Козацький квест «Пропала булава»

Про матеріал

МЕТА КВЕСТУ:

  • -виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва;
  • -систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури;
  • -формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
  • -організація змістовного дозвілля учнів.

УЧАСНИКИ: команди учнів 8-9 класів (по 8 осіб кожна).

ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.

Перегляд файлу

Козацький квест «Пропала булава»

 

МЕТА КВЕСТУ:

  • виховання учнів у дусі відданості Батьківщині та українському народу на засадах національної гідності, високої самосвідомості та активної громадянської позиції, виховання в дітей інтересу до української народної спадщини, зокрема до історії козацтва;
  • систематизація та узагальнення знань, отриманих на уроках історії, української літератури;
  • формування в учнів високих морально-психологічних якостей - рішучості, наполегливості, дисциплінованості та ініціативності, навичок працювати у команді, згуртованості в учнівських колективах;
  • організація змістовного дозвілля учнів.

УЧАСНИКИ: команди учнів 8-9 класів (по 8 осіб кожна).

ТРИВАЛІСТЬ КВЕСТУ: 1 година.

 

МАРШРУТНИЙ ЛИСТ (СТАНЦІЇ):

 

  1. «Презентація» ( місце проведення – рекреація І поверху).
  2. «Вірю-не вірю» ( місце проведення – кабінет 10 класу).
  3. «Чумацький шлях» ( місце проведення – кабінет української мови).
  4. «Мистецька ( пазл)» ( місце проведення – кімната школяра).
  5. «Спортивна» ( місце проведення – спортивний зал).
  6. «Козацькі прізвища» ( місце проведення – бібліотека).
  7.  «Гонка за лідером» (кабінет трудового навчання).

 

Завдання для кожної станції у Додатку 3.

 

                     Сценарій проведення козацького квесту

                                 «Пропала булава».

Звучить козацький марш. На майданчик виходять стройовим кроком рої-учасники квесту.

 

1 ведучий: Дорогі діти й шановні дорослі! Сьогодні, напередодні Дня українського козацтва та Дня захисника України, ми проводимо Козацький квест «Пропала булава»

2 ведучий: Ми зібралися, щоб переконатися, що ми є нащадками славного козацького роду, що в наших жилах тече кров сміливих, відважних, розумних людей – вільних козаків.

 

1 ведучий: Указом Президента України 14 жовтня оголошено Днем українського козацтва. Це свято дуже важливе для нашого народу, адже козацтво відігравало вирішальну роль у становленні нашої держави.

2 ведучий: Народ будь-якої країни береже спогади про власне минуле, пишається своєю історією, перекази про звитяжні вчинки предків передаються із покоління в покоління.

1 ведучий: Для святкування Дня українського козацтва не випадково обрано День святої Покрови, бо вона здавна була покровителькою козаків.

2 ведучий: Отже, розпочинаємо наш квест. Вам доведеться пройти через десять випробувань. Це стільки, скільки було колись порогів на Дніпрі. В давні часи ці пороги були страшною перешкодою на шляху до того, хто плив Дніпром на Січ. Вважалося, що справжнім козаком може зватися лише той, хто пройшов хоч раз у житті через пороги.

1 ведучий: Отож, шановні учасники, правила квесту!

1. Всі учасники квесту діляться на команди (рої), обирається капітан (ройовий).

2. Кожна команда отримує свій маршрутний лист і проходить станції згідно свого маршруту.

3. Координатори на кожній станції, після виконання завдання, роблять відмітку у маршрутному листі ( час виконання завдання або кількість набраних балів).

4. Квестери повинні дотримуватись правил гри.

5. Для того, щоб команда стала переможцем, усім її членам потрібно першими пройти усі «зупинки», виконати завдання правильно і якомога швидше та дістатися фінішу.

6. Завдання від координатора квесту команда отримає лише тоді, коли усі її члени будуть присутні на пункті! Тому не відставай і допомагай іншим!

7. Якщо команда не має відповіді або відповідає неправильно, є можливість «купити» підказку, виконавши творче завдання, наприклад, розказати улюблений вірш (кожним учасником).

8. За кожне виконане завдання команди отримують від 5 до 10 балів у залежності від складності та «ціни» запитання. Координатор фіксуватиме командний залік.

 

9. Після проходження 10 станції команда повинна здати маршрутний лист координаторам гри. Перша команда, яка виконала всі завдання, отримає підказку про місце находження булави.

 

2 ведучий: Дозвольте представити журі (на кожному етапі 1 вчитель).

 

  1. «Презентаційна»  Всі
  2.  «Вірю-не вірю» ______________________________________________
  3. «Чумацький шлях» ___________________________________________
  4. «Мистецька» _________________________________________________
  5. «Спортивна» _________________________________________________
  6. «Влуч у ціль» ________________________________________________
  7. «Гонка за лідером» ___________________________________________

 

1 ведучий: Бажаємо всім учасникам вдалих стартів і наполегливої боротьби у змаганнях, козацького вишколу, гарту, доброго настрою і чудових вражень від нашої спільної праці, перемоги і миру!

2 ведучий: Ройові, отримайте маршрутні листи.

 

Ройові отримують маршрутні листи і рої приступають до виконання завдань квесту.

 

1 ведучий: Ось і закінчився наш конкурс. Козаки, на сцену!

 

Звучить марш. Журі підводить підсумки. Переможці отримують нагороди: грамоти, Булаву.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Маршрутний лист рою 9 класу

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

 

№1

Ваша перша зупинка – кабінет в якому знаходиться цей предмет:

  • це прилад, який використовують для того, щоб побачити крихітні предмети або їхні частини, невидимі неозброєним оком (Мікроскоп)

(кабінет біології)

№2

  Щоб знайти місце наступної зупинки, ми підготували для вас повідомлення про нього. Але… Трапилась маленька неприємність, у посланні загубилися усі голосні. Але ж ви не злякаєтесь такої перешкоди)) Розшифруйте послання та прямуйте швидше виконувати завдання))

КБНТ  ЗСТНК  З  ВХВН  РБТ  Б  КМНТ  ШКЛР

(Кімната школяра)

№3

Цей вірш, козаки та берегині, вам підкаже дорогу до потрібної вам  станції. Читайте та будьте УВАЖНИМИ!

   Браття, єдина вам подруга – воля,

   І честь козаку – то є рідна сестра.

   Буде, козаче, буде щасливою доля,

  Ланцюг розірвати настала пора.

   І сонце засяє промінням яскравим.

   Одна лише кличе в дорогу мета:

   То - воля, якій ми співаємо славу,

   Енергію нам подарує віра свята!

   Козаче, у тебе  країна єдина,

   А зветься вона  свята  Україна!!!

(Бібліотека)

№4

Стіни цього шкільного приміщення, мабуть, найбільше у всій школі мали змогу чути дитячих вигуків : « Давай! Швидшее!!», «Ура! Ура! УРАААА!!», «УУУУУ!!», «Молодці! Молодці! Молодці!». А ще розшифруйте ім’я, по батькові та прізвище вчителя, який найчастіше буває в даному приміщенні.

ЄВГЛЕВСЬКИЙ ІГОР ВІКТОРОВИЧ

Удачі вам!)))

( Спортзал, вчитель фізичної культури-Володимир Олексійович Дубовик).

 

№5

Як вам відомо з уроків української мови, слово складається із морфем. Це – корінь, префікс, суфікс та закінчення. Складіть із даних морфем слово, назву шкільного приміщення, в яке вам потрібно якнайшвидше дістатися для виконання наступного завдання квесту.

-И-, -СЬК-, УЧ-, -ТЕЛЬ-, -А

(Учительська).

№6

У такому чарівному кабінеті наступна ваша зупинка із завданнями))

Щасти вам!))

Тут муза над вами окрилено літає,

граматика і лексика тут проживає.

Прямуйте швидше ви в цей кабінет,

Там знайдете Шевченка ви портрет!

(Кабінет української мови та літератури).

№7

Місце проведення наступного етапу – кабінет, у якому вивчають предмет, описаний у вірші:

Наука ця — це пройдене життя,

Та без минулого немає майбуття.

Для того ми предмет оцей вивчаєм,

І краще рідну землю нашу знаєм.

(Кабінет історії).

 

 

 

 


Маршрутний лист рою 8 класу

Розшифруйте назви кабінетів та зупинок, в яких ви будете виконувати завдання квесту. Будьте уважними! Удачі Вам!

 

 

 

 

 

Маршрутний лист рою____________ класу 

Назва рою________________________________________

Ройовий__________________________________________

 

 

№ станції,

      назва

Кількість балів

Час

Координатор станції

Підпис

1

 

 

 

 

2

 

 

 

 

3

 

 

 

 

4

 

 

 

 

5

 

 

 

 

6

 

 

 

 

7

 

 

 

 

 


 

 

Зразок протоколу станції «Гонка за лідером»

 

Координатор ___________________________________________________

 

Клас

Штрафи

Кількість балів

Час

Примітки

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Вірю – не вірю»

На цій станції зачитується коротка інформація, а учасники повинні відповісти лише одним словом «вірю» або «не вірю» ( 10 балів ).

 

8-11 класи

  1. Поява реєстрових козаків тісно пов’язана з іменем Самійла Кішки (вірю).
  2. Особливо ганебним злочином у козацькі часи вважалася зрада кохання, зрада дружині. Народний осуд цього явища був викликаний тим, що людина, непорядна в особистому житті, не може прислужитися своїй землі, Вітчизні. Якщо хтось здатний зрадити близьку людину, то він зрадить і Батьківщину (вірю).
  3. У гетьмана Хмельницького було два імені (вірю, Зіновій і Богдан).
  4. Коли у козака народжувався син, то батько сипав у купіль пороху, - щоб син був хоробрий і твердий (вірю).
  5.  Син Богдана Хмельницького Юрій став гетьманом у 16 років (вірю).
  6. Гетьман Іван Мазепа був чудовим знавцем літератури і власником найкращої в ті часи в Україні бібліотеки (вірю).
  7. Найперша у світі демократична Конституція, складена Пилипом Орликом мала назву «Пакт і конституція прав і вольностей Війська Запорозького» (вірю).
  8. Дмитро Вишневецький був першим гетьманом запорожців і засновником першої столиці Війська Запорозького (вірю).
  9. Сьогодні, рухаючись по Дніпру, можна зустріти знамениті дев’ять порогів: Козацький, Сурський, Лоханський, Дзвонецький, Ненаситенський, Вовнизький, Будильський, Лишній, Вільний (не вірю, тепер порогів не видно, вони були затоплені водою, коли побудували Дніпрогес).
  10.                      Усього було побудовано 8 козацьких Січей: Хортицька (1553-1557), Токмаківська (1560-1638), Базавлуцька (1593-1638), Микитинська (1638-1652), Чортомлицька (1652-1709), Кам’янська (1709-1711), Олешківська (1711-1734), Підпільненська (1734-1775) (не вірю, всього січей було 9, остання Задунайська (1775-1828)).

Бонусні питання:

  1. Старі козаки, які відчували свою неміч, залишали Січ і відправлялися до монастирів доживати свого віку. По дорозі туди вони частували усіх, кого зустрічали на своєму шляху. Люди так і прозвали їх – «пригощальники» (не вірю, їх називали «прощальники»).
  2. Усього козацька армія нараховувала близько 20 000 козаків (вірю).

 

 

 

 

 

 

Станція «Чумацький шлях».

  1. Потрібно встановити відповідність між назвами речей козаків та їх зображенням ( 11 балів + час ).

Печатка

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\0f1a56.jpg

Козацька чайка

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\3-slava-kozacka-2012.jpg

Люлька

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\09-harakter-kozacki lyulky.jpg

Пістолі

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\9cdec42-pistoli.jpg

Гармата

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\502.jpg

Пернач

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1474.png

Литаври

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1518412.jpg

Бунчук

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\1518855.jpg

Порохівниця

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\image024.jpg

Каламар

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\kal.jpg

Булава

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\Oruzhie-5.jpg

 

 

 

 

 

 

 

  1. Відновити назви областей на карті України ( 26 балів + час ).

 

Автономна Республіка Крим

Вінницька область

Волинська область

Дніпропетровська область

Донецька область

Житомирська область

Закарпатська область

Запорізька область

Івано-Франківська область

Київська область

Кіровоградська область

Луганська область

Львівська область

Миколаївська область

Одеська область

Полтавська область

Рівненська область

Сумська область

Тернопільська область

Харківська область

Херсонська область

Хмельницька область

Черкаська область

Чернівецька область

Чернігівська область

 Власть Януковича разделила украинцев на три сорта - Томенко " Вся правда из блогосферы на UAINFO

 

 

Станція «Мистецька (пазл)».

Скласти пазл репродукції картини І. Рєпіна «Як козаки листа писали турецькому султану» (5 балів). Вказати назву та автора картини (5 балів).

 

D:\Будище школа\ВР_\Заходи 2016-2017\козацький квест\завдання квест\Илья репин, запорожцы пишут письмо турецкому султану, картина, 2202x1300.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станція «Гонка за лідером».

За 1 хвилину дати якнайбільше правильних відповідей на запитання ( одна правильна відповідь – 1 бал).

 

8-9 класи

 

  1. Як називалися судна, на яких плавали запорозькі козаки? (Чайки)
  2. Острів, на якому була розташована Запорозька Січ. (Хортиця)
  3. Яку назву мала зачіска козаків? (Оселедець)
  4. Якого кольору був стяг у Запорізькій Січі? (Малиновий)
  5. Козацький бойовий танець. (Гопак)
  6. Палиця з кулястим потовщенням, знак гетьманської влади. (Булава)
  7. Виборний ватажок козацького війська. (Гетьман).
  8. Юний зброєносець у козацької старшини.(Джура)
  9. Місце перебування запорізьких козаків, теж саме, що Січ. (Кіш)
  10. Вождь, отаман козаків на Запорозькій Січі. (Кошовий)
  11. Офіцерський чин у козачих військах. (Осавул)
  12. Керівник козацького війська. (Отаман).
  13. Шкіряна сумка або футляр для лука і стріл. (Сагайдак)
  14. Особа, що охороняла прапор або корогву війська. (Хорунжий)
  15. Особа, яка завідувала усіма письмовими справами запорозького війська. (Писар)
  16. Напівофіційна назва території Лівобережної України 17-18 століття під владою гетьмана. (Гетьманщина)
  17. Безтурботна людина, яка весело любить проводити час, прізвисько одного з козацьких гетьманів. (Байда)
  18. Невелика легка тимчасова будівля, у якій жили козаки. (Курінь)
  19. Один із найвищих військових чинів козацтва, який мала особа, що охороняла бунчук. (Бунчужний)
  20. Висока споруда, за допомогою якої козаки мали змогу спостерігати за ворогом і передавали сигнали. (Вежа)
  21. Згідно Конституції Пилипа Орлика, саме на ці українські свята відбуваються козацькі генеральні ради. (Різдво, Великдень, Покрова)
  22. Відсутність у козака страху перед небезпекою, невідомим. (Відвага)
  23. Скільки битв, що передували Переяславській раді, очолив Богдан Хмельницький? (6; 1648р. – під урочищем Жовті Води, під Корсунем, під Пилявцями, 1651р. – битва під Берестечком, 1652р. – битва під Батогом, 1653р. – Жванецька битва)
  24.  Назвіть ім’я відомого українського поета, який у своїх творах оспівав козацьких ватажків. (Т.Г.Шевченко «Іван Підкова», «Гайдамаки» та ін.)

 

 

 

docx
Додано
6 грудня 2018
Переглядів
2526
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку