Календарно-тематичне планування уроків інтегрованого курсу
«Мистецтво», (компонент «Музичне мистецтво») 6 КЛАС
Розроблено за підручником Мистецтво (інтегрований курс), 6 клас, Масол Л. М. (Видавничий дім «Освіта»). За модельною навчальною програмою «Мистецтво. 5-6 класи» (інтегрований курс) для закладів загальної середньої освіти (авт. Масол Л. М., Просіна О.В)
І семестр
№ |
Дата |
Тема уроку |
Ключові знання та навички |
Орієнтовний матеріал для сприймання |
Орієнтовний матеріал для співу (за вибором) |
|
ВСТУП. ЦІ ЖАНРИ, ЖАНРИ, ЖАНРИ… |
||||||
|
|
Жанри в музичному мистецтві |
Визначення основних музичних жанрів. Розвиток вміння відрізняти музичні жанри за звучаннямВизначення основних музичних жанрів. Розвиток вміння відрізняти музичні жанри за звучанням |
Людвіг ван Бетховен Симфонія №40, Мирослав Скорик «Мелодія» в різних виконаннях. |
«Українці» В. Бодейчук, І. Зіньковська |
|
ВІД КАМЕРНОЇ МУЗИКИ ДО КАМЕРНОГО ПОРТРЕТА |
||||||
2.
|
|
На крилах пісні |
Розуміння музичної форми пісні. Ознайомлення з прикладами пісенної творчості. |
Українська народна пісня «Чом ти не прийшов». «Платон Майборода «Рідна мати моя». Володимир Івасюк «У долі своя весна». Микола Дремлюга «Лірична пісня». |
На вибір з матеріалу для сприймання |
|
3. |
|
Мелодії романсів, серенад, балад |
Ознайомлення з жанрами романсу, серенади та балади. Розвиток вміння слухати та аналізувати ці жанри. |
Українські романси: «Двори стоять» (вірші Л. Костенко, музика О. Богомолець); «Канарейка» (вірші В. Курінського, музика В. Губи). «Серенади» Ф. Шуберта і Якова Степового. |
На вибір з матеріалу для сприймання |
|
4. |
|
Музичні цикли |
Визначення основних рис музичних циклів. Ознайомлення з прикладами музичних циклів. |
Ф. Шуберт «Прекрасна мірошниця», Р. Шумен – цикл «Карнавал». |
На вибір з матеріалу для сприймання |
|
5. |
|
|
Ознайомлення з гімнами різних країн. Визначення особливостей гімну як музичного жанру |
Гімн України, Гімн Європейського Союзу «Ода до радості», Олімпійський гімн. |
«Україна» муз. і сл. Т. Петрененко |
|
ВИСОКЕ МИСТЕЦТВО ДУХОВНОСТІ |
||||||
6. |
|
Хорові жанри |
Ознайомлення з основними хоровими жанрами. Розвиток вміння слухати хорові твори. |
Д. Бортнянський Хоровий концерт «№4» у виконанні капели «Думка», Леся Дичко «Замок Шамбор» із хорового концерту «Французькі фрески». |
«Україна» муз. і сл. Т. Петрененко |
|
7. |
|
Українська хорова музика |
Ознайомлення з історією розвитку української хорової музики. Розвиток вміння розрізняти стилі української хорової музики. |
Микола Лисенко «Боже великий, єдиний», Кирило Стеценко «Думка», Левко Ревуцький «Галицький хор» |
«Україна» муз. і сл. Т. Петрененко |
|
ЛЮДИНА В ДЗЕРКАЛІ ІСТОРІЇ |
||||||
8. |
|
Опера |
Ознайомлення з історією та структурою опери. Вивчення прикладів видатних оперних творів. |
«Засвіт встали козаченьки» різні виконаннях, М. Лисенко. Опера «Тарас Бульба». Увертюра: пісня Кобзаря «Ой чи довго ще нам та коритися панам», пісня Тараса «Гей, літа орел», хор «Гей, не дивуйте, добрії люди», аріозо Тараса «Що у світі є святіше». Фінал. |
«Гей, ви козаченьки» музика Г. Татарченка |
|
9. |
|
Батальні сцени в музиці |
Ознайомлення з батальними сценами в музичних творах. Вивчення ролі музики у відображенні битв і військових подій. |
Дж. Верді опери «Битва при Леньяно», «Набукко». Пекінська опера «Битва при Цзічжоу» |
«Гей, ви козаченьки» музика Г. Татарченка |
|
ЧАРІВНІ МИТТЄВОСТІ ЖИТТЯ |
||||||
10. |
|
Побутове музикування. Танці |
Ознайомлення з побутовими музичними жанрами та танцями. Вивчення ролі музики в повсякденному житті. |
Астор П’яцолла. Лібертанго. Фламенко. Танці народів світу. |
А. Комлікова «Школа мрії» |
|
11. |
|
Жанр, який дарує оптимізм: Віват оперета. |
Ознайомлення з жанром оперети. Вивчення її історії та значення в музичному мистецтві. |
Імре Кальман. Арія Містера Ікс з оперети «Принцеса цирку». Ярослав Барнич. Пісня-танго з оперети «Гуцулка Ксеня». |
А. Комлікова «Школа мрії» |
|
12. |
|
Сучасна українська музика |
Повторення вивченого матеріалу. |
На вибір вчителя та учнів. |
На вибір вчителя та учнів. |
|
13. |
|
Сучасна українська музика |
Повторення вивченого матеріалу. |
На вибір вчителя та учнів. |
На вибір вчителя та учнів. |
|
14. |
|
Перевіряємо свої досягнення. |
Повторення вивченого матеріалу. |
На вибір вчителя та учнів. |
На вибір вчителя та учнів. |
|
15. |
|
Урок-концерт. Згадуємо вивчені за семестр музичні твори. |
Повторення вивченого матеріалу. |
На вибір вчителя та учнів. |
На вибір вчителя та учнів. |
ІІ семестр
МИСТЕЦЬКА ФАУНА |
|||||
16. |
|
Програмна і непрограмна музика: п'єси-мініатюри. |
Прелюдія, токата, скерцо, Василь Барвінський |
Луі Клод Дакен «Зозуля», Отторіно Респігі Прелюдія, Токата («Зозуля»), Василь Барвінський Прелюдія №2,Гумореска |
І.Островерхий «Сойка» |
17. |
|
Камерно-інструментальні жанри: сюїта. |
Шарль Каміль Сен-Санс, сюїта |
Шарль Каміль Сен-Санс Сюїта «Карнавал тварин» (п'єси на вибір) |
На вибір учителя і учнів. |
18. |
|
Камерно-інструментальні жанри: соната. |
Побудова і драматургія сонатного циклу. Соната |
Дмитро Бортнянський Соната для ф-но до мажор |
Ф.Фінкльштейн «Зайці та ведмідь» |
19. |
|
Камерно-інструментальні жанри: варіації, рондо. |
Варіації, рефрен, рондо |
В.А.Моцарт Соната для ф-но ля мажор№11 |
На вибір учителя і учнів. |
У ЦАРСТВІ ФЛОРИ: ПАСТОРАЛЬНІ НАСТРОЇ |
|||||
20. |
|
Ноктюрн. |
Едвард Гріг, ноктюрн |
Едвард Гріг Ноктюрн, Фредерік Шопен Ноктюрн, Петро Чайковський Ноктюрн для віолончелі й фортепіано, Клод дебюсі Ноктюрни для симфонічного оркестру |
Н.Май «Казкові сни» |
21. |
|
Симфонічна музика. |
Симфонія |
Йозеф Гайдн Симфонія «Дитяча» |
Н.Май «Казкові сни» |
22. |
|
Пастораль у музиці |
|
Андре Жоліве Різдвяні пасторалі для флейти, фагота й арфи. Л.В.бетховен Симфонія №6 «Пасторальна» |
Г.Васіна «Пісня про земну красу» |
23. |
|
Пори року: концерт |
Антоніо Лучіо Вівальді, концерт |
Антоніо Лучіо Вівальді Концерти «Весна», «Літо» із циклу «Пори року» |
В.Філіпенко «Веснянка» |
24. |
|
Симфонічні картини й ескізи. |
Ескіз |
Клод Дебюссі Сюїта «Море»: «Від світанку до опівдня на морі», «Гра хвиль», «Розмова вітру з морем» |
В.Філіпенко «Веснянка» |
25. |
|
Фантазії безмежної польоти: симфонічна поема. |
Симфонічна поема |
Олександр Скрябін Симфонічна поема «Прометей» (фрагмент) |
В.Шаповаленко «Пісня про мрію» |
У ПОШУКАХ ГАРМОНІЇ |
|||||
26. |
|
Музика і театр: увертюра, інтродукція. |
Увертюра, інтродукція |
Фелікс Мендельсон Увертюра «Сон літньої ночі» (фрагмент), Петро Ніщинський «Вечорниці» Інтродукція |
В.Верховинець «Розцвівся пишно» |
27. |
|
Музика і театр: опера, балет. |
Речитатив |
Моріс Жозеф Равель Опера-балет «Дитя і чари» (фрагмент) |
В.Верховинець «Розцвівся пишно» |
28. |
|
Музика і театр: цей завжди неповторний балет. |
Ігор Федорович Стравінський, балет |
Ігор Стравінський Балет «Весна священа» (фрагменти на вібір) |
О.Антоняк «Мамині руки» |
29. |
|
Зустріч жанрів у музичному творі: етюд-картина. |
Сергій Васильович Рахманінов, тональність |
Нікколо Поганіні, Ференц Ліст Етюди (за вибором), Сергій Рахманінов Етюд-картина «Червона шапочка і Сірий вовк» у фортепіанному і оркестровому виконанні |
Є.Карпенко «Навчайте мене музики» |
30. |
|
Музичні фантазії. |
Фантазія |
Станіслав Людкевич Фантазія-увертюра «Веснянки» |
О.Суботіна «Україна – дивосвіт» |
31. |
|
Перевіряємо свої досягнення. |
|
На вибір учителя і учнів. |
|
32. |
|
Урок-концерт. |
Урок-концерт. |