КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Про матеріал
В даний час в області спеціальної освіти є ряд проблем, однією з яких є пошук найбільш ефективних умов організації навчання дітей з особливими освітніми потребами. Особливе значення в спеціальній школі на кожному уроці, занятті з фахівцем, виховному заході має корекційно-розвивальна спрямованість. Вона як би пронизує весь процес навчання і виховання дитини. Принцип корекційної спрямованості передбачає корекцію пізнавальної, емоційно-вольової, поведінкової сфер і рухової активності учнів з порушенням інтелекту засобами навчання і виховання. Це відображено в задачах спеціальної школи в програмах кожного навчального предмета, з метою кожного уроку та виховного заходу.
Перегляд файлу

Корекційна педагогіка

Назаренко С.М.

спеціаліст «другої» категорії,

олігофренопедагог, заступник директора з ВР

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«БОГОДУХІВСЬКА СПЕЦІАЛЬНА ШКОЛА»

 ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИВАЛЬНА РОБОТА В СПЕЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ ДЛЯ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

В даний час в області спеціальної освіти є ряд проблем, однією з яких є пошук найбільш ефективних умов організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.

Особливе значення в спеціальній школі на кожному уроці, занятті з фахівцем, виховному заході має корекційно-розвивальна спрямованість. Вона як би пронизує весь процес навчання і виховання дитини. Принцип корекційної спрямованості передбачає корекцію пізнавальної, емоційно-вольової, поведінкової сфер і рухової активності учнів з порушенням інтелекту засобами навчання і виховання. Це відображено в задачах спеціальної школи  в програмах кожного навчального предмета, з метою кожного уроку та виховного заходу.

У ході багаторічної практики в нашій школі сформована чітка і динамічна система корекційної роботи вчителя (вихователя, олігофренопедагога), яка має бути спрямована на створення, перш за все, умов для розвитку дитини з особливими освітніми потребами, а саме:

- В корекційно-педагогічній роботі колективу необхідно максимально реалізовувати вікові можливості дитини, спираючись на зону найближчого розвитку.

- У кожному віковому періоді необхідно розвивати в освітньому процесі індивідуальні особливості учнів з проблемами розвитку: інтересів, схильностей, спрямованості, цінностей, життєвих перспектив тощо.

- В закладах освіти треба створювати позитивний настрій, здоровий психологічний клімат, який би сприяв розвитку дітей з особливостями освітніми потребами. Це – продуктивне спілкування, взаємодія дитини і педагога, дитини і однолітків (за Т.П.Калиновською) [1, с.75].

Порушення зазначених умов розвитку дітей з особливостями освітніми потребами в освітньому процесі призводить до: формування в них негативного (неціннісного) ставлення до навчання, навчальної діяльності, до школи, зниження самооцінки, гальмування прогресивного розвитку особистості.

Виходячи з вищеозначеного, основними принципами корекційно-розвивальної роботи вчителя (олігофренопедагога) в спеціальній школі є:

- єдність корекції та розвитку;

- врахування вікових та індивідуальних особливостей розвитку учня;

- всебічне та цілісне вивчення здобувача освіти з особливими освітніми потребами;

- діяльнісний принцип корекції;

- принцип гуманності й довіри до дитини [2, с.123].

Вся система корекційно - педагогічної роботи покликана реабілітувати і соціально адаптувати учнів з особливими освітніми потребами до реалій навколишнього світу, зробити його повноправним і активним трудівником, який нарівні з усіма людьми може включитися в трудову та суспільне життя та приносити користь суспільству [3, с.42].

Хоча порушення інтелекту розглядається як явище необоротне, це не означає, що воно не піддається корекції. При правильно організованому комплексному корекційно-педагогічному впливі в умовах спеціальних закладів, при правильній організації системи освітньої роботи відзначається позитивна динаміка розвитку дітей з особливими освітніми потребами.

Таким чином, вміло і професійно організована робота по корекційної спрямованості навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами дозволить з найменшими витратами інтегрувати їх у суспільство, сформувати соціальну компетентність і самодостатність, на що і спрямована робота педагогічного колективу нашої школи.

Список використаних джерел:

1. Калиновская Т.П. Реабилитационная деятельность учителя. Учебное пособие для студентов высших и средних педагогических учебных заведений. – С-Пб: ИОВ РАО, 2002. – 284 с.

2. Мамайчук И. Психокоррекционныетехнологии для детей с проблемами в развитии. – СПб.: Речь, 2003. – 400 с.

3. Колупаєва А.А. Діти з особливими освітніми потребами та організація їх навчання: наук.-метод. посіб. / А.А. Колупаєва, Л.О. Савчук. ‒ К.: Наук. світ, 2010. ‒ 196 с.

doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Матеріали для друку
Інкл
Додано
20 жовтня 2021
Переглядів
1960
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку