Короткі історичні відомості про символ України - писанку

Про матеріал
Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства, про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови, виховувати в учнів повагу до писанки, розвивати естетично-сенсорні сфери особистості, продуктивної творчої діяльності учнів
Перегляд файлу

Тема. Короткі історичні відомості про символ України - писанку.

Мета. Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства, про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови, виховувати в учнів повагу до писанки, розвивати естетично-сенсорні сфери особистості, продуктивної творчої діяльності учнів.

Обладнання. Комп’ютер, картки із завданням, малюнки.

Тип уроку. Вивчення і первинне закріплення нових знань.

Форма уроку. Урок-подорож.

Хід заняття

І. Організаційний момент.

1.1. Перевірка наявності учнів.

1.2. Перевірка готовності до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово вчителя.

- Сьогодні я вас запрошую до подорожі на чарівний острів назва якому «ПИСАНКА». А що ви очікуєте від сьогоднішньої мандрівки, стоячи біля воріт острова.

2. Вправа «Мої очікування»

- У вас на робочих столах лежать кольорові зірки, напишіть свої очікування на сьогоднішній урок, виразивши їх трьома словами.

- Подивіться на дошку, ми знаходимось біля воріт до цього острова, але ж вони зачинені. Ворота не відчиняються, але я бачу на них якийсь лист. Давайте зачитаємо його.

Текст листа:

Дорогий друже! Для того, щоб потрапити до нашого острова, треба згадати все, що ми вивчали на уроках трудового навчання, і якщо ваші знання міцні-ворота відчиняться! Бажаю успіху!

3. Виконання різнорівневих завдань.  (Робота в групах)

Завдання  І:  «Склади поняття»

  • Вам запропоновані картки з трьома поняттями, але букви в них переплуталися. Складіть букви в певному порядку.

м о а н р н т е

в о м т и

я і ц и з о п м о к

(орнамент; мотив; композиція).

Завдання ІІ: «Яке сердечко без слова?»

Вам запропоновано чотири сердечка із набором букв, ви повинні прочитати зашифровані слова і сказати в якому сердечку немає слова. (стиль, інтер’єр, ___ , традиція)

 

 

 

 

4. Слово вчителя.

- Молодці, ви добре впорались із завданням. І я повертаюсь до воріт, які ведуть нас до чарівного острова. І ось нарешті ми потрапляємо на цей острів, але на ньому є чарівний замок.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми пройдемо його кімнати, і я сподіваюсь, ви отримаєте для себе дуже багато корисного та цікавого.

- Людина за своєю природою художник. Усе, що її оточує і до чого торкаються її руки, вона намагається внести красу. Майстри декоративно-ужиткового мистецтва створили справжні шедеври, до таємниць яких ми сьогодні спробуємо доторкнутися.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- І ми заходимо до першої кімнати нашого замку, яка має назву «Теоретична»

Поняття про писанку.

- Пташине яйце, розписане мініатюрним орнаментом, називають писанкою. Назва її походить від слова «писати», тобто прикрашати орнаментом.

Писанка-одна із стародавніх форм українського народного розпису, в якому наші пращури втілювали свої прагнення, віру. Зрештою писанка-це символ весни, сонця, повернення природи до життя. Існує декілька видів орнаментальних яєць:

- крашанка;

- писанка;

- крапанка;

- дряпанка.

- А ми переходимо до другої кімнати нашого чарівного замку, яка має назву «Історична».

Не можна говорити про сучасне декоративно-прикладне мистецтво, не пов’язуючи його з надбанням українського народу, з життям та побутом людей.

(Виступ учня, відомості з історії).

  • Дякуємо, і ми переходимо в наступну кімнату нашого замку «Орнаментика».

(виступ учня, орнаментика писанкового розпису).

V. Закріплення нового матеріалу.

 Картки для індивідуального опитування.

П.І. ______________________ 

Перевір себе: Позначте знаком «+» правильні твердження, «-»  неправильні.

                       Картка із завданням.

1.  Крапанка- це яйце з темною шкарлупою, яке фарбується в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

2.  Дряпанка- це яйце з темною шкаралупою в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

3.  Мальованка- це яйце, розписане фарбами за допомогою пензля.

4.  Писанка- це символ весни, сонця, повернення природи до життя.

Відповіді: 1-; 2+; 3+; 4+.

 

VI. Підсумок уроку.

1. Індивідуальне оцінювання досягнень учнів за роботу на уроці.

2. Заключне слово вчителя.

- Ось і підійшла до кінця наша подорож по чарівному замку. Щоб вийти з цього острова, треба відповісти на запитання:

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Що нового дізнались на уроці?

- Про що хотіли б ще дізнатись?

- Я сподіваюсь, що ми досягли з вами певної мети - ви здобули нові знання.

docx
Додано
1 квітня 2020
Переглядів
809
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку