Корекційно-розвиткове заняття "Розвиток довільної уваги. Перехід від конкретного матеріалу до узагальненого, абстрактного. Розвиток вміння переказувати текст"

Про матеріал
Заняття сприяє розвитку логічного мислення, вміння аналізувати та узагальнювати предмети за ознаками, розвитку довільної уваги, уміння визначати конкретні ознаки з поступовим переходом до загальних; закріплення вміння орієнтуватися в просторі, відповідно до маршруту.
Перегляд файлу

Тема

Розвиток довільної уваги. Перехід від  конкретного  матеріалу  до узагальненого,  абстрактного з  використанням  наочності. Розвиток вміння переказувати текст

Мета:

розвивати  логічне мислення, вміння аналізувати та узагальнювати предмети  за ознаками, сприяти розвитку довільної уваги, вміння визначати конкретні ознаки з поступовим переходом до загальних; закріпити вміння орієнтуватися в просторі, відповідно до маршруту.

ХІД ЗАНЯТТЯ

  1.          Привітання

        Мета: емоційне налаштування на роботу.

 

  1.          Вправа «Маршрут руху»

        Мета: закріпити навички орієнтування в просторі.

  •            Пройдися по маршруту Мишеняти та дізнайся кого воно відвідало?

  1.          Вправа «Розмісти малюнки»

       Мета: розвивати логічне мислення спостережливість та увагу.

  •  Знайди місце для кожної картинки.

  • Як ти думаєш, яка пора року зображена на малюнку?

 

  1.          Робота над загадками  (додаток 1).

      Мета: розвивати вміння аналізувати та узагальнювати предмети  за ознаками, збагачувати словниковий запас.

     Психолог пропонує дітям відгадати загадки та знайти відповіді у малюнках. 

Сніг на полях, лід на водах,
Завірюха гуляє.
Коли це буває?

                      (Взимку)

Сонечко землицю вже не зігріває,

Із дерев пожовкле листя опадає.

Часто дощик ллється, птахи відлітають,

У садах збирають щедрі урожаї.

Відгадайте, діти, коли це буває?

(Восени)

 

Сонце пече, липа цвіте.
Жито достигає. Коли це буває?

(Влітку)

Тане сніжок,

Квітне лужок,

День прибуває.

Коли це буває?

(Навесні)

 

Картинки Пори року для дітей

  •      Відгадай загадку, підбери малюнок-відгадку. Які слова  із загадки допомогли її розгадати?
  •              Скільки всього пір року ти знаєш. Назви пору року зображену на малюнку та її ознаки.
  •              Яку казку про пори року ти знаєш?

 

  1. Робота над казкою «Пори року» (Матеріал взято з сайту <a href="https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a>)

Мета: вчити вербально називати умови виконання завдання,  визначати  основні  етапи  переказу текстів, інформації.

 

Жили батько Рік і мати Земля. І було у них чотири дочки-красуні: Зима, Осінь, Літо, Весна. Зима була білолиця, червонощока, а характером сувора, жартів не любила. Весна ніжна, лагідна, із зеленими очима, які так і сяяли, мов та веселка. Осінь мала золоті коси, а очі були сумними-сумними, плакала часто.

Кожній дочці батьки самі вибрали вбрання. Зиму одягали в біле плаття, Весну — в зелене, для Літа — барвисте, а для Осені — золоте. Дружно жили, разом робили. От тільки як треба одягатися, так і сваряться між собою дівчата. Одягає Зима біле вбрання, а Літо і говорить:

— І я хочу таке.

Надіває Осінь золоте плаття, а Весна і собі мріє таке ж одягнути.

Терпіли батьки їхні сварки, а одного разу і вирішили:

— Ну що ж, нехай кожна надіне вбрання того кольору, який подобається.

Одяглися дівчатка, радіють. Літо в білому, Весна — в золотому, Зима наділа зелений наряд, а Осінь — яскравий, мов веселка.

 

Ой, що ж то почало діятися на світі! Сніг, дощ, спека, мороз, листопад — все переплуталось, все було разом. Врожай не встиг достигнути, пташенята і звірята не встигли вирости. Отже, недовго довелося носити дівчатам чужий одяг. Звірі, птахи, люди прийшли до них додому, просять:

— Любі пори року, надіньте своє звичайне вбрання, яке вам батьки дали, а то жити неможливо.

Вислухали сестри це і зрозуміли, що кожна носить не просто одяг, а одяг життя для всього живого на Землі. І з тих пір кожна носить те вбрання, що батьки їй дали. І живуть вони в мирі і злагоді.

Питання для обговорення

  • Про кого розповідається в казці?
  • Що ти запам’ятав про Літо, Осінь, Зиму, Весну?
  • Як одягали дівчаток батьки?
  • Чому дівчатка сварилися?
  • Що запропонували їм батьки?
  • Чому до пір року прийшли пташенята та звірята?
  • Що вирішили сестри?

 

  1. Вправа «Знайди відповідність»

    Мета: розвивати вміння визначати на основі конкретних ознак загальні поняття.

 Психолог пропонує розглянути малюнок, назвати пори року зображені на ньому та назвати  їх прикмети.

 

 

  1. Вправа «Асоціації»

     Мета: розвивати вміння аналізувати малюнки, переходити від конкретного до абстрактного, загального.

 Психолог пропонує розглянути уважно предмети зображені на малюнках, визначити пору року, до якої їх можна віднести.

  1.     Вправа «Лабіринти» (2 хв.)

   Мета: розвивати увагу

 Психолог пропонує дітям  відгадати загадку та знайти доріжку до будиночка.

Дуже схожа я з опеньком,

маю ніженьку тоненьку,

та годжусь не для борщу,

а на випадок дощу.

 

 

Використані джерела:

  1. https://mamabook.com.ua">mamabook.com.ua</a>
  2. http://zagadki.org.ua/ua/riddles/kids/p10/
  3. Гайшут А.Г. «По ступенькам к развитию внимания, памяти, логики. І часть. Учебное пособие». – Киев-:Издательство «Початкова школа», 2005.
  4. Сак Т.В., Прохоренко Л.І. Програма з корекційно-розвиткової роботи для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку «Корекція розвитку».

 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Розробки уроків
Інкл
Додано
26 квітня 2021
Переглядів
3663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку