Календарно-тематичний план корекційно-розвиткових занять. Розвиток мовлення 5клас. Затримка психічного розвитку.
Додала помилково незавершений матеріал... не знаю, як видалити))
№ п/п |
ДАТА |
Кількість годин |
Тема та зміст корекційної роботи |
Граматичні та лексичні теми (вимоги до знань і умінь) |
Аналіз результатів |
|
І |
ІІ |
|||||
1.
2.
3.
4.
5-6.
7-8.
9-10.
11-12.
13-14.
15-16.
17-18.
19-20.
21-22.
23-24.
25-26.
27-28.
29-30.
31-34
35-36.
37-38.
39-40.
41-44.
45-46.
47-48.
49-50.
51-52.
53-54.
55-56.
57-60.
61-62.
63-64.
65-66.
67-68.
69-70.
|
|
|
1
1
1
1
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
2
4
2
2
2
4
2
2
2
2
2
2
4
2.
2
2
2
2
|
Обстеження самостійного усного мовлення. Словник.
Обстеження стану усного мовлення. Розповідь за сюжетною картинкою.
Обстеження стану усного мовлення. Читання та переказ.
Обстеження стану письмового мовлення. Диктант.
Обстеження стану письмового мовлення. Переказ.
Обстеження стану письмового мовлення. Твір – мініатюра.
Уточнення уяви про звуки мовлення та букви, що їх позначають.
Вправи на підбір /диференціацію глухих та дзвінких приголосних б-д
Голосні звуки, їх позначення на письмі буквами.
Коректурні правки І-ІІ ступеня складності; підбір самостійний пропущених голосних з підбором письмово перевірних слів.
Голосні звуки я, ю, є, ї. Вправи на написання слів з заданими голосними, М’якість та твердість слів, пом’якшення.
Вправи на підбір /диференціацію глухих та дзвінких приголосних п-т Грамотійко №3, ст.23 Вправа «Слово: значення, ознаки, речення»
Розрізнення звуків ч, ц, ц'. Грамотійко №3, ст.18, 22. Вставлення пропущених букв, читання.
Слова-омоніми та омографи. Наголос.
Урок – роздум. Картки- емоції. Формування порівняльних висловлювань
Закріплення написання ненаголошених голосних е, и в коренях.
Розрізнення глухих-дзвінких приголосних в кінці та в середині слова. Підбір перевірних слів, складання речень, визначення наголосу, позиції звука, підбір слів самостійно з заданою позицією.
Уточнення уявлень про приголосні звуки та букви, що їх позначають.
Складання слів з опорою на підібрані за певним принципом ланцюжки (позвуковий, тільки перші, тільки останні, певний склад)
Префікс. Різновиди, значення, вживання. Підбір слів, утворення з заданими префіксами. Зміна змісту дієслів зі зміною префікса. Самостійне складання речень з групою префіксів
Префікс+спільнокореневі слова.
Розрізнення прийменників та префіксів Грамотійко№3, ст.37-38
Вставлення пропущених прийменників та префіксів, виправлення помилок. Поширення словосполучень шляхом підбору прикметників.
Уточнення уявлення про дзвінкі та глухі приголосні. Суфікс. Утворення слів суфіксальним способом.
Перетворення почутих речень у прості, безособові; поширювати речення за допомогою заданих слів (вибір) та самостійно. Порівняння двох речень, об’єднання 2 речень в одне (порівняльні описові)
Діалог. Побудова діалогу на основі теми спілкування; серії малюнків; запитань; подій; спостереження (за вікном).
З допомогою дорослого переказує докладно (усно) почуті й прочитані тексти художнього й наукового стилів мовлення (обсягом 100-150 слів) за складеним простим планом. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису тварин, роздуму. Докладний переказ тексту наукового стилю.
Аналіз і коментування речення, його граматична основа (підмет і присудок). Види речень: розповідні, питальні, спонукальні; за емоційним забарвленням: окличні і неокличні. Окличні речення. Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком. У реченні знаходить вказані елементи (цифри, слова в лапках, слова, написані з великої літери). Виконання синтаксичного розбору речення.
Виокремлення слів, утворених суфіксальним способом з текстів, створених попередньо. Визначення зміни значення, емоційного забарвлення слова. Самостійне спрощення/утворення слів. Знаходження слів у незнайомих текстах (суфікси, префікси)
Повторення «частини мови» - прикметник, іменник, спільнокореневі, іменники та прикметники з однаковими та різними суфіксами. Визначення іменника в реченні. Спонукання до усного обгрунтування дій , пояснення значення слів, пояснення словосполучень, близьких за значенням слів.
Прислів’я, приказки. Читання мовчки, слухання. Висловлювання своїх думок щодо приказок, прислів’їв. Робота зі словниками. Тлумачний словник. Практична робота зі словом на основі словника. Розбір слів, пошук, пояснення слів на основі матеріалу попереднього заняття.
Монологічне мовлення. Читання мовчки розповіді. Аналіз персонажів, їхньої поведінки, вчинків, характеру спілкування. Переказ усний на основі складеного спільно з учителем плану (на вибір учня)
Робота на основі аналізу мережевої реклами: аналіз висловлювання, виявлення ознак прихованої реклами, закликів до купівлі, насильства, спонукання до дій, залякування, обману.
Прийоми імаготерапії. Створення проекції власного «я» на основі улюбленого персонажу. Опис себе в образі персонажа.
Написання листа обраному персонажу, намагання реально відчути почуття, відчуття(тепло, холод, страх, радість, тепло вогню від багаття, шелест вітру)
Загально-комунікативні здібності. Тепм, ритм, гучність. Поєднання з арт-терапією. «я-ідеальний», «я – реальний» Бесіда, малювання, самоаналіз усний та письмовий. Повторення прислів’їв та приказок
Переказ письмовий прослуханого тексту. Складання плану за вибором учня (символи, слова-опори, малюнки тощо) __________________________________
Аналіз виконаних письмових робіт, самоаналіз, робота над помилками
|
Голосні й приголосні звуки.
Правопис дзвінких і глухих приголосних звуків у середині та на кінці слова. Правопис ненаголошених е, и у коренях слів.
Диференціювання вимови та написання дзвінких–глухих, твердих–м’яких приголосних звуків, звукосполучень йа, йу, йе, йі, та африкатів дз, дз’, дж, ч, ц, ц’;
Знання, як позначається наголос на письмі, розуміння смислорозрізню-вальної функції наголосу у словоформах та словах омографах
Уміння добирати перевірні слова до слів з ненаголошеними е, и у коренях слів
Уміння виконувати повний звуковий аналіз слова, добирати слова із заданими звуками у зазначеній позиції
Складання слів із запропонованих звуків, виконувати трансформації звукового складу слова, записувати слова різної складності
Загальні вміння складу слова, звукобуквенного синтезу та аналізу, логічних операцій мислення. Розвиток самостійності та самоаналізу.
Правопис приголосних звуків у префіксах. Уживання апострофа після префіксів.Знання назви частин слова;Уміння виділяти у словах закінчення, основу, корінь, суфікс, префікс. Уміння добирати слова з однаковими префіксами та спільнокореневі слова з різними префіксами;
Диференціювання префіксів та прийменників, наводити відповідні приклади написання разом та окремо. Розвиток самостійності під час виконання завдань.
Уміння виділяти суфікс у ряді слів з однотипним морфологічним оформленням, або ж відо мий суфікс у простих за будовою словах
Наведення прикладів слів із названими префіксами; Навички перекодування та трансформації речень, слухова пам'ять, порівняння, повторення частин мови
Уміння підтримувати та ініціювати діалог на 6-9 фраз висловлювання; розширити словник, активізувати пізнавальну активність
Уміння слухати, запам’ятовувати для відтворення тексти, складати план переказу, записувати основні терміни, слова, фрази. Збільшити обсяг самостійного висловлювання.
Вміє визначати члени речення, ставити до них запитання, знає види речень.
Практичним способом визначення значення, яке додає суфікс; утворювати слова із заданим суфіксом (або суфіксом та префіксом) та добирати однокореневі слова з різними суфіксами та префіксами. Групування слів з різними та однаковими суфіксами та префіксами. Значення іменника, його роль у реченні, способи, за якими можна визначити іменник
Вміння передати своїми словами зміст, прихований зміст, пояснити власні думки.
Вміння працювати зі словником. Алфавіт, скорочення, терміни. Розширення активного словника
Вміння з достатньою повнотою і точністю висловлюватися, передаючи суть, предмет змісту.
Вміння аналізувати, дотримуватися етикету спілкування в соцмережах, значимості власного «я» та безпеки. Монологічне, діалогічне мовлення.
Здатність до розуміння особливостей іншої людини та аналіз власних рис особистості.
Розвиток загально-мовленнєвих умінь, розвиток здатності зворотнього спілкування, підтримання емоційного тону розмови, опису.
Розвиток загально-мовленнєвих умінь, розвиток здатності зворотнього спілкування, підтримання емоційного тону розмови, опису.
Розвиток слухової уваги, пам’яті, вмінь узагальнення, вичленення головного з прослуханого.
Активізація мотивації до саморозвитку, самоаналізу поведінки, усних та письмових висловлювань. |
|