Корекційне заняття "Розвиток мовлення" на тему: "Весна. Сезонні зміни у природі"

Про матеріал
Заняття розроблено для проведення з учнями 1 класу, які мають інтелектуальні порушення
Перегляд файлу

Корекційно – розвиткове заняття з

предмету «Розвиток мовлення»

для проведення з учнями 1 класу спеціальної школи, які мають інтелектуальні порушення

 

Тема: Весна. Сезонні зміни у природі

Мета:

корекційно-освітня: сприяти активізації та поповненню активного  словника дітей по тематичній групі: весна, сезонні зміни у природі; удосконалювати вміння розрізняти ознаки за малюнками, формувати вміння підбирати слова до відповідного малюнку (глобальне читання), давати відповіді на запитання повними реченнями; вчити складати розповідь про весну;

корекційно-розвиваюча: розвивати вміння підбирати слова-ознаки та назви-дії предмету, розвивати артикуляційну та дрібну моторику, координацію рухів; розвивати фонематичний слух, психічні процеси;

корекційно-виховна: виховувати любов до природи.

 

 

Обладнання: мотузка з вузликами, мультимедійна презентація з артикуляційними вправами, котушки з ниточками, малюнки до лексичної теми «Весна», сонечко та промінчики з різними ознаками різних пір року, запис звуків природи, килимок, конверти з різнобарвними написами слів, ватман, маркер, малюнки певного розміру для розповіді.

 

Х І Д    З А Н Я Т Т Я

І. Підготовча частина

1. Організація дітей до заняття

Рушаємо в подорож  ми за знаннями.

Візьмемо кмітливість в дорогу із нами,

Фантазія, вигадка стануть в пригоді

Отож, вирушаймо! Лінитися годі!

2. Психогімнастика «Налаштуємось на гру»

Діти стають у коло і беруть мотузочку з вузликами і проговорюють слова і за останніми словами передають свій вузлик своєму сусідові:

Я мотузочку беру,

Всі вузлики її держу,

Добрий настрій усім нам,

З руки в руку передам.

3. Артикуляційна гімнастика з елементами біоенергопластики

- Діти, сьогодні у нас незвичайне заняття. Нас запросила до себе у гості Весна. Ми дізнаємося багато цікавого про весну. Щоб нам гарно відпочити у гостях треба нам розім’ятися і виконати наші традиційні вправи.

Мета: сприяти зміцненню м’язів артикуляційного апарату; розвиток координації рухів, дрібної моторики пальців рук.

Вправи артикуляційної гімнастики показані на екрані, а я показую положення рук.

«Бегемотик»

Чотири зімкнутих пальця долонею вниз, великий палець притиснутий до вказівного. Коли рот відкривається, великий палець опускається вниз, чотири пальці піднімаються вгору.

«Жабка»

Пальчики розставлені в сторони, як промінчики сонечка. Під рахунок 1-пальчики розправляються і утримуються одночасно з посмішкою, на рахунок 2-долоня згортається в кулачок.

«Слоник»

Долоня зібрана в пучку, великий палець притиснутий до середнього

«Лопаточка»

Великий палець притиснутий до долоні збоку, зімкнута, ненапружена долоня опущена вниз

«Годинник»

Супроводжує стисла і опущена вниз долоня, яка рухається під рахунок вліво - вправо.

«Смачне варення»

Вказівним пальчиком показуємо коло спочатку правою рукою, потім – лівою, а далі двома руками.

«Гірка»

Рух долоні з зімкнутими пальцями вгору вниз.

«Чашечка»

Пальці притиснуті один до одного, імітуючи положення “чашечки”.

«Молоточок»

Правий кулачок б’є по лівому на т-т-т, а потім на д-д-д навпаки, на тд-тд – стукати кулачками разом перед грудьми.

«Конячка»

Пальчики вітаються, спочатку по черзі кожна рука, а потім пальчики двох рук – разом.

4. Вправи на дихання «Намотай – розмотай клубочок»

Мета: формування довгого мовленнєвого вдиху і видиху, розвиток уваги, просторової уяви.

І варіант. Діти на вдих намотують нитку на котушку, а на видих – розмотують.

ІІ варіант. На вдих намотують нитку, на видих – розмотують нитку і називають голосні звуки.

- Що ж тепер ми готові до цікавої подорожі

ІІ. Основна частина

  1. Дидактична гра «Що буває навесні?»

Мета: сформувати уявлення про весну та її ознаки, розвивати пам'ять, увагу.

На столі розміщені малюнки і зображенням ознак весни. По черзі показую та називаю, що це за явище, яке відбувається навесні. Вивішую ці малюнки на дошці. Потім ще раз з дітьми повторюємо ці слова (весна, березень, квітень, травень, потепління, повінь, струмок, бруньки, першоцвіти, підсніжники, проліски, приліт птахів, шпак, шпаківня)

  1. Дидактична гра «Сонечко і промінчики»

Мета: активізувати словник дітей з вивченої теми.

  •          Зараз з нами хоче пограти весняне сонечко. Навесні воно ще маленьке і дуже мало нам дає тепла, а тому наше завдання: зробити його якомога більшим за допомогою промінчиків. На  промінчиках розміщені ознаки різних пір року. Ми повинні вибрати ті, які зміни відбуваються лише весною і назвати цю ознаку.

Діти по черзі виходять і підбирають ознаку весни, називають її  та чіпляють промінчик до сонечка. Виправляємо разом помилки, якщо хтось помилився і вибрав не той промінчик.

  1. Дидактична гра «Що звучить?»

Мета: розвивати фонематичний слух дітей на основі немовних звуків

  •          Діти, Весна нам пропонує трішки розслабитися у лісі і відчути її красу заплющивши очі.

 (Діти розміщуються на килимках, заплющують очі і слухають звуки)

По черзі включаються звуки і вчитель пояснює, що це звучить у лісі, а діти з заплющеними очима це уявляють(звук лісу, спів пташок, біжать струмочки, шелест дерев, стукання дятла).

  1. Дидактична гра «Розшукуються слова»

Мета: формувати вміння читати слова (глобальне читання)

  •          Діти слова весни можна зображувати не тільки малюнками, а також і за допомогою букв.

Під кожним малюнком робимо підписи, а далі діти за аналогією відшукують відповідне слово у своєму конверті. У кожної дитини свій колір. І навколо малюнку на дошці діти прикріплюють своє слово. Далі граємо з ними. (слова – весна, брунька, струмок, пташки)

  •          Діти загубилося ось таке слово. (Я показую малюнок – діти піднімають відповідне слово)
  1. Динамічна гра «Бруньки, листочки, квіточки»

Мета: розвивати спостережливість та увагу.

  •          Що це на малюночку зображено? (брунька) показати малюнок
  •          Діти, а де у нас розташовані бруньки? (на деревах, кущах).
  •          Коли ви почуєте слово «брунька», повинні показати кулачок.
  •          А коли розпускаються бруньки, що  з’являється? (листочки)показати малюнок
  •          Коли ви почуєте слово «листочок», повинні показати пряму долоньку, пальчики разом.
  •          А потім біля листочків? (квіточки) показати малюнок
  •          Коли ви почуєте слово «квіточка», повинні розставити пальчики.
  •          От ми з вами пограємо в гру. Я називаю, а ви слухаєте і правильно показую.

Далі можна на уважність говорити одне слово, а показувати інший рух.

  1. Складання ТАН-історії «Весна»
  •          Зараз ми з вами будемо маленькими письменниками. Нам потрібно скласти для лісових жителів розповідь про весну. Я буду писати слова, а деякі ми будемо замінювати малюнками. Що ж почнемо свою розповідь:

Весна

Прийшла .

пригріло.

Побігли  .

Зеленіє        , з’являються перші.

повертаються з теплого краю.

Люди почали працювати  .

 

Спочатку разом складаємо цю розповідь, а далі діти по черзі розповідають про весну, добирають слова ознаки, слова  дії.

 

ІІІ. Заключна частина

Релаксація

  •          Що ж діти, сподобалося вам в гостях у Весни?
  •          Зараз кожен з вас уявить себе весняним сонячним промінчиком. Кожен з вас по черзі буде говорити, що йому найбільше сподобалося у чарівниці Весни. (діти висловлюють свої думки)
  •          А зараз заплющить очі і уявіть, що весняні сонячні промінчики лоскочуть ваші щічки, зачепили ваш носик, погладили вас по голівці, нагріли ваші ручки, доторкнувся до ваших губ і у вас з’явилася посмішка, додали сил вашим ніжкам, щоб ви швидко піднялися та до класу повернулися веселі та щасливі.
  •          Прогулянка у нас вийшла чудова? Вам сподобалася? Тож до нових зустрічей вам каже Весна!

 

docx
Пов’язані теми
Логопедія, Розробки уроків
Інкл
Додано
21 листопада
Переглядів
20
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку