РОЗДІЛ 1 «ПІЗНАЄМО СВІТ НАУКИ»
Рівні результатів навчання |
Бал |
характеристика навчальних досягнень учня / учениці |
Початковий |
1
|
-Пояснює поняття «наука», «природничі науки», «науковий термін», «науковий факт». -Розповідає, хто такі природознавці і винахідники - Називає методи пізнання природи - Перелічує вимірювальні прилади та інструменти - Переказує зміст прочитаного - Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком |
2
|
||
3 |
||
Середній |
4
|
-Пояснює поняття спостереження, експеримент, дослідник, моделювання.(за допомогою вчителя) -Наводить приклади винаходів та відкриттів. - Називає шляхи вирішення конфліктів - Визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них - Виокремлює факти та судження - Розрізняє джерела інформації за видами -Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них. - Складає невеликий опис зміни температури повітря і води - Пояснює, як людина своєю діяльністю впливає на інновації та дослідження |
5
|
||
6 |
||
Достатній |
7
|
Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами - Планує уявне / реальне інтерв’ю з науковцем (розробляє запитання) - Заповнює таблицю / схему за допомогою учителя - створює ментальну карту «Природничі науки» Послідовно викладає інформацію - Пояснює значення патентів та відкриттів в житті людини - описує модель об’єкта (явища), з’ясовує спільні та відмінні ознаки; |
8
|
||
9 |
||
Високий |
10
|
-Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо значення науки в житті людини; значення винаходів, творчих доробків, створених українцями для людства - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює інформацію - Створює прості візуальні медіапродукти. - порівнює фізичні величини та їх вимірювання - Аналізує що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи - Надає рекомендації як досягти успіху на прикладах відомих науковців -Пояснює причини змін фізичних величин |
11
|
||
12 |
Критерії оцінювання
РОЗДІЛ 2. ПІЗНАЄМО БУДОВУ РЕЧОВИН
Рівні результатів навчання |
Бал |
характеристика навчальних досягнень учня / учениці |
Початковий |
1
|
-Пояснює поняття «фізичне тіло» -Розповідає, які тіла оточують людину
- Називає агрегатні стани речовини - Перелічує механічні властивості твердих тіл - Переказує зміст прочитаного - Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком |
2
|
||
3 |
||
Середній |
4
|
-Пояснює поняття об’єм, атом, молекула,дифузія, випаровування, розчин.(за допомогою вчителя) -Наводить приклади властивостей твердих тіл, одиниці виміру маси - Називає шляхи вирішення конфліктів -Визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них - Виокремлює факти та судження - Розрізняє джерела інформації за видами -Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них. - Складає невеликий опис явища дифузії та взаємодії частинок речовини. - Пояснює, властивості газів та рідин |
5
|
||
6 |
||
Достатній |
7
|
-Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами - Планує поетапне приготування розчину - Заповнює таблицю «Тіла та речовини» / схему за допомогою учителя - складає таблицю «Порівняння властивостей твердих тіл, рідині газів»; - Послідовно викладає інформацію - Пояснює властивості розчинів - Описує модель об’єкта (явища), з’ясовує спільні та відмінні ознаки; |
8
|
||
9 |
||
Високий |
10
|
-Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо навкоишніх тіл - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює інформацію - Створює прості візуальні медіапродукти. - порівнює властивості рідин, характеристики речовин - Аналізує що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи - Надає рекомендації як досягти успіху при виконання практичної роботи -Пояснює причини змін речовин |
11
|
||
12 |
Критерії оцінювання
РОЗДІЛ 3. ПІЗНАЄМО ПРИРОДУ ЗЕМЛІ
Рівні результатів навчання |
Бал |
характеристика навчальних досягнень учня / учениці |
Початковий |
1
|
-Пояснює поняття «гіпотеза», «прогноз погоди» -Розповідає, про кольорову гаму на картах
- Називає будову і склад Землі, будову повітря, небезпечні природні явища, сторони горизонту - Перелічує материки і частини світу - Переказує зміст прочитаного - Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком |
2
|
||
3 |
||
Середній |
4
|
-Пояснює як утворюються гірські породи (за допомогою вчителя) -Наводить приклади масштабів карти, народних прогнозів, географічних об’єктів, метеорологічних приладів та використання їх для вимірювань (температури повітря, напряму вітру, товщини снігового покриву, висоти Сонця тощо); -Позначає на контурній карті світу номенклатури, подану в тексті; - Називає шляхи вирішення конфліктів -Визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них - Виокремлює факти та судження - Розрізняє джерела інформації за видами -Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них. - Складає невеликий опис водного об’єкта, тематичної карти - Пояснює, зміну погоди на життя, здоров’я та господарську діяльність людини |
5
|
||
6 |
||
Достатній
|
7
|
-Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами - Планує поетапно створення моделі «Джерела прісної води на Землі»; -описує дослідження «Як ми дізнаємося про минуле нашої планети?»;
- Створює лепбук (буклета) «Які рослини та тварини очищають воду? -Складає список сфер людської діяльності, робота яких залежать від погоди - Послідовно викладає інформацію - Пояснює за фізичною картою рельєф України та своєї області - Описує модель об’єкта (явища), з’ясовує спільні та відмінні ознаки; |
8
|
||
9 |
||
Високий |
10
|
-Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо навкоишніх тіл - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює інформацію - Створює прості візуальні медіапродукти. - Порівнює особливості материків та океанів - Аналізує що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи - Надає рекомендації як досягти успіху при виконання практичної роботи -Пояснює причини змін речовин |
11
|
||
12 |
Критерії оцінювання
РОЗДІЛ 4. ПІЗНАЄМО РІЗНОМАНІТТЯ ОРГАНІЗМІВ
Рівні результатів навчання |
Бал |
характеристика навчальних досягнень учня / учениці |
Початковий |
1
|
-Пояснює поняття «організм» -Розповідає, які організми оточують людину
- Називає групи організмів - Перелічує властивості живих організмів
- Переказує зміст прочитаного - Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком |
2
|
||
3 |
||
Середній |
4
|
-Пояснює поняттяи бактерії , віруси, орган, водорості, мохи, лишайники, одомашнення, тавення, травні ферменти, дихання, дихаьна система, дихальні рухи, кров, серце, кровоносні судини, кола кровообігу, імунітет(за допомогою вчителя). -Наводить приклади будови клітин різних організмів - Називає шляхи вирішення конфліктів -Визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них - Виокремлює факти та судження - Розрізняє джерела інформації за видами -Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них. - Складає невеликий опис зразком обраної учнями рослини своєї місцевості - Пояснює, властивості газів та рідин |
5
|
||
6 |
||
Достатній |
7
|
-Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами - Планує поетапне виконання проєкту «Кисломолочні продукти» -створення буклета про отруйні гриби своєї місцевост- складає пам’ятки про догляд за домашнім улюбленцем, «Як запобігти порушенням зору і слуху» -Створює ментальну карту «Взаємозв’язок систем органів в організмі людини»; «Будова квіткової рослини - Послідовно викладає інформацію - Пояснює принцип роботи кожного людського органу - Описує спільні і відмінні ознаки різних груп живих організмів |
8
|
||
9 |
||
Високий |
10
|
-Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо жвих організмів - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює інформацію - Створює прості візуальні медіапродукти. - порівнює властивості рідин, характеристики речовин - Аналізує що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи - Надає рекомендації як досягти успіху при виконання практичної роботи -Пояснює причини змін у роботі органів людини |
11
|
||
12 |
Критерії оцінювання
РОЗДІЛ 5. ПІЗНАЄМО СЕБЕ І СВІТ
Рівні результатів навчання |
Бал |
характеристика навчальних досягнень учня / учениці |
Початковий |
1
|
-Пояснює поняття «здоров’я» -Розповідає, про власний режим дня
- Називає види забруднення середовища - Перелічує найвідоміші біорізноманіття України. - Переказує зміст прочитаного - Виконує інтерактивні онлайн вправи за зразком |
2
|
||
3 |
||
Середній |
4
|
-Пояснює поняття постава, плоскостопість, сон, емоційний інтелект, інвазійні види, біорізноманіття (за допомогою вчителя) -Наводить приклади різноманіття рослин і тварин своєї місцевості - Називає шляхи вирішення конфліктів -Визначає негативні емоції та застосовує способи їх опановування та реакції на них - Виокремлює факти та судження - Розрізняє джерела інформації за видами -Дотримується визначених правил і пропонує в разі потреби зміни до них. - Складає невеликий опис «Тарілки здорового харчування» - Пояснює, залежності постави й життєвої ємності легень |
5
|
||
6 |
||
Достатній |
7
|
-Використовує пошук інформації в інтернеті за запропонованими параметрами - Планує поетапне розв’язування ситуаційних завдань «Вжити заходів, щоб запобігти» - Створює ментальну карту«Правила здорового способу життя»; - Складає наукові казки природничого змісту - Послідовно викладає інформацію - Пояснює зв’язок людини з природою - Описує модель об’єкта (явища), з’ясовує спільні та відмінні ознаки; |
8
|
||
9 |
||
Високий |
10
|
-Висловлює аргументовану думку/власне судження (усно або письмово) щодо навколишнього середовища - Самостійно використовує підручник як джерело знань, коментує його текст під час читання, формулює запитання різного типу до нього, узагальнює інформацію - Створює прості візуальні медіапродукти. - порівнює властивості рідин, характеристики речовин - Аналізує що вдалося та не вдалося досягти під час виконання роботи - Надає рекомендації як досягти успіху при виконання практичної роботи -Пояснює причини змін біорізноманіття |
11
|
||
12 |
СХВАЛЕНО: ЗАТВЕРДЖЕНО:
Педагогічною радою директор школи
Колодрубівського закладу загальної
середньої освіти І-ІІІ ступенів Галина КОРДЮК
31.08.2022 р. 01.09.2022р.
Протокол №1
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ
5 КЛАС
“Пізнаємо природу”