Лариса
    Спасибі за вашу працю!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
13 січня 2018
Переглядів
10786
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку