Корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення «Звук [дж]. Буквосполучення дж. Казкові пригоди»

Про матеріал

Корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення для учнів четвертих класів з особливими освітніми потребами. Мета заняття - навчити дітей артикуляційно вірно вимовляти звук [дж], відрізняти звук [дж] від інших звуків, вимовляти слова зі звуком [дж], знаходити звук [дж] і буквосполучення дж в слові; розвивати пам'ять, мислення, зв'язне мовлення, діалогічне мовлення, дрібну моторику рук, творчі здібності; збагачувати словниковий запас; виховувати самоконтроль за мовленням, любов до праці.

Перегляд файлу

Корекційно-розвиткове заняття з розвитку мовлення

4 клас

Тема. «Звук [дж]. Буквосполучення дж. Казкові пригоди.»

Мета. Навчити дітей артикуляційно вірно вимовляти звук [дж]. Вміти відрізняти звук  [дж]  від інших звуків. Вимовляти слова зі звуком [дж]. Вміти знаходити звук [дж] і буквосполучення дж  в слові. Розвивати пам'ять, мислення, зв'язне мовлення, діалогічне мовлення, дрібну моторику рук, творчі здібності. Збагачувати словниковий запас. Виховувати самоконтроль за мовленням, любов до праці.

Обладнання: малюнки, картки, дзеркала, роздатковий матеріал, презентація до заняття.

Тип заняття: комбінований

Робота групова та індивідуальна

Хід заняття

1 Організаційна частина.

  • Діти привітайте будь ласка гостей.

Діти : Добрий день, у добрий час!                            

           Раді бачити всіх вас!                                        

           Щиро ми гостей вітаєм,

           І здоров’ячка бажаєм! 

Вчитель: Всі на мене подивіться,

                 Веселенько посміхніться.

                 Казка нас  чекає,

                Диво нам розповідає.

                Сіли рівно всі, тихенько,

                 Вже розпочинаєм.

Тема заняття. Звук [дж]. Буквосполучення дж. Казкові пригоди.

Сьогодні на занятті ми будемо вимовляти слова зі звуком [дж].

Навчимося відрізняти цей звук від інших звуків. Будемо писати слова з буквосполученням дж.

- Щоб гарно слова вимовляти треба виконати артикуляційні вправи.

Артикуляційні вправи:

1. Я наслідую слона, губи хоботом тягну.                                                                 2. Бегемот, бегемот - превеликий в нього рот.                                                                                        3. Білка в ліс пострибай і горішків назбирай.                                                                  4. Стали всі, немов квакушка, тягнеш губи аж до вушка.                                        5. Ведмежата мед шукали, смачно медом ласували.

- Діти, заплющить очі і уявіть  собі велике море. Хвилі здіймаються та виплескуються на берег.

Ой, погляньте на екран, у нас з’явилося море. Такі великі хвилі, що одна потрапила до нас у клас. Що нам принесла хвиля? Що це таке? Хто знає? (глечик)

Але це незвичайний глечик, він чарівний. Хто з’явився з глечика? Що за казковий герой? (Джин)

Щось він нам хоче сказати. Хто прочитає?                                                                       Дитина читає:

-  Казкові пригоди вас чекають всіх,                                                                 Цікаві завдання там будуть і сміх.                                                                                           Завдання вам треба усі розв’язати,                                                                                           Щоб нарешті нагороду дістати.                                                                                                    - Виконаєте завдання - отримаєте скарб.

Вчитель:  - Діти, щоб знайти скарб, треба виконати завдання Джина.

1. ЗАВДАННЯ: Звуко-буквений аналіз слова  «джин»

Я хотіла б нагадати -

Це усі повинні знати:

Нас не можна роз’єднати.

Відзначаємося чим?

Літер-дві, а звук один.

Викласти звукову модель слова «джин» з фішок (3 зв.,4бук.)  _0_

2. ЗАВДАННЯ: Промовити чистомовку

ДЖУ-ДЖУ-ДЖУ- я за партою сиджу

ДЖІ-ДЖІ-ДЖІ - в пирогах є дріжджі

ДЖЕМ-ДЖЕМ-ДЖЕМ - ми їмо солодкий джем

3.ЗАВДАННЯ:Склади словосполучення

Джерело                      дзижчить

Джміль                         солодкий

Джем                            чисте

4. ЗАВДАННЯ: Зміни слова за зразком

Джерело, вода (яка?) джерельна

Бджола, мед (який?) бджолиний

Джинси, штани (які?) джинсові

Вчитель : - Діти, ось і наш Джин. Він говорить, що з завданнями  ви   впорались, і зараз потрапите на південь, до тропічного лісу, де дуже велика спека.

Словникова робота: ДЖУНГЛІ

5. ЗАВДАННЯ: Відгадай тварину джунглів (додай слово)

В джунглях живуть спритні, хвостаті (мавпи)

В джунглях живуть великі, сильні (слони)

В джунглях живуть довгі, повзучі (удави та змії)

В джунглях живуть хижі, смугасті (тигри)

  • А який казковий герой жив у джунглях? (Мауглі)

З ким товаришував Мауглі? (ведмідь Балу, пантера Багіра, зграя вовків) А хто був його ворог? (тигр Шер-хан)

Вчитель: - Ходять в джунглях шелести,

                  Дзюркотить вода -                                                                            

                  Це казки джерельце нам розповіда.

6 ЗАВДАННЯ: Відгадай загадку:

З-під землі біжить водичка,

але це не озерце, не струмочок

і не річка, а цілюще…(джерельце)

Прочитати текст, дати відповіді на запитання (діти читають ланцюжком)

       У джунглях є джерельце. Джерельце з під каменю б’є. Джерельна вода холодна та прозора. Біля джерельця ростуть дивовижні квіти. З дупла великого дерева вилетів рій диких бджіл. Вони кружляють і дзижчать над квітами. Бджоли збирають з квітів нектар. Потім бджоли перетворять його на мед.

Про що ви прочитали? Яка вода у джерельці? Що росте біля джерельця? Хто кружляє над квітами?

7.Фізхвилинка: «Джунглі» (діти виконують під музику імітаційні вправи)

8. ЗАВДАННЯ: Відгадай загадку

Не мотор, а шумить,

Не пілот, а летить,

Не гадюка, а жалить(бджола)

Записати слово бджола і зробити звуко-буквений аналіз цього слова. Бджола (6 бук., 5 зв.) _ _0_0

Скласти речення зі словом бджола, записати це речення і зробити умовно графічний запис цього речення.

Бджола прилетіла до джерела.

__  __  _  __.

9. ЗАВДАННЯ: Діалогічне мовлення: « Муха і бджола»

Від неділі до неділі бджілонька завжди при ділі.

Від суботи до суботи - в неї клопоти й турботи.

Муха бджілку запитала:

- Ти коли відпочивала?

Муха бджілці докорила:

- Ти б хоч раз на день присіла!

Бджілка їй відповідає:

- Як лечу - відпочиваю.

А як сяду на акацію,

То хіба назвеш це працею?..

10. ЗАВДАННЯ: Поясніть зміст прислів’я:

Бджола мала, а й та працює.

11. ЗАВДАННЯ: Пальчикова гімнастика «Бджілка».

12. ЗАВДАННЯ: Творча робота «Бджілки над квіткою». Аплікація та пальчикове малювання.

Дитина розповідає вірш:

В такі яскраві ночі

Щось джерело шепоче,

Й до ранку не засне.

Невтомне, наче серце,

Дзвени, брини, джерельце,

Та не забуть мене.

Вчитель: - Діти, а як ви розумієте вислів: « Джерело знань»? (Це там, де беруть початок знання). Що це може бути? (Це книга).

Знання - це скарб, а праця - ключ до нього. Отже ви сьогодні виконували завдання і здобували знання. Ви отримали скарб. Скарб -це знання.

13.Підсумок заняття. Який звук ми повторювали? З яким буквосполученням писали слова? Що вам сподобалось на занятті?

Але у Джина є ще один скарб для вас. Це золоті монети.

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Морщавка Наталія Михайлівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гончарова Олена Миколаївна
    Вчитель підібрав цікавий для дітей матеріал та використав навчальні методи та методичні прийоми, які варті уваги.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Логопедія, Інші матеріали
Додано
21 березня 2018
Переглядів
2131
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку