Тема. Король Данило Галицький- будівничий
Галицько- Волинської держави.
( практичне заняття)
Мета урок
Визначити основні напрямки зовнішньої та внутрішньої політики Данила Галицького її успіхи і навдачі, розвивати в учнів вміння самостійно працювати з підручником, історичними джералами , додатковою літературою, складати історичний портрет осбистості, висловлювати власну думку, робити самостійні висновки, виховувати в дітей повагу до минулого свого народу.
Після цього уроку учні мають:
Знати: дату коронування Данила Романовича;
Вміти: розміщувати в хронологічній послідовності відомості про розбудову Галицько-Волинської держави; показувати на карті територію Королівства Руського, характеризувати внутрішню і зовнішню політику короля Данила; встановити історичне значення коронації Данила Галицького,
причини розпаду Галицько-Волинської держави; складати і представляти історичний портрет Короля Данила.
Тип уроку: засвоєння нових знань
Хід уроку
Привітання.
Повідомлення типу уроку
Вправа—розгадай ребус (закодована тема уроку)------дошка.
Повідомлення теми уроку, запис у зошит .
Мотивація навчальної діяльності.
Вправа «снігова куля»---- очікуванні результати.
Що я хочу дізнатися на уроці про цю історичну особистість?
Ознайомлення учнів з метою уроку
Вивчення нового матеріалу.
Учнівська презентація на тему:
«Данило Галицький»
Робота з підручником в групах за підручником
та додатковою літературою (завдання на картках)
заповнення таблиці
. «Політика Данила Галицького»
Внутрішня |
Зовнішня |
|
|
Колективна робота з картою:
Показати кордони Галицько-Волинської держави.
Визначити місця головних битв.
(1238р- розгром Тевтонських рицарів під Дорогочином; 1245р - битва під Ярославлем, перемога Данила над польсько – угорськими військами)
Знайти міста, які заснував Данило Галицький
( Данилів, Кам янець, Угровеськ, Львів)
Перевірка опереджувального завдання ( за вибором учнів)
Наприклад:
«Поїздка Данила Галицького в Золоту Орду»
«Коронація Данила Галицького»
«Данило Галицький—засновник м .Львова»
«Данило Галицький в літописах»
повідомлення учнів про різні сфери діяльності Данила Галицького.
Колективне обговорення повідомлень
Закріплення вивченого матеріалу.
Самостійна робота з історичним джерелом с-146 (підруч)
(Перенесення столиці в м. Холм)
Відповіді на запитання в підручнику с-146.
Робота в групах: ( за картками)
Визначити, як дані дати пов язані з даними назвами і навпаки
. Наприклад: 1238 р, 1253р.---- Дорогочин.
(1238 р.- розгром німецьких рицарів- хрестоносців)
(1253р.- коронація Данила Галицького)
1245р. – Ярослав, Золота Орда.
(1245- розгром польсько – угорських військ , поїздка Данила
в Золоту Орду за ярликом)
(обговорення, представлення) ------------- дошка.
Індивідуальна робота (за картками)
(визначити, яким чином дана інформація пов язана
з Данилом Галицьким?)
Наприклад:
(фото – корона ; форо – орден Данила Галицького; фото – ярлик;
фото – пам ятник Данилу Галицькому у Львові………)
Результати учні представляють і фіксують на дошці.
Підсумок уроку
Вправа «Снігова куля»-- продовжити речення «На уроці я дізналася(вся)………..
Висновок:
Яке історичне значення мала діяльність Данила Галицького?
Данило Галицький був видатним політичним і громадським
діячем свого часу, будівничим Галицько –Волинської держави.
Зробив великий внесок в розбудову української державності.
Оцінювання учнів.
Домашнє завдання.
Опрацювати відповідний матеріал підручника.
Відповісти на запитання в кінці параграфа