Країна Знавців (фізичний калейдоскоп)

Про матеріал
Формувати вміння та навички застосувати одержані теоретичні знання з фізики в повсякденному житті. Розвивати вміння систематизувати відомі фізичні факти, встановлювати причинні зв'язки; Виховувати інформаційну культуру учнів, акуратність при виконанні роботи.
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Виховний захід

 

Країна Знавців

 

 

9 клас

 

 

Мета: формувати вміння та навички застосувати одержані теоретичні знання з фізики в повсякденному житті.

Розвивати вміння систематизувати відомі фізичні факти, встановлювати причинні зв'язки;

Виховувати інформаційну культуру учнів, акуратність при виконанні роботи.

               Обладнання: мультимедійний проектор, компютер, екран.

Вступне слово учителя

Зараз ми з вами знаходимось перед закритими воротами країни Знавців. Щоб потрапити до неї, потрібно пройти іспити. Оцінюються швидкість та правильність відповідей на поставлені запитання. Отже, перший іспит «Фізичний калейдоскоп».

За кожну правильну відповідь – 1 бал. Команда, яка знає відповідь, натискає на кнопку електричного дзвоника, схема якого зібрана на кожному столі команд.

Фізичний калейдоскоп

1. Що в перекладі з грецької мови означає слово «фізика»? (Природа)

2. Фізика вивчає живу чи неживу природу? (Неживу)

3. Хто, скупавшись у ванні, за легендою, кричав «Еврика»? (Архімед)

4. Як називають явище, коли Місяць стає напро­ти Сонця? (Сонячне затемнення)

6. Як у фізиці називають помилку, що утворюється в результаті округлення чи вимірювання? (Похибка)

7. Яка речовина зберігає об'єм і не зберігає форми? (Рідина)

8. Як змінюються розміри твердого тіла при нагріванні? (Збільшуються)

9. Як змінюється швидкість дифузії при нагріванні? (Збільшується)

10.Який із атомів має більшу кількість електронів: водень чи кисень? (Кисень)

11. Чим вимірюють силу струму? (Амперметром)

12. Як вмикається в коло амперметр? (Послідовно)

13. Яким приладом вимірюють напругу в електрич­ному колі? (Вольтметром)

14. Як вмикається в коло вольтметр? (Паралельно)

15. Яка сила гальмує тіло під час руху? (Сила тертя)

16. Переглянувши відео, дати відповідь на питання «Чому?»

17. Чи можна вважати падаюче яблуко інерціальною системою відліку? (Ні)

Учитель. Продовжимо наші іспити. І зараз я пропоную фото учених-фізиків (на екрані - фото Ньютона, Гука), про яких ви повинні розповісти, що знаєте. За розповідь-5 балів.

Наступний іспит «Літературний герой». За кожну правильну відповідь ви отримаєте 2 бали.

Літературний герой

  1.     Шерлок Холмс увійшов до квартири й почав розмову з господарями. Через хвилину він сказав: “Шановна господине, у Вас на кухні кипить чайник.” Як він це визначив, якщо знаходився в кімнаті, з якої не видно кухні.

       (Коли чайник кипить, то його кришка побрязкує завдяки утвореній парі.)

2. Господарка дому, де був Холмс, підійшла до дверей і впустила кішку до кімнати. Подивившись на кішку Холмс сказав: “Погода на вулиці погана”. Як він це визначив?

(У холодну погоду  хутро кішки стає особливо пухким, щоб у проміжках між ворсинками було більше повітря.)

3.  Щоб швидше остудити каструлю з молоком господарка дому поставила її на лід. Холмс подивився і подумав: “А з фізикою вона не дружить.” Чому в нього виникла така думка?

(У цьому випадку лише нижня частина охолоджуватиметься за рахунок теплопровідності).

4. Була зима. Шерлок Холмс зайшов до кімнати з вулиці. Крізь замерзлі вікна було видно лише  край дороги. “Господарка квартири неекономна ”, - подумав він. Чому Шерлок Холмс зробив такий висновок?

(Вікна квартири замерзли. Значить в простір між рамами проникло з кімнати тепле вологе повітря, дотикаючись до холодного скла, замерзло на ньому. Тобто, вікна не заклеєні, не утеплені.)

Учитель. Я запрошую учнів до наступного іспиту «Фізичний експеримент».

Фізичний експеримент

Досліди:

1.Для виконання завдання необхідно мати три склянки і аркуш паперу. Необхідно встановити склянку на аркуш паперу, що, як місток, єднає дві склянки. Покажіть, як це можна зробити?

(Але, якщо зробити з аркуша гармошку, як зображено на малюнку, завдання виконає кожен.)

                                       Запитання

  •        Чому, якщо зробити з аркуша гармошку, його жорсткість зростає?
  •        Як ще можна скласти аркуш, щоб він витримав склянку?
  •        Наведіть приклади використання ребер жорсткості у природі й техніці.

Пояснення явища

Коли з аркуша паперу зробити гармошку,  в нього з'являться ребра жорсткості, які значно збільшують міцність і жорсткість конструкції.

Півлітрова банка і кулька

Завдання: для виконання цього завдання необхідно мати кульку для гри в малий теніс і півлітрову банку. Тримаючи банку в руці, зробіть так, щоб кулька опинилась у банці.

Нічим іншим допомагати собі не можна.

Поверхня стола повинна бути рівною.

(Виконання цього завдання буде дуже складним, якщо не знати маленького сек­рету. Щоби підняти кульку зі столу, необхідно накрити її зверху банкою і коловими рухами банки примусити кульку обертатись. Швидко перевернути банку і показати всім, який ви спритний і розумний.)

Запитання

  •        Чому кулька не випадає з банки, обертаючись усередині?

Пояснення явища

Кулька тримається в банці завдяки силі тертя нею і стінками банки.

2. Маючи дві виделки, картоплину та олівець, втримати картоплину  на вістрі ножа.

Учитель. Наступний іспит- ШВИДКОДІЯ.

Конкурс «розшифруй термін».

ЦІНРЕЯІ – ІНЕРЦІЯ

НЯКРПРИСОНЕ – ПРИСКОРЕННЯ

ВАОДНИЖ – ДОВЖИНА

ВШИТІДКСЬ – ШВИДКІСТЬ

Учитель. Наступний іспит «Фізичні загадки».

Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал.

Фізичні загадки

  1.     Що в скриню не сховаєш? (промінь світла)
  2.     І корисне, і шкідливе, непотрібне і важливе.

     Нам завжди псує взуття... Здогадались? Це – (тертя).

  1.     У воді не тоне, у вогні не горить. (лід)
  2.     Дуже точний, справедливий, висновків із нього злива.

     Всім давно-давно відомий це закон звичайно … (Ома).

  1.     Без рук, без ніг, а в дім лізе. (холод, тепло)
  2.     Діє швидко, діє вміло на яке завгодно тіло.

     Буде чисте у вас сумління, коли скажете …(тяжіння)

  1.       Живе - лежить,

           Помре — біжить. (Сніг)

              8.  Куди ступиш — всюди маєш,

          Хоч не бачиш, а вживаєш. (Повітря)

9.  Все по колу і по черзі

         Дві подружки ходять вперто,

         Не штовхаючись ніколи,

         Кожна знає своє коло. (Стрілки годинника)

              10. Дві сестри гойдалися,

          Правди домагалися,

          Ледве не побилися,

          Раз — і зупинилися. (Терези)

11. Про передачу тиску рідиною

          Все відомо нам з тобою,

          О, дивився вчений вдаль,

          Прізвище його …. (Паскаль)

12. Скажіть, хто може здогадатись,

             Що, коли вгору підійматись,

              То тиск буде ..(опускатись).

Учитель.Останній іспит «Розвязування задач».

Розвязування задач

За кожну правильно розвязану задачу команда отримує 5-балів.

1. Якого вимірювального приладу не вистачає у колі? Зібрати коло та визначити потужність лампочки.

Результат пошуку зображень за запитом "скласти електричне коло з лампочки, резистора"

2. Визначте ККД електричного двигуна, що за напруги 220 В і сили струму 2 А за 30 с піднімає вантаж масою 100 кг на висоту 10 м.

Підведення підсумків гри.

doc
Пов’язані теми
Фізика, Виховна робота
Додано
28 березня 2020
Переглядів
544
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку