{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реформи Зміст реформ. Демократизація країни Проголошено демократичні права та свободи. Жінки отримали рівні права з чоловіками, за виняткомдержавної служби. Заборонено багатошлюбність. Адміністративна. Замість губерній запроваджувалися округи (вілаєти). Мусульманське законодавство замінено цивільними кодексами за європейським зразком. Створювалося світське судочинство за європейським зразком. Економічна. Запроваджено державне регулювання економіки. Уряд сприяв розвиткові імпортозамінних галузей промисловості. Здійснювалося будівництво залізниць, промислових підприємств, портів тощо. Уряд надавав підтримку розвитку національної промисловості. Створювалися умови для приватної підприємницькоїдіяльності. Встановлені високі митні тарифи, що захищали національну промисловість від іноземної конкуренції. Скасовувалися пільги іноземному капіталові.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реформи Зміст реформ. РелігійнаІслам перестав бути державною релігією. Закриті мусульманські школи.Іслам відокремлювався від держави та школи.Із повноважень духівництва вилучалося судочинство. Фінансова. Створено Центральний республіканський банк. Проведено податкову реформу. У галузі освіта. Запроваджена світська освіта. Відмова від арабської абетки і повернення до латинської. Відкривалися середні і вищі навчальні заклади. У побутіЗапроваджено європейське літочислення та календар. Запроваджувався європейський стиль одягу і заохочувалося його носіння. Жінки могли з’являлися на вулицях без паранджі. Скасовано родові титули («паша», «бей», «ефенді»),Запроваджено прізвища.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Країна. Реформи, їх зміст. Туреччина. Проголошено демократичні права та свободи. Жінки отримали рівні права з чоловіками. Заборонено багатошлюбність. Мусульманське законодавство замінено цивільними кодексами за європейським зразком. Запроваджено державне регулювання економіки. Здійснювалося будівництво залізниць, промислових підприємств, портів тощо. Уряд надавав підтримку розвитку національної промисловості.Іслам перестав бути державною релігією. Запроваджена світська освіта. Відмова від арабської абетки і повернення до латинської. Відкривалися середні і вищі навчальні заклади. Запроваджено європейське літочислення та календар. Запроваджувався європейський стиль одягу і заохочувалося його носіння. Жінки могли з’являлися на вулицях без паранджі. Скасовано родові титули («паша», «бей», «ефенді»),Запроваджено прізвища.
Особливості суспільної системи Ірану:обмежена монархія на чолі з династією Каджарів;земля та зрошувальні споруди були власністю шаха, феодалів, поміщиків, духовенства;серед племен зберігалися патріархальні відносини;основну масу селян становили безземельні, малоземельні й наймити;фабрично-заводської промисловості практично не існувало;нафтопромисли на Каспії та заводи належали іноземцям;у країні було безліч дрібних торговців, які не витримували конкуренції та часто банкрутували.
Особливості правління Реза-шаха:переслідування будь-яких опозиційних рухів;запровадження жорсткої державної цензури в літературі та пресі;ігнорування інтересів національних меншин;політика релігійної нетерпимості навіть до інших течій ісламу.прийняття законів, спрямованих на зміцнення правової основи держави, земельних відносин, фінансів (кримінальний і цивільний кодекси, закони проти насильницького захоплення землі, про реєстрацію земельних володінь тощо);прискореними темпами будувалися нові промислові підприємства, залізниці.
{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Реформи Зміст реформ. Економіка. Створення державного сектору економіки, будівництво великих підприємств. Обмеження іноземних концесій. Протекціонізм. Створення Національного банку. Продаж державних земель. Соціальна сфера, релігія, культура. Запровадження світської освіти, обов’язкової початкової освіти. Створення Тегеранського університету (1934 р.). Дозвіл жінкам ходити без чадри. Запровадження європейської форми одягу. Заміна титулів на прізвища. Запровадження цивільного і кримінального кодексів.
Сіонізм — єврейський національний рух, спрямований на створення і укріплення єврейської держави на історичній батьківщині єврейського народу — в Ерец-Ісраель (Землі Ізраілю). Сіонізм не спрямований проти будь-якого іншого народу, він пропагує ідею про необхідність зібрання всіх євреїв світу в Ізраїлі.
Міністерство закордонних справ, 2 листопада 1917. Шановний лорд Ротшильд,Маю честь передати Вам від імені уряду Його Величності таку декларацію, у якій виражається співчуття сіоністським прагненням євреїв, представлену на розгляд кабінету міністрів, яка й була ним схвалена:“ Уряд Його Величності зі схваленням розглядає питання про створення в Палестині національного осередка для єврейського народу і докладе всіх зусиль для сприяння та досягнення цієї мети; причому ясно мається на увазі, що не повинні здійснюватися ніякі дії, що можуть порушити цивільні та релігійні права існуючих неєврейських громад у Палестині або права і політичний статус, якими користуються євреї в будь-якій іншій країні ”. Я був би дуже вдячний Вам, якби Ви довели цю Декларацію до відома Сіоністської федерації. Щиро Ваш, Артур Джеймс Бальфур.