Тема. Автоматизація звука [к]
Мета: автоматизувати звук [к] у складах, словах, реченнях, вчити визначати місцезнаходження звука [к], розвивати слухове сприймання мовлення, слухозорову увагу, мислення, пам'ять, формувати та удосконалювати вимову, виховувати любов до дисципліни та порядку.
Хід заняття
I.Організаційний момент
1.Вправа на покращення психологічного настрою «Фарби для душі». Дитині пропонується розфарбувати воду в колір свого настрою.
2. Підготовчі вправи
Який сьогодні день тижня?
Яка зараз пора року?
Яке сьогодні число?
Який зараз місяць?
II.Підготовка артикуляційного апарату до вимови
Дихальні вправи
«Парканчик». Розімкнути губи, показуючи при цьому свої зуби. В такому положенні перебувати 5-10 секунд.
«Мильні бульбашки». Потрібно вдихнути повітря носом, а видихнути – ротом, повільно дмухаючи на паличку з мильними бульбашками.
«Вітрячок». Потрібно витягнути губи вперед і розкрутити вітрячок з допомогою видихуваного повітря.
Голосові вправи
Вчитель плескає в долоні, поступово вимовляючи склади:
Ка-ка-ка
ко-ко-ко
ку-ку-ку
ке-ке-ке
кі-кі-кі
ки-ки-ки
Артикуляційна гімнастика
Вправа «Сердитий котик». Кінчиком язика потрібно впертися в нижні різці, широка спинка язика має бути вигнута, рот відкритий, губи розтягнуті в посмішці.
Вправа «Брамка». Губи розтягнути в посмішці, а зуби при цьому залишити щільно стиснутими.
III.Основна частина заняття
1. Завдання: прочитати склади спочатку повільно, потім швидко.
Ка-ко-ку-ке-кі-ки
Ак-ок-ук-ек-ік
Ква-кво-кву-кві-кви
Кра-кро-кру-крі-кри
2. Виконання вправи «Спіймай звук». Завдання: плеснути в долоні, почувши звук [к].
Ак, ко, ах, ке, ак, хе, ге, ко, ек, еф, ух, ік, ле, ра, ку.
3.Читання чистомовки
Ка-ка-ка – чиста ріка
Ки-ки-ки – бігають жуки
Ку-ку-ку – візьму виделку
Ко-ко-ко – стрибаю високо.
4. Виконання вправи «Допоможи Полінці скласти рюкзак» (у роботі використовуємо ляльку Полінку). Завдання: вибрати необхідні канцелярські товари, які потрібно взяти в школу, продактилювати, назвати їх з допомогою української жестової мови.
Ручка |
Лінійка |
Клей |
Кольоровий картон |
Пензлик |
Підручник |
Гумка |
|
|
|
|
|
|
|
|
5. Виконання вправи «Допоможи Полінці одягнутися». Завдання: знайти відповідні назви одягу, продактилювати, співставити з картинкою, визначити місцезнаходження звука [к].
|
|
|
|
|
|
Колготки |
Костюм |
Куртка |
Шкарпетки |
Шапка |
Рукавиці |
6.Виконання вправи «Смачний ранок». Завдання: продактилювати, прочитати подані словосполучення українською жестовою мовою.
1) Рожевий кекс
2) Вівсяна каша
3) Теплий круасан
4) Бутерброд із ковбасою
5) Сік
6) Червоне яблуко
IV.Закріплення вивченого матеріалу
Завдання: прочитати поданий текст, обвести звук [к] з допомогою олівця, відповісти на запитання.
Полінчин ранок
Вранці Полінка збиралася до школи. Мама приготувала смачний сніданок. Дівчинка з'їла вівсяну кашу, випила чай з кексом. Із собою взяла червоне яблуко, бутерброд із ковбасою, теплий круасан, сік.
Після сніданку склала рюкзак: книжки, зошити, дві ручки, олівець, лінійку, кольоровий папір, ножиці, клей.
На вулиці вже було прохолодно, тому довелося одягути колготки, костюм, шкарпетки, шапку, куртку, рукавиці.
Запитання:
-Що Полінка їла на сніданок?
-Які канцелярські товари дівчинка склала у рюкзак?
-Що дівчинка одягла?
V.Підбиття підсумків. Рефлексія
Вправа «Продовж речення»
Я сьогодні вивчив…
Цікавим на занятті для мене було…
Мені було важко…