Я щоранку заходжу в клас. На дитячих обличчях – усміх. Що я варта, діти, без вас? Ви – натхнення моє, мій успіх. За плечима сивіють роки, Але й досвід прийшов з літами, Що я варта без вас, малюки? Я в безмежнім боргу перед вами. Щоб в любові вогонь не згас, Щоб віддать дітям серце і душу, Я щоранку заходжу в клас. Я – учитель, я вчити хочу.
Номер слайду 2
Курсова робота на тему: « Використання дидактичних ігор на уроках математики » Вчителя початкових класів Реклинецької ЗШ I – III ст. Ілечко Олени Петрівни
Номер слайду 3
Об’єкт дослідження: організація дидактичних ігор у навчальній діяльності молодших школярів.
Номер слайду 4
Предмет дослідження: використання дидактичних ігор на уроках математики.
Номер слайду 5
Мета дослідження: перевірити умови ефективного впливу дидактичних ігор на загальний та математичний розвиток молодших школярів, підвищення результатів навчання.
Номер слайду 6
Завдання дослідження: вивчити стан досліджуваної проблеми, розкрити зміст поняття “ дидактична гра ”; розробити систему дидактичних ігор на уроках математики; перевірити ефективність запропонованої системи.
Номер слайду 7
Дидактичні ігри – це такі ігри, які крім розвивальної мети мають ще й навчальну; це такий вид діяльності, займаючись якою діти вчаться. У процесі дидактичної гри в дітей виробляється звичка зосереджуватись, мислити самостійно, розвивається увага, прагнення до знань.
Номер слайду 8
Спробу вивчення гри одним із перших здійснив наприкінці XIX ст. німецький вчений К. Гросс, який вважав, що гра – першооснова школи виховання, школи життя. Позицію Гросса продовжив Я. Корчак, який казав, що гра – це можливість віднайти себе у людському суспільстві, оточенні. А. Макаренко назвав гру усвідомленою діяльністю, а радість гри – “ радістю творчою ”, “ радістю перемоги ”. В. Сухомлинський писав, що у грі розкривається перед дітьми світ, творчі можливості особистості, без гри немає і не може бути повноцінного дитячого розвитку.
Номер слайду 9
Структурні компоненти дидактичних ігор: ігровий задум ( виражений у назві гри ); ігрові дії ( регулюють поведінку дітей і взаємини між ними ); ігрові правила ( сприяють пізнавальній активності учнів).
Номер слайду 10
Вимоги до ігрової діяльності учнів на уроках: організація та готовність учнів до участі в грі; забезпечення кожного учня необхідним дидактичним матеріалом; чітка постановка завдання гри, пояснення – зрозуміле; поетапне проведення складної гри; контролювання дій учнів, своєчасне виправлення, спрямування, підведення підсумків, оцінювання; недопускання приниження гідності дитини ( оцінка за поразку в грі, глузування )
Номер слайду 11
Дидактичні принципи організації ігор: створюю умови для проведення постійних ігор; підбираю мінімальну кількість ігрового матеріалу; продумую, де зберігати ігровий матеріал, щоб було зручно користуватися; розсаджую учнів так, щоб в кожному ряді (групі) був приблизно однаковий розумовий розвиток учнів; гра має бути чітко організованою й цілеспрямованою; продумую послідовність ігрових дій, тривалість гри.
Номер слайду 12
Успіх проведення гри залежить від дотримання вимог: ігри мають відповідати навчальній програмі; завдання мають бути не дуже складними; відповідальність гри віковим особистостям учнів; різноманітність ігор; залучення до ігор учнів усього класу.
Номер слайду 13
Дидактичні ігри використовую для: ознайомлення дітей з новим матеріалом та його закріплення; повторення раніше набутих уявлень і понять, повнішого і глибшого їх засвоєння; формування обчислювальних, графічних умінь та навичок; розвитку основних прийомів мислення, розширення кругозору.
Номер слайду 14
Ігри проводжу систематично і цілеспрямовано на кожному уроці, починаючи з елементарних ігрових ситуацій, поступово ускладнюючи й урізноманітнюючи їх у міру нагромадження в учнів знань, вироблених умінь та навичок, розвитку логічного мислення, виховання кмітливості, самостійності.