Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.
8 клас
Тема 7. Ландшафти України. (9 год)
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає окремі чинники формування природних ландшафтів та з допомогою вчителя знаходить відмінності між ними |
2 |
Учень (учениця) відтворює окремі факти з теми «Ландшафти України» на елементарному рівні, має нечіткі уявлення про ландшафтні об’єкти, що вивчаються, та з допомогою вчителя намагається знайти їх на карті. |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює частину начального матеріалу з теми «Ландшафти України», з допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі чинники формування природних ландшафтів в межах України |
|
II.Середній
|
4 |
Учень (учениця) з допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал з теми «Ландшафти України», з допомогою вчителя називає чинники формування природних ландшафтів, природні країни, природні зони; виконує за зразком позначення на контурній карті назв ландшафтів; під час відповіді користується географічною картою. |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал теми «Ландшафти України», здатний описувати ландшафти за типовим планом, припускаючись помилок. Знаходить на карті окремі ландшафти. |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно пояснює на конкретних прикладах особливості взаємодії компонентів природи у ландшафті; відтворює навчальний матеріал з незначним порушенням послідовності характеристик ландшафтів. На середньому рівні володіє тематичною картою |
|
III.Достатній |
7 |
Учень (учениця) в цілому правильно відтворює навчальний матеріал теми «Ландшафти України». Достатньо володіє картографічним матеріалом |
8 |
Учень (учениця) відтворює основні поняття і категорії теми «Ландшафти України». Застосовує здобуті знання на практиці, використовуючи прийоми аналізу карти ландшафтів, співвідношення природних та антропогенних ландшафтів у своїй місцевості. Знаходить і показує на картах різних масштабів природні зони, гірські країни, Чорне море, Азовське море; острови Зміїний, Джарилгач, півострови Кримський, Керченський, косу Арабатська Стрілка, Каркінітську затоку, Керченську протоку. |
|
9 |
Учень (учениця) добре володіє навчальним матеріалом з теми «Ландшафти України», аналізує і характеризує рівнинні лісові, лісостепові, степові та гірські ландшафти, природні комплекси морів; Вміло використовує картографічний матеріал в ході роботи |
|
IV.Високий |
10 |
Учень (учениця) усвідомлює сучасну географічну картину світу в контексті формування ландшафтів України, усвідомлює і прогнозує наслідки впливу господарської діяльності людини на природні особливості ландшафтів; висловлює судження про природно-ресурсний потенціал природних комплексів. Дає розгорнуту відповідь, вільно оперує і дає визначення географічним поняттям та може їх класифікувати; використовує різні картографічні джерела |
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання з теми «Ландшафти України», застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічний матеріал |
|
12 |
Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах вимог навчальної програми з теми «Ландшафти України», висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує |