Учитель для школи — це те ж саме, що сонце для всесвіту. Він - джерело тієї сили, яка надає руху всій машині. Остання заіржавіє у мертвому заціпенінні, якщо він не зуміє вдихнути в неї життя і рух... (А. Дістєрвег)Освіта – повна вища, закінчила геолого-географічний факультет Дніпропетровського національного університету імені Олеся Гончара та здобула кваліфікацію географа. Кваліфікаційна категорія – спеціаліст. Стаж роботи – 5 років. Проблема, над якою я працюю – «Інноваційні методи навчання географії». Часто ми чуємо фразу: «Діти - наше майбутнє». Але замислімося, від кого залежить майбутнє наших дітей? ... Сьогодні змінилися вимоги і до вчителя, і до учня. Становлення і розвиток громадянського суспільства породжує гостру необхідність в педагогах, що володіють високою професійною компетентністю. Отже сучасний учитель – це не тільки предметник, а й знавець дитячих душ, вихователь. Для того, щоб досягти значних успіхів у своїй практичній діяльності, сучасний учитель повинен вміти правильно використовувати принципи і методи педагогічної технології, вміло користуватись показниками та інструментарієм впливу на особистість дітей, а це - міміка, жести, ритміка, пози, голос, лексика вчителя. Тому вчитель задає спрямованість у вихованні учнів усім своїм способом життя. Сьогодні затребувані ті вчителі-предметники, класні керівники, які володіють педагогічною технологією та крокують в ногу з сучасністю
Підготовка до уроку включає три нерозривно взаємопов’язані етапи: Запорукою продуктивного і вдалого уроку - є ретельно спланований урок: добір прийомів, методів, технологій, форм, об’єктивно оцінюючи при цьому умови навчання та особливості учнівського складу, рівень їхньої підготовленості.
Проблемне навчання. Перед учнями ставляться такі найчастіше використовувані проблемні завдання:1. Чому у вологих екваторіальних лісах Африки ґрунти неродючі за умови буйної рослинності і значній кількості рослинного опаду?2. Чому пустеля Сахара в північній півкулі займає велику територію в порівнянні з пустелями Африки у південній півкулі?3. Чому вздовж узбережжя південно-західної Африки утворилася пустеля Наміб?4. У Казахстані розташоване унікальне озеро — Балхаш. Половина озера прісна, друга половина — солона. Знайдіть це озеро на карті та спробуйте пояснити цей дивний факт.5. Про що свідчить наявність в Антарктиді покладів кам’яного вугілля?6. Чому економіко- та геополітичне положення мають неоднозначні і непостійні характеристики?7. Які причини сприяли відпливу населення України в післявоєнні роки?8. Чому рівень урбанізації в східних областях Україні вищий, ніж у західних?Проблемне навчання стає одним з найважливіших стимулів навчання школярів. Зацікавлення матеріалом, який вивчається, допомагає успішно оволодівати ним з мінімальними витратами часу і енергії. Розв’язання проблемної ситуації створює у школяра стан емоційної піднесеності, активності, інтересу до навчання, можливості адекватно оцінювати свої інтелектуальні можливості.
Дискусія –дієвий метод обговорення питання, що вивчається. Вона передбачає колективне обговорення якоїсь спірної проблеми, під час якого пізнається істина. Вона є важливим засобом пізнавальної діяльності. Сприяє розвитку критичного мислення учнів, дає можливість визначити власну позицію, формує навички аргументації та відстоювання своєї думки, поглиблює знання з обговорюваної проблеми. Так на уроці у 9 класі при вивчені теми «Паливна промисловість» обговорюємо всі «за» і «проти» в наступних питаннях: Чи варто закривати деякі шахти через їхню збитковість?Буре вугілля має низьку теплотворність, чи варто його видобувати?Чи можемо ми робити ставки на видобуток вуглеводних ресурсів з чорноморського шельфу?Виготовленні і використанні біопалива з ріпаку.
Опорні В наш час є багато форм і методів викладання курсу географії в школі. Одним з ефективних методів є використання методики опорних схем. На своїх уроках я постійно їх використовую в усіх класах.лікувальні грязістворені людиною історико-культурні центри і пам'яткивнутрішні водойми(озера, річки)мінеральні води. До рекреаційних ресурсів належатьморські узбережжялісові і гірські ландшафтицікаві природні об'єкти й комплекси та об'єкти
Географічний образ –це стійке уявлення про певний географічний простір, сформований в процесі будь-якої людської діяльності. Створення образу відбувається, як не свідомо, в результаті сприйняття різноманітних історичних, економічних, соціальних та географічних обставин, так і свідомо – в результаті організованої діяльності. З метою розвитку в школярів географічних образів рідного краю розроблено і проведено урок у 8 класі «Стежками Степового Подніпров’я», виховна година у 9 класі «Дніпропетровщина: відоме і не зовсім», а також розроблено екскурсію для 5 – 7 класів, тема маршруту «Мала батьківщина - частинка Дніпропетровщини ».
ІКТОдним із напрямків модернізації шкільної освіти є впровадження ІКТ на уроках. Комп’ютер у школі виступає в якості засобу для навчання, інструменту підтримки різних уроків, у том числі і уроків географії. ІКТ, що використовуються на уроках географії: мультимедіа-технології; презентації; електронні таблиці програми Excel; графічний редактор Corel. DRAW ; електронні тести, що створені в програмі My Test.