за Типовою освітньою програмою (за ред. Р. Б. Шияна)
за підручником «Математика» для 3 класу авт. О.М.Гісь, І.В.Філяк
Укладено відповідно до Державного стандарту початкової освіти. за Типовою освітньою програмою (за ред. Р. Б. Шияна) та підручником
«Математика » О.М.Гісь, І.В.Філяк
№ п\п |
Тема уроку |
Формування ключових і предметних компетентностей |
Сторінки підручника
|
Дата |
І семестр |
|
|
||
Числа. Дії з числами. Сюжетні задачі |
|
|
||
1-2 |
Нумерація чисел у межах 100. Натуральні числа. Числа кожного десятка першої сотні. |
- уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники [4 МАО 1-1.1-2] - класифікує багатоцифрові числа за кількістю цифр у їх записі [4 МАО 2-4.2-3];
встановлює позиційне значення цифри в записі багатоцифрового числа [4 МАО 2-4.2-4];
- визначає загальну кількість одиниць, десятків, у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - порівнює числа різними способами [4 МАО 2-4.2-7]; - виконує усно обчислення в навчальних і життєвих ситуаціях [4 МАО 2-4.3-1]; - продовжує послідовності та знаходить пропущені члени [4 МАО 1-4, 1-4];
- описує зв’язок між сусідніми членами послідовності або між членом та його номером [4 МАО 1-4.1-5] - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2]
- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; |
С. 9 -11 |
|
3 |
Характеристика числа. Визначення числа десятків, числа одиниць і загальної кількості одиниць у числі. Читання чисел за розрядною таблицею. Встановлення числа за його характеристикою. Порівняння чисел |
С. 12-14 |
|
|
4 |
Арифметичні дії додавання і віднімання. |
С. 15-18 |
|
|
5 |
Прийоми усного додавання і віднімання. |
С.18-22 |
|
|
6 |
Розв’язування задач на 2 дії, які є комбінаціями простих задач. |
С. 23-26 |
|
|
|
|
|
|
|
|
- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
- користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3];
|
|
|
7 |
Назви компонентів та результатів дій додавання і віднімання. Взаємозв'язок між додаванням та відніманням. |
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями додавання і віднімання [4 МАО 2-4.3-2 - обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; -
аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2] - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2]
- планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
|
С. 27-30 |
|
8 |
Перевірка правильності виконання дій додавання і віднімання. Пряма і обернена задачі. Задача на знаходження третього доданка. |
С. 31-32 |
|
|
9 |
Різницеве порівняння чисел. Розв’язування задач на різницеве порівняння. Складання обернених задач. Дослідження задачі |
С. 33-37 |
|
|
10 |
Арифметична дія множення. Таблиці множення чисел 2-5. Розв’язання задач на множення. |
С. 38-41 |
|
|
11 |
Пропедевтика до вивчення таблиць множення чисел 6-9. |
С.41-44 |
|
|
|
- знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2] - читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
- користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3];
- представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1];-
- використовує на практичному рівні різні способи подання інформації [4 МАО 5-2.1-2];
- досліджує різні шляхи розв’язування проблемної ситуації та обирає із них доцільний [4 МАО 5-3.2-1]
|
|
|
12 |
Таблиця множення чисел 6-9. |
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2];
обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
|
С. 44-48 |
|
13 |
Арифметична дія ділення. Таблиця ділення на 2-5. Ознаки парності. Розв’язання задач на ділення і складання обернених. |
С. 49-52 |
|
|
14 |
Арифметична дія ділення. Таблиця ділення на 2-5. Ознаки парності. Розв’язання задач на ділення і складання обернених. |
С. 53-56 |
|
|
15 |
Компоненти дій множення і ділення. Таблиці ділення на 6 і 7. Взаємозв’зок між діями множення і ділення. |
С. 56-59 |
|
|
16 |
Таблиці ділення на 8 і 9. |
С.60-62 |
|
|
17 |
Перевірка правильності виконання дій множення і ділення. Збільшення і зменшення числа у кілька разів. Розв’язування задач Складання задач за коротким записом і за таблицею як допоміжними моделями задачі. |
- встановлює взаємозв’язки між арифметичними діями множення і ділення [4 МАО 2-4.3-2];
обґрунтовує, як зміна одного з компонентів впливає на результат арифметичної дії [4 МАО 2-4.8-1]; |
С. 62-65 |
|
18 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. |
- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]
-застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами ( множення, ділення) під час розв’язування завдань та конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах [4 МАО 2-2.2-2]
- перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
- знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2]
- читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
- користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3];
-представляє дані за допомогою таблиць, схем, стовпчикових та кругових діаграм [4 МАО 5-2.1-1];-
- використовує на практичному рівні різні способи подання інформації [4 МАО 5-2.1-2]
|
С. 65-68 |
|
19 |
Задачі на кратне порівняння. Складання обернених до них. |
С.68-72 |
|
|
20 |
Закріплення знань таблиці множення і ділення та вмінь їх застосовувати. |
С. 73-75 |
|
|
21 |
Діагностувальна робота №1 |
|
|
|
Математичні вирази. Рівності. Нерівності. |
||||
22 |
Аналіз діагностувальної роботи. Числові вирази. Порядок виконання дій у числових виразах Різні способи читання виразів. |
- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
- застосовує різні способи виконання арифметичних дій з числами ( множення, ділення) під час розв’язування завдань та |
С.76-78 |
|
23 |
Складання виразу до задачі. |
С. 78 |
|
|
24 |
Вирази зі змінною. Знаходження значення |
|
|
|
виразу при заданих значеннях змінної. Задачі з буквеними даними. |
конкретних життєвих проблем, описаних у математичних задачах [4 МАО 2-2.2-2] - перевіряє правильність розв’язання проблемної ситуації різними способами [4 МАО 2-3.4-1];
- знаходить помилки в математичних обчисленнях, усуває їх, виконуючи необхідні дії [4 МАО 2-3.4-2]
- встановлює відношення рівності та нерівності між числовими виразами [4 МАО 2-4.2-8];
- знаходить значення числового виразу [4 МАО 2-4.3-3];
|
|
|
25 |
Буквені вирази. Переставний і сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними. |
С. 78-82 |
|
|
26 |
Буквені вирази. Переставний та сполучний закони додавання. Властивості арифметичних дій. Задачі з буквеними даними. |
- читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] -читає, знаходить, аналізує,порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
-користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3];
-обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
С. 78-82
|
|
27 |
Переставний закон множення. |
С. 83-87 |
|
|
28 |
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі. |
С. 87-90 |
|
|
29 |
Задачі на збільшення і зменшення числа на кілька одиниць, що сформульовані у непрямій формі. Аналіз задач і добір виразів. |
С. 90-93 |
|
|
30 |
Знаходження невідомих компонентів дій першого ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівняннями. |
С. 94-97 |
|
|
31 |
Правильні і неправильні числові рівності та нерівності. Прості рівняння. Розв’язування |
- читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; |
С.97-100 |
|
|
рівнянь з діями першого ступеня. |
- обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1];
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1];
- використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2]
- обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3]
- розв’язує прості рівняння з однією змінною [4 МАО 2-4.8-4]
|
|
|
32 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. |
С. 100103 |
|
|
33 |
Знаходження невідомих компонентів дій другого ступеня ступеня як пропедевтика ознайомлення з рівнянням. |
С. 100103 |
|
|
34 |
Розв’язання рівнянь з діями другого ступеня. |
С.103106 |
|
|
35 |
Нерівність зі змінною. Знаходження розв’язків нерівності зі змінною. |
С.106109 |
|
|
36. |
Діагностувальна робота №2. |
|
|
|
Величини |
||||
37. |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини: метр, дециметр, сантиметр, міліметр. |
- читає і записує математичні твердження, використовуючи буквену символіку [4 МАО 2-4.8-2]; - обчислює вирази зі змінною (змінними) при заданому її (їх) числовому значенні [4 МАО 2-4.8-3]; - розв’язує прості рівняння з однією змінною, [4 МАО 2-4.8-4]; - добирає із запропонованих таке значення змінної, яке задовольняє нерівність [4 МАО 2-4.8-5]; - перевіряє, чи є дане число розв’язком нерівності з однією змінною [4 МАО 2-4.8-6]; - читає, знаходить, аналізує,порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
-користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3]; -обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з |
С. 109113 |
|
38 |
Довжина як властивість навколишнього світу. Одиниці вимірювання довжини. |
С. 109113 |
|
|
39 |
Розв’язування задач з одиницями довжини. |
С.113116 |
|
|
|
огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2] |
|
|
Просторові відношення. Геометричні фігури. |
||||
40 |
Пряма, промінь, відрізок. Прямі і криві. Замкнені та незамкнені лінії. Ламана. Довжина ламаної. |
-використовує різні мірки для вимірювання довжини [4 МАО 3-4.7-1]; -записує результати вимірювання довжини у міліметрах (мм), сантиметрах (см), дециметрах (дм), метрах ( м), [4 МАО 3-4.7- 2]; - перетворює одні одиниці довжини в інші [4 МАО 3-4.7-3] - порівнює іменовані числа, подані в одиницях довжини[4 МАО 3-1.2-6];
перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання довжини під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - описує і складає маршрути для подорожей, використовуючи відповідну математичну лексику, знаки, які пов’язані з напрямом і поворотом [4 МАО 4-4.4-1]; - переміщується (реально і віртуально) визначеним маршрутом [4 МАО 4-4.4-2] |
С. 116120 |
|
41 |
Кути. Прямий кут, непрямі кути. Многокутник та його елементи. |
С. 120125 |
|
|
42 |
Характерні ознаки прямокутника і квадрата. Побудова прямокутника і квадрата із заданими довжинами сторін. |
С.125128 |
|
|
43 |
Периметр прямокутника і квадрата. Задачі на знаходження периметра прямокутника і квадрата. |
С. 128131 |
|
|
44 |
Задачі на знаходження сторони квадрата за відомим периметром. |
С. 131132 |
|
|
45 |
Закріплення знань, умінь і навичок з теми. |
С. 133135 |
|
|
46 |
Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр та їх позначення. Побудова кола (круга) за допомогою шаблону . |
- обчислює периметр многокутника прямокутника відомими способами [4 МАО 3-1.2-4]; - знаходить довжину сторони квадрата за його периметром [4 МАО 3-1.2-5]; - розпізнає геометричні фігури, визначає їх елементи [4 МАО 4-4.5-2]; - визначає знайомі геометричні фігури у фігурах складної конфігурації, на предметах навколишнього середовища, малюнках [4 МАО 4-4.5-3]; - класифікує та порівнює геометричні фігури (за формою, розміром, площею, периметром, іншими ознаками тощо) [4 МАО 4-4.5-4] |
С. 136139 |
|
47 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга. |
С. 139143 |
|
|
48 |
Задачі, що передбачають розвиток уміння розрізняти елементи кола і круга. |
С. 139143 |
|
|
|
- моделює геометричні фігури із підручного матеріалу [4 МАО 4-4.6-1]; - будує площинні фігури (трикутник, прямокутник, коло) за шаблоном за заданими розмірами [4 МАО 4-4.6-2]; - створює різні конструкції, поєднуючи між собою площинні та об’ємні фігури [4 МАО 4-4.6-3] -читає, знаходить, аналізує, порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
користується даними під час розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 5-2.3-3];
обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|
|
49. |
Діагностувальна робота №3. |
|
|
|
50 |
Лічильна одиниця «сотня». Лічба сотнями. Порівняння сотень. Арифметичні дії над сотнями Лічба в межах тисячі. |
- лічить у межах тисячі в прямому і зворотному порядку [4 МАО 1-4.2-1]; - лічить у межах тисячі від будь-якого числа до вказаного [4 МАО 1-4.2-2]; - лічить сотнями у межах тисячі [4 МАО 1-4.2-3]
- відтворює в різних видах діяльності ймовірні та фактичні результати лічби об’єктів, що їх оточують [4 МАО 1-1.1-1]; - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники [4 МАО 1-1.1-2 -утворює трицифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 2]; - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] |
С. 143147 |
|
51 |
Трицифрові числа. Приналежність кожного числа до певної сотні. Розрядний склад числа. Читання чисел за розрядною таблицею |
С.148152 |
|
|
52 |
Запис чисел у розрядну таблицю. Утворення трицифрових чисел. Прилічування та відлічування одиниць, десятків і сотень. |
С. 152156 |
|
|
53 |
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі |
С.167171 |
|
|
54 |
Узагальнюючий урок. Розв'язування текстових задач. Складання і розв'язування задач за таблицею і двома способами за схемами. |
С. 157159 |
|
55 |
Розклад чисел на розрядні доданки і запис числа за його розкладом на розрядні доданки. |
- добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]
- представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2]
- записує трицифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; |
С. 159162 |
|
56 |
Віднімання одного з розрядних доданків. Нестандартний розклад трицифрового числа. Дослідження задачі |
- визначає загальну кількість одиниць, десятків, сотень у числі [4 МАО 2-4.2-5]; - уживає в мовленні кількісні та порядкові числівники [4 МАО 1-1.1-2] - лічить у межах тисячі від будь-якого числа до вказаного [4 МАО 1-4.2-2];
- записує трицифрові числа у вигляді суми розрядних доданків [4 МАО 2-4.2-6]; - аналізує проблемну ситуацію з огляду на можливість використання відомих засобів добору даних [4 МАО 2-3.1-1] - добирає числові дані, необхідні й достатні для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-3.1-2]
-встановлює позиційне значення цифри в записі трицифрового числа [4 МАО 2-4.2-4];
- продовжує послідовності та знаходить пропущені члени [4 МАО 1-4, 1-4]; -читає, знаходить, аналізує,порівнює інформацію, подану в таблицях, графах, на схемах, діаграмах [4 МАО 5-1.2-5]
-користується даними під час розв’язування проблемної |
С.162164 |
|
57 |
Додавання та віднімання суми двох розрядних доданків. Розв’язування рівнянь і задач. |
С. 165167 |
|
|
58 |
Визначення загальної кількості одиниць, десятків і сотень у числі. |
С.167171 |
|
|
59 |
Задача на знаходження кожного з трьох доданків за сумами двох і сумою трьох: складання задач за скороченим записом та розв’язування їх двома способами. Збільшення та зменшення числа у 10 і 100 разів. Ознаки подільності на 2, 5, 10. |
С. 171175 |
|
|
60 |
Місце числа в натуральному ряді. Правила порівняння чисел: на основі порядку слідування та згідно позиційного принципу.
|
С. 176178 |
|
|
|
|
ситуації [4 МАО 5-2.3-3]; -
-обирає раціональний шлях розв’язання проблемної ситуації з огляду на наявні дані [4 МАО 5-3.2-2]
|
|
|
61 |
Закріплення вмінь порівнювати трицифрові числа. Розв'язування задач |
- порівнює трицифрові числа різними способами [4 МАО 2-4.2- 7]; - представляє проблемну ситуацію різними способами [4 МАО 2-2.1-1]; - обирає спосіб представлення інформації (схема, таблиця, схематичний рисунок) [4 МАО 2-2.1-2] - планує розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-1]; - використовує різні стратегії розв’язування проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-2] - обґрунтовує вибір дій для розв’язання проблемної ситуації [4 МАО 2-2.2-3] - перетворює одні одиниці довжини в інші [4 МАО 3-4.7-3] - порівнює іменовані числа, подані у вивчених одиницях довжини[4 МАО 3-1.2-6];
- перетворює іменовані числа, виражені в одиницях двох найменувань [4 МАО 3-1.2-7]; - застосовує співвідношення між одиницями вимірювання довжини під час розв’язування практично зорієнтованих задач [4 МАО 3-1.2-8]; - розв'язує задачі на знаходження відстані[4 МАО 3-1.2-8];. |
С. 179182 |
|
62 |
Удосконалення умінь порівнювати числа. Розв'язування задач. |
С. 182184 |
|
|
63 |
Діагностувальна № 3. |
|
|
|
64 |
Аналіз діагностувальної роботи. |
|
|
|
65 |
Довжина. Кілометр. |
С.185188 |
|
|
66 |
Повторення вивченого. |
|||
67 |
Повторення вивченого. |
|||
|
|