Тема |
Розвиток довільної уваги. Перехід від конкретного матеріалу до узагальненого, абстрактного з використанням наочності. Розвиток вміння переказувати текст |
Мета: |
розвивати логічне мислення, вміння аналізувати та узагальнювати предмети за ознаками, сприяти розвитку довільної уваги, вміння визначати конкретні ознаки з поступовим переходом до загальних; закріпити вміння орієнтуватися в просторі, відповідно до маршруту. |
ХІД ЗАНЯТТЯ
Мета: емоційне налаштування на роботу.
Мета: закріпити навички орієнтування в просторі.
Мета: розвивати логічне мислення спостережливість та увагу.
Мета: розвивати вміння аналізувати та узагальнювати предмети за ознаками, збагачувати словниковий запас.
Психолог пропонує дітям відгадати загадки та знайти відповіді у малюнках.
Сніг на полях, лід на водах, (Взимку) |
Сонечко землицю вже не зігріває, Із дерев пожовкле листя опадає. Часто дощик ллється, птахи відлітають, У садах збирають щедрі урожаї. Відгадайте, діти, коли це буває? (Восени)
|
Сонце пече, липа цвіте. (Влітку) |
Тане сніжок, Квітне лужок, День прибуває. Коли це буває? (Навесні) |
Мета: вчити вербально називати умови виконання завдання, визначати основні етапи переказу текстів, інформації.
Жили батько Рік і мати Земля. І було у них чотири дочки-красуні: Зима, Осінь, Літо, Весна. Зима була білолиця, червонощока, а характером сувора, жартів не любила. Весна ніжна, лагідна, із зеленими очима, які так і сяяли, мов та веселка. Осінь мала золоті коси, а очі були сумними-сумними, плакала часто.
Кожній дочці батьки самі вибрали вбрання. Зиму одягали в біле плаття, Весну — в зелене, для Літа — барвисте, а для Осені — золоте. Дружно жили, разом робили. От тільки як треба одягатися, так і сваряться між собою дівчата. Одягає Зима біле вбрання, а Літо і говорить:
— І я хочу таке.
Надіває Осінь золоте плаття, а Весна і собі мріє таке ж одягнути.
Терпіли батьки їхні сварки, а одного разу і вирішили:
— Ну що ж, нехай кожна надіне вбрання того кольору, який подобається.
Одяглися дівчатка, радіють. Літо в білому, Весна — в золотому, Зима наділа зелений наряд, а Осінь — яскравий, мов веселка.
Ой, що ж то почало діятися на світі! Сніг, дощ, спека, мороз, листопад — все переплуталось, все було разом. Врожай не встиг достигнути, пташенята і звірята не встигли вирости. Отже, недовго довелося носити дівчатам чужий одяг. Звірі, птахи, люди прийшли до них додому, просять:
— Любі пори року, надіньте своє звичайне вбрання, яке вам батьки дали, а то жити неможливо.
Вислухали сестри це і зрозуміли, що кожна носить не просто одяг, а одяг життя для всього живого на Землі. І з тих пір кожна носить те вбрання, що батьки їй дали. І живуть вони в мирі і злагоді.
Питання для обговорення
Мета: розвивати вміння визначати на основі конкретних ознак загальні поняття.
Психолог пропонує розглянути малюнок, назвати пори року зображені на ньому та назвати їх прикмети.
Мета: розвивати вміння аналізувати малюнки, переходити від конкретного до абстрактного, загального.
Психолог пропонує розглянути уважно предмети зображені на малюнках, визначити пору року, до якої їх можна віднести.
Мета: розвивати увагу
Психолог пропонує дітям відгадати загадку та знайти доріжку до будиночка.
Дуже схожа я з опеньком,
маю ніженьку тоненьку,
та годжусь не для борщу,
а на випадок дощу.
Використані джерела: