Кримські гори. Відкритий урок

Про матеріал
Тема уроку дуже актуальна. Має патріотичну мету. Розширює світогляд. Обовязково має супроводжуватися презентацією.
Перегляд файлу

Клас 8                                                                  Дата________________

Тема уроку: КРИМСЬКІ ГОРИ: географічне положення, природні умови, несприятливі природні процеси, природні області та природоохоронні території 

Мета: сформувати знання про особливості географічного положення Кримських гір; з’ясувати особливості прояву висотної поясності, поширення несприятливих природних процесів; ознайомити з природоохоронними територіями; визначити основні заходи щодо раціонального використання природних умов і природних ресурсів; формувати навички роботи з тематичними картами, розвивати інтелектуальну активність, вміння і навички систематизувати вивчений матеріал у вигляді таблиці, розвивати логічне та абстрактне мислення, довільну увагу, формувати навички роботи з таблицею в ППЗ Word, Excel; сприяти екологічному та естетичному вихованню, виховувати інтерес до предмета засобами комп’ютерної техніки, бережне ставлення до обладнання, піклуватись про раціональний розподіл навчальної праці.

Обладнання: карти (фізична, геологічна, тектонічна, кліматична, ґрунтів, рослинності, тваринного світу України, туристська), атласи, таблиці, підручник, комп’ютерна техніка, фотовиставка «Картини природи Криму».

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Форма проведення: заочна екскурсія.

Форми організації діяльності учнів: колективна, групова, індивідуальна.

Методи: самостійна робота, проблемні і творчі завдання.

Епіграф:

Крим справив на мене таке сильне враження,

 що я ходив тут як уві сні.

М. М. Коцюбинський

ХІД УРОКУ

I. Організаційний момент (2 хв.)

Вітання, створення позитивного емоційного настрою аудиторії.

Учитель. Діти, усім зичу доброго настрою, творчої праці, взаєморозуміння, хорошого спілкування.

Посміхніться один одному, зберіться з думками, будьте уважні, активні на уроці. 

ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь і навичок (3 – 4 хв)

Прийом «Знайди пару»

Описание: http://vovchmr.kh.ua/images/stories/1380529612.jpg
На дошці є фото з надписами і визначення. Учні знаходять відповідні пари.

    Алея пошани в м. Вовчанськ

  1. Місто, яке входить до північної межі природної зони лісостепу
  • Учень називає межі зони степу, лісостепу і мішаних лісів
  1. Описание: Асканія-Нова_8
    Південностепова фізико-географічна підзона

Підзона охоплює південь Причорноморської низовини, Присивашшя, Північнокримську рівнину. Тут переважають сухостепові ландшафти з типчаково-ковиловими і полиново-злаковими степами на темно-каштанових солонцюватих ґрунтах.

  • Учень називає інші підзони зони Степу

Описание: http://igormelika.com.ua/wp-content/uploads/2010/03/%D0%91%D0%BE%D1%80%D0%B6%D0%B0%D0%B2%D0%B0-%D0%B7-%D0%92%D0%92.jpgКлас ландшафтів, які залежно від висоти  характеризується певними типами ландшафтів.

 

 

 

Питання: Якій фізико географічній одиниці районування відповідає клас ландшафтів? (Країна)

  • Учень називає і показує на карті країни гірських ландшафтів

IIІ. Мотивація навчальної та пізнавальної діяльності (3 хв.)

Прийом «Приваблива мета» (Слайд 1)

Учитель. Прекрасним і чарівним куточком України є Кримські гори. Я запрошую вас вирушити до мальовничих гір, біля підніжжя яких плещеться лагідне лазурне море, а щедре кримське сонце дарує своє животворне тепло. Ви будете на повні груди вдихати цілюще повітря, що пахне морем і сонцем.

Своєю красою і неповторністю, цілющими якостями природи Крим з давніх-давен приваблював багатьох людей.

У Криму жили і творили письменники, художники й музиканти.

Наприклад: Краса природи Криму причарувала Адама Міцкевича; це він передав у «Кримських сонетах», які принесли йому світову славу.

Академік Ферсман, який з юних років вивчав Крим, назвав його «музеєм природи» і своїм «першим університетом». (Слайд 2)

Сьогоднішній урок ми присвятимо вивченню Кримських гір, які мають багато таємниць. Ми спробуємо розгадати їх, вивчивши цю вражаючу скарбницю природи.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу (25 хв)

Прийом «Картографічна лабораторія»(Слайд 3)

  • За ОІС та картами атласу учні характеризують Кримські гори за типовим планом

ОІС «Кримські гори»

 

  • Пункт про рельєф характеризує вчитель (Слайд 4)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Кримські гори простягаються із заходу на схід на 180 км, завширшки 50–60 км. Схили гір асиметричні: північні довгі і пологі, південні — круті, з чим пов’язана неоднорідність їх ландшафтної висотної поясності.

У рельєфі чітко виділяються три майже паралельних пасом: Головне (найвище), Внутрішнє і Зовнішнє.

У своїй основі гори складені тріасовими і юрськими породами: сланцями, пісковиками, вапняками. Головне пасмо утворене масивними вапняками юрського періоду.

Тектонічними рухами, річищами річок воно розбите на окремі гірські масиви: Ай-Петрі, Ялтинську яйлу, Бабуган-яйлу, Чатирдаг, Демерджі, Карабі-яйлу, що підносяться над Південним берегом Криму на 800–1000 м.

У формуванні рельєфу Кримських гір основна роль належить тектонічним та денудаційним процесам. У районі Бахчисарая ними утворені долини, своєрідні гори-останці: Чуфут-Кале, Мангуп-Кале, Тепе-Кермен тощо.

 На Південному березі Криму трапляються вулканічні породи, якими складені масив Карадаг, г. Кастель, г. Аюдаг тощо.

Знайти малюнки для дошки

Прийом «Творча лабораторія»

Учні одержують завдання в малих творчих групах підготувати за матеріалом в Інтернеті (http://geoknigi.com/book_view.php?id=783 /) відповіді на пункти плану типової характеристики фізико-географічного району. На підготовку дається 3 - 5 хв. Основні тези занотовують, викорис­товуючи прийом «шпаргалка». Для впорядкування одержаної інфор­мації з питання фізико-географічних областей Кримських гір можна використати наступну форму:

Характеристика фізико-географічних областей Кримських гір

Кримська передгірна лісостепова область

Головна гірсько-лучно-лісова фізико-географічна область

Кримська південнобережна субсередземноморська фізико-географічна область

 

 

 

 

  • Учні по черзі (за бажанням) відповідають за кожним пунктом плану окремо
  • Вчитель презентує презентацію (Слайд 6)

IV. Закріплення нових знань і вмінь учнів (7 хв.)

Прийом “ Крим очима допитливих 

Уявіть себе учасниками телепередачі і допоможіть дати відповідь телеглядачам. (Робота в групах)

1 група: Нам надіслали листа із селища Усть Чорна Закарпатської області.:

“Наше селище дуже постраждало від повені. Повені в Закарпатті це звичайне явище. А чи часто трапляються повені в Криму? І, взагалі, чи сприятливий клімат в Криму для здоров’я. Мені радять з’їздити полікувати ревматизм в Крим. Коли це краще зробити? В який сезон?″

2 група:

У нас ще один лист.  Телеглядач пише:  “…Люблю читати книжки про природу. Подумки я подорожую просторами рідної України. Я прочитав про Крим усі книжки з нашої сільської бібліотеки. На жаль в них часто трапляються наукові терміни. Спеціальних довідників у нас не має. Тому, будь ласка, поясніть мені, що таке куести і яйли. І ще . Порадьте, що можна прочитати про природу Криму?”

3 група: “Пише вам Павло Кравець із США Мої батьки народились в Україні. Я давно мрію побувати  на батьківщині  моїх предків у якості туриста чи, може  навіть, започаткувати  у вас свій бізнес. Чув, що найбільш привабливим регіоном для туристів є Крим. Чи дійсно так? Що ви порадили б відвідати? А які види діяльності там можливі?  Буду дуже вдячний вам за поради.”

4 група:  “Пише вам  Петренко Дмитро. Я навчаюсь у 4 класі. З уроків природознавства я знаю, що там, де молоді гори, бувають землетруси і вулкани. Я мрію сходити колись з нашим класом в похід  у Крим, але  я трішечки боюсь. А раптом там буде виверження вулкану чи сильний землетрус.”

5 група: “Пише вам Поліщук Оксана із села Варварівка Славутського району.

Якось я відпочивала в Ялті, знайомилась з місцевою природою. Дуже гарна природа. Мене вразили кипариси, магнолії. Дуже дивними здалися тюльпанне дерево і суничне. А яка дивовижна ця кримська сосна!  А ось мені цікаво дізнатися, чи це все є природною рослинністю і чому?”

6 група: “Пише вам пенсіонер  із Сумської області. Дуже мало в Україні залишилось незайманої природи. Скрізь бруд, сміття, поламані гілки дерев. Майже не збереглись в наших лісах проліски та інші первоцвіти. Душа болить за  майбутнє нашої країни. Що ми залишимо нашим нащадкам? А як справи з охороною природи в Криму? Чи існують там природоохоронні об’єкти проблеми?”

V. Підсумок уроку (2 хв.)

Прийоми «П’ять речень»

Завдання. За допомогою п’яти речень сформулюйте головне про Кримські гори.

Передбачувані відповіді

• Кримські гори — це унікальна гірська країна, розташована на півдні Кримського півострова, сформована в мезозойську еру й оновлена в альпійське гороутворення.

• Кримські гори утворені трьома паралельними пасмами, що мають ознаки куестового рельєфу.

 Клімат Кримських гір помірно континентальний зі значною кількістю опадів.

• ПБК має риси клімату північних субтропіків.

 Кримським горам притаманна висотна поясність.

 Гірський Крим та ПБК мають багатопрофільні рекреаційні ресурси.

Заключне слово вчителя. Рухаючись Кримським лабіринтом від станції до станції, ми продуктивно попрацювали. Кожна команда отримала певну кількість балів.

Ця подорож є лише початком пізнання величної природи Кримських гір.

VI. Домашнє завдання (2 хв.)

— Опрацювати відповідний текст у підручнику.

— Підготувати творчі роботи з теми „Моя подорож Кримськими печерами».

 

 

docx
Додано
13 січня 2020
Переглядів
1164
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку