Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.
10 клас
Тема 2. Країни Азії (7 год)
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає окремі країна Азії та з допомогою вчителя знаходить їх на тематичних картах |
2 |
Учень (учениця) відтворює окремі факти з теми «Країни Азії» на елементарному рівні, має нечіткі уявлення про сектори економіки. |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює частину начального матеріалу з теми «Країни Азії», з допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі характеристики їх господарства. |
|
II.Середній
|
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал з теми «Країни Азії». Частково називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки високорозвиненої країни та країн, що розвивається; виконує за зразком позначення на контурній карті країн Азії; під час відповіді користується географічною картою |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал теми «Країни Азії», здатний розрізняти поняття «рівень урбанізованості країни» та «темпи урбанізації»; припускається помилок. Знаходить на карті окремі країни Азії |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно наводить приклади промислових виробництв та послуг окремих країн регіону; відтворює навчальний матеріал з незначним порушенням послідовності економічних характеристик. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою та картою |
|
III.Достатній |
7 |
Учень (учениця) аналізує динаміку чисельності та статево-вікову структуру населення окремих країн Азії на основі аналізу статево-вікових пірамід. Достатньо володіє картографічним матеріалом |
8 |
Учень (учениця) показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, технополіси, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові й туристичні центри країн; проектує вплив демографічних процесів на працересурсний потенціал країни; дає оцінку ресурсозабезпеченості окремих країн; складає: комплексну економіко-географічну характеристику Японії, Китаю, Індії. |
|
9 |
Учень (учениця) знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами процеси інформаційно-технологічного прориву Японії та Китаю; використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення, розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; порівнює чинники міжнародної спеціалізації Японії, Китаю, Індії; володіє навчальним матеріалом з теми «Країни Азії», Вміло використовує картографічний матеріал в ході роботи |
|
IV.Високий |
10 |
Учень (учениця) пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних районів (центрів) обробної промисловості; характеризує структуру експорту та імпорту товарів та послуг окремих країн регіону; обґрунтовує основні напрямки експорту капіталу й технологій та закордонного підприємництва Японії; усвідомлює сучасну географічну картину світу, Дає розгорнуту відповідь, вільно оперує і дає визначення географічним поняттям та може їх класифікувати; використовує різні картографічні джерела |
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання з теми «Країни Азії», застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічний матеріал. Робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів у Китаї, Японії та Індії; порівнює позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі Японії, Китаю та Індії; оцінює роль державних інституцій та громадянського суспільства у розвитку країни; висловлює власні судження що до перспектив взаємовигідного співробітництва України з країнами Азії |
|
12 |
Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах вимог навчальної програми з теми «Країни Азії», висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує |
.