Мета: пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей до занять спортом.
Основні навчальні завдання:
ü збагатити знання учнів стосовно олімпійських видів спорту, історії Олімпійських ігор, видатних спортсменів;
ü сформувати уявлення про олімпійський рух у світі та зокрема, в Україні.
Основні пізнавальні завдання:
ü розвивати пізнавальний інтерес до фізичної культури, спорт та олімпійському руху;
ü створити засобами фізичної культури та спорту творчу атмосферу.
Основні виховні завдання:
ü сформувати позитивне відношення та стійкий інтерес до фізичної культури, спорту, олімпійського руху та здорового способу життя;
ü сприяти вихованню почуття патріотизму, гордості за успіхи українських спортсменів, які гідно представляють нашу державу на міжнародних змаганнях найвищих рівнів.
Місце проведення: спортивна зала.
Клас: 9 -11
Комунальний заклад
«Рубанівський опорний заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів»
Розробка олімпійського уроку на тему:
"Швидше! Вище! Сильніше!"
Підготувала:
Учитель математики та інформатики,
педагог - організатор
Гаврильченко Л.О.
Олімпійський урок
"Швидше! Вище! Сильніше!"
Мета: пропаганда здорового способу життя, поширення ідей олімпізму, розвиток олімпійського руху в Україні шляхом залучення якомога більшої кількості дітей до занять спортом.
Основні навчальні завдання:
Основні пізнавальні завдання:
Основні виховні завдання:
Місце проведення: спортивна зала.
Клас: 9 -11
Хід уроку:
І. Теоретична частина
Та ким поставлений рекорд,
Кому б не сяяли медалі,
Хто б не стояв на п’єдесталі, –
Перемагаєш ти, о Спорт!
П’єр де Кубертен
1 Ведучий: Вітаємо вас на нашій урочистій події – Олімпійському уроці! Як ви, мабуть, здогадалися цей урок присвячений Олімпійським іграм. Та чи багато ми знаємо про ці видатні змагання? Можливо хтось знає більше, хтось менше, а хтось взагалі нічого. Тому сьогодні ми пропонуємо вам здійснити подорож в історію Олімпійських ігор.
2 Ведучий: А щоб налаштуватися на цю подорож, ми пропонуємо вам подивитися виступ юної гімнастки – учениці нашої школи.
Виступ гімнасток Моісеєнко Вероніки та Воронцовой Вікторії
1 Ведучий: Олімпійські ігри зародились у Стародавній Греції ще у УПІ ст. до н.е. і регулярно проводились понад тисячу років. Безпосередньо зародження Олімпійських ігор пов’язують із іменами легендарного грецького героя Геракла, царя Пелопса, спартанського законодавця Лікурга та еллінського царя Іфіта.
2 Ведучий: Вважають, що Олімпійські ігри Стародавньої Греції почали свій відлік у 776 р. до н.е., коли офіційно було зафіксовано ім’я першого переможця Ігор Коройба, який за професією був пекарем.
1 Ведучий: Ігри у Стародавній Греції проводились кожні чотири роки на честь батька богів і людей Зевса. Всі змагання та конкурси проходили у давньогрецькому поселенні Олімпія, що було розташоване у північно-західній частині півострова Пелопоннес на півдні Еллади.
2 Ведучий: Під час Ігор дотримувались священного миру. Будь-які військові конфлікти та сутички в регіоні, де відбувались Олімпійські ігри, заборонялись.
1 Ведучий: Учасниками Ігор могли бути вільні греки – чоловіки та юнаки. Для жінок у Греції проводились Герії – Ігри на честь богині Гери.
2 Ведучий: Перші Олімпійські ігри тривали один день, а програма включала лише один вид спорту – біг. Із розквітом і зростанням популярності Ігор їх програма змагань поступово розширювалась. У період розквіту вони проходили протягом п’яти днів. Програма змагань включала біг на різні дистанції, панкратіон (поєднання боротьби з кулачним боєм), пентатлон (п’ятиборство, до нього входили стрибки у довжину, біг, метання диска, метання списа і боротьба), кулачний бій, перегони на колісницях.
1 Ведучий: Нагородження переможців відбувалося у п’ятий день мпійських святкувань. Переможців Олімпійських ігор увінчували вінком з гілок оливи, а також пов’язували вовняними стрічками навколо голови, рук.
Читець 1:
На світ олімпіоніки являлись
І перемогами своїми прославлялись,
Оливи гілку на чолі несли.
Читець 2: Проіснували Ігри декілька віків,
А потім римський імператор Феодосій
Заборонив їх існування, а роки,
І варвари й стихії
Знесли, прибрали з пам’яті людської
Славетне місто ритуалів і споруд.
Читець 3:
І ось людина – П’єр де Кубертен,
Французький педагог, барон, спортсмен,
З палким натхненням взявся за роботу,
Щоб відродити славу давніх днів,
Щоб олімпійське гасло засіяло всім.
Виступ гімнасток Карпачової Катерити та Карпачової Єлизавети
2 Ведучий: Минуло понад 100 років: зараз олімпійці є гордістю нації, і спортивні держави вкладають небачені суми у розвиток олімпійського руху.
1 Ведучий: Мета Олімпійського руху полягає в тому, щоб розвивати прекрасні якості, яких набувають у змаганнях на дружніх полях любительського спорту, та об’єднати молодь усього світу раз на чотири роки на величному спортивному святі, що сприяє міжнародній довірі і добрій волі.
Олімпізм – життєва філософія, що звеличує та об’єднує в гармонійне ціле тіло, волю й розум.
2 Ведучий:
Символіка
До Олімпійської символіки належать Олімпійські кільця, Олімпійський прапор, Олімпійське гасло, Олімпійська емблема, Олімпійський гімн, Олімпійський вогонь та Олімпійський смолоскип.
1 Ведучий:
Олімпійський прапор
П’ять кольорових кілець – синє, чорне, червоне, жовте, зелене – на чисто білому полотнищі – це Олімпійський прапор. Він урочисто підіймається в Олімпійському місті на високій щоглі олімпійського стадіону, там, де майорять прапори всіх держав-учасниць Олімпійських ігор.
2 Ведучий:
Олімпійське гасло
Спеціальним гаслом Олімпійських ігор є три слова: «Citius. Altius. Fortius». Ці три слова латинською означають – «швидше, вище, сильніше». Олімпійське гасло закликає всіх учасників олімпійського руху до вдосконалення та гармонії відповідно до духу олімпізму.
Вважають, що гасло придумав П’єр де Кубертен. Але ці слова належать французькому священику Анрі Дідону.
1 Ведучий:
Олімпійський вогонь
Олімпійським вогнем є вогонь, що запалюють в Олімпії під егідою МОК. Він проходить свій шлях до міста, в якому відбуваються Олімпійські ігри, за допомогою смолоскипової естафети та закінчує подорож у великій чаші олімпійського стадіону.
2 Ведучий:
Олімпійська емблема
Олімпійська емблема чітко визначена в Олімпійській Хартії – правовому документі олімпійського руху. Основний її елемент – п’ять кілець, поєднаних з іншими елементами. Олімпійські кільця символізують ідеали й мету олімпійського руху. Вони мають синій, жовтий, чорний, зелений і червоний колір і переплітаються зліва направо. Кольори верхніх трьох кілець – синій, чорний і червоний. Нижче – жовте і зелене кільце. Вся фігура є правильною трапецією. Олімпійські кільця символізують толерантність і дружбу між усіма, хто бере участь у Олімпійських іграх з усіх п’яти континентів нашої планети.
1 Ведучий:
Олімпійська присяга
«Від імені всіх учасників я обіцяю дотримуватися правил чесної гри в істинно спортивному дусі в ім’я слави спорту та честі наших команд» .
2 Ведучий: Спорт – це сила, грація, краса, наполегливість. Ми вже побачили, яким граційним може бути спорт з виступів наших гімнасток. А зараз учні нашої школи, які займаються дзюдо, покажуть нам, що сила – це теж гарно.
1 Ведучий: У нашій школі також багато спортсменів. Можливо хтось з них також колись зробить свій внесок у розвиток Олімпійського руху. Деякі спортсмени вже досягли значних результатів у спорті. І сьогодні до нас у гості завітав випускник нашої школи, КМС з гирьового спорту Моісеєнко Анатолій.
Виступ
ІІ. Практична частина:
Церемонія відкриття:
Проведення змагань
Церемонія закриття
На церемонію закриття учні виходять єдиним колективом, демонструючи єдність спорту під Олімпійським прапором
ІІІ. Заключна частина
Нагородження переможців.
Використані джерела