9 клас Контрольна робота № 2
І варіант
I рівень
Позначте одну правильну відповідь. (по 0,5 б.)
1. Наука про поведінку тварин у природних умовах:
А екологія
Б демекологія
В етологія
Г цитологія
2. Вплив діяльності людини на природу:
А абіотичний фактор
Б біотичний фактор
В антропогенний фактор
Г лімітуючий фактор
3. Організми, які живляться гетеротрофно і не беруть участь в розкладі органіки:
А продуценти
Б консументи
В редуценти
Г бактерії
4. Водорості:
А продуценти
Б консументи
В редуценти
Г паразити
5. Абіотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі є :
А лисиця
Б температура повітря
В інша миша того ж виду
Г кліщ
6. Прикладом хижацтва є взаємодія між:
А мишею і кліщем
Б мурахами і попелицями
В мишею і совою
Г двома мишами одного виду
II рівень
7.Дайте визначення.(1б.)
Вид — це ____________________________________________________________
. Мутуалізм — це _________________________________________________________
8. Встановіть відповідність між екосистемами та групами, до яких вони належать(2 б.)
Екосистеми |
Групи |
1.поле пшениці 2.пустеля 3.Чорне море 4.городня ділянка 5.рифт 6.ферма з вирощування мідій |
А. штучні екосистеми Б. природні екосистеми |
III рівень
9. Розв’яжіть екологічну задачу(1,5б.)
За правилом екологічної піраміди визначте скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб прогодувати вухасту сову масою 300 г.
10.Напишіть назви компонентів біосфери, до яких належать указані списки об’єктів (1,5б)
Вугілля, торф, крейда, кисень і вуглекислий газ атмосфери |
Базальт,граніт |
Грунт,мул |
Бактерії,рослини,тварини,гриби |
А |
Б |
В |
Г |
IV рівень
11.Порівняйте національні парки і заповідно-мисливські господарства(3б.)
9 клас Контрольна робота № 2
II варіант
I рівень
Позначте одну правильну відповідь. (по 0,5 б.)
1. Наука, що вивчає взаємовідносини між собою та з навколишнім середовищем:
А екологія
Б демекологія
В етологія
Г зоологія
2. Вплив неживої природи на організми:
А абіотичний фактор
Б біотичний фактор
В антропогенний фактор
Г лімітуючий фактор
3. Організми, які живляться автотрофно:
А продуценти
Б консументи
В редуценти
Г паразити
4. Бактерії:
А продуценти
Б консументи
В редуценти
Г паразити
5. Біотичним фактором для миші, що живе в широколистяному лісі є:
А вологість повітря
Б температура повітря
В інша миша того ж виду
Г діяльність людини
6. Прикладом мутуалізму є взаємодія між:
А мишею і кліщем
Б мурахами і попелицями
В мишею і совою
Г двома мишами одного виду
II рівень
7.Дайте визначення.(1б.)
Екосистема — це __________________________________________________________
Коменсалізм — це ________________________________________________________
8. Встановіть відповідність між екосистемами та групами, до яких вони належать(2 б.)
Екосистеми |
Групи |
1.естуарій 2.пустеля 3.Тихий океан 4.навчально-дослідна ділянка 5.насадження сосон біля школи 6. тваринницька ферма |
А. штучні екосистеми Б. природні екосистеми |
III рівень
9. Розв’яжіть екологічну задачу(1,5б.)
За правилом екологічної піраміди визначте скільки рослинної речовини необхідно для того, щоб прогодувати леопарда масою 50 кг.
10.Напишіть назви компонентів біосфери, до яких належать указані списки об’єктів (1,5б)
Грунт,мул |
Бактерії,рослини,тварини,гриби |
Вугілля, торф, крейда, кисень і вуглекислий газ атмосфери |
Базальт,граніт |
А |
Б |
В |
Г |
IV рівень
11.Порівняйте заповідники і заказники(3б.)