Забезпечення наявності необхідних ресурсів для організації освітнього процесу

Про матеріал
Забезпечення в приміщеннях та на території безпечних і комфортних умов для навчання та праці. Забезпечується комфортний повітряно – тепловий режим, належне освітлення, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму та інших аспектів забезпечення безпеки і комфорту освітнього процесу.
Перегляд файлу

Забезпечення наявності необхідних ресурсів

для організації освітнього процесу

у ________________________________________

 

Забезпечення в приміщеннях та на території безпечних  і  комфортних умов для навчання та праці. Забезпечується комфортний повітряно – тепловий режим, належне освітлення, облаштування та утримання туалетів, дотримання питного режиму та  інших  аспектів  забезпечення  безпеки  і  комфорту освітнього процесу. Заклад освіти має необхідні навчальні приміщення – навчальні кабінети, підсобні приміщення, які  обладнані  у  відповідності  до вимог законодавства та забезпечують виконання освітньої програми. Навчальні кабінети забезпечуються інтерактивними засобами навчання та необхідним навчальним обладнанням. Завідувачі кабінетами та заступник директора з адміністративно – господарської роботи здійснюють регулярний моніторинг за станом засобів навчання і обладнання, звітують про використання засобів навчання і обладнання.

  1. Учасники освітнього процесу знають та дотримуються вимог охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, знають та дотримуються правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій. Працівники регулярно проходять  навчання  та  інструктажі  з  даних  питань.  Систематично проводяться бесіди та інструктажі з учнями. З  метою  запобігання  та відповідного реагування на надзвичайні ситуації в закладі освіти регулярно проводяться тижні безпеки  життєдіяльності  та  день  цивільного  захисту.  Оцінка стану безпечного функціонування закладу освіти та заходів, які проводяться  для  запобігання  та  реагування  на  надзвичайні  ситуації, дається  на засіданнях педагогічної ради та в наказах директора.
  2. Працівники закладу освіти обізнані з правилами поведінки в разі нещасного випадку чи раптового погіршення стану здоров’я  учасників  освітнього процесу і вживають необхідних заходів у подібних ситуаціях. Педагогічні працівники та керівництво у разі нещасного випадку діють у встановленому законодавством порядку.
  3. Важливою складовою якості освітньої діяльності закладу освіти є організація роботи шкільної їдальні, яка складається з харчоблоку та зали приймання їжі. В закладі освіти створені умови для харчування учнів і працівників, формування культури здорового харчування та триває перехід на систему HACCP, впровадження якої є ефективним інструментом для контролю безпеки харчування. Шляхом проведення моніторінгів та опитування вивчається думка учасників освітнього процесу про рівень  задоволеності  якістю  та  умовами харчування в закладі освіти. Щорічно укладається  договір  на постачання продуктів і приготування їжі з ТОВ «Гарант», «Профіт», «Альянс Фуд», ФОП «Сутисський Д. П.». В закладі освіти створено робочу групу HACCP, члени якої розробляють необхідні форми документування з вимогами щодо безпеки та якості продукції, проводять регулярну роботу по впровадженню необхідних  форм  документування, проводять аналіз безпеки і якості продукції в харчоблоці, здійснюється

 

моніторинг тижневого меню, наявності сертифікатів якості та строків використання продуктів, контроль за санітарно – гігієнічним станом приміщень їдальні, аналіз ефективності системи HACCP. Керівництвом постійно здійснює заходи щодо оновлення технологічного обладнання, зміцнення матеріально- технічної бази шкільної їдальні.

  1. Важливою складовою освітніх ресурсів закладу освіти є інформаційні ресурси, використання яких можливе завдяки доступу до мережі Інтернет. В закладі освіти створені умови для безпечного використання мережі Інтернет, формуються навички безпечного  користування  мережею  учнями.  З  цією  метою застосовуються комп’ютерні програми, які здійснюють фільтрування контенту. Здобувачі освіти в  освітньому  процесі  інформуються  щодо безпечного використання мережі та загроз, пов’язаних з використанням. У процесі викладання предметів відбувається розвиток умінь учнів знаходити необхідну інформацію та безпечного користування мережею.
  2. Забезпечення адаптації учнів і педагогічних працівників до освітньої діяльності в закладі освіти відбувається через спостереження практичним психологом та надаються психолого-педагогічні рекомендації. З педагогічними працівниками, які приступили до роботи здійснюється індивідуальна  робота через  використання  інституту  наставництва  в  структурі   методичних об’єднань.
  3.   Одним із принципів діяльності закладу освіти є рівний доступ  до навчання усіх здобувачів освіти незалежно від  особливостей  фізичного  розвитку, етнічної та релігійної приналежності. Розробляється план діяльності закладу освіти щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу, мобінгу в закладі, що передбачає здійснення моніторингу  адаптації, відносин  між учасниками освітнього процесу, здійснення індивідуальної роботи практичним психологом, інформування педагогічних працівників щодо ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому, залучення представників учнівського самоврядування. Вивчається шляхом опитування учасників освітнього процесу стан безпеки і психологічна комфортність освітнього середовища. Здійснюється аналіз причин відсутності учнів на заняттях та вживаються відповідні заходи. Відбувається систематична співпраця з представниками правоохоронних органів, іншими фахівцями з  питань запобігання та протидії булінгу. Керівництво, педагогічні  працівники  протидіють булінгу, іншому насильству, дотримуються порядку  реагування  на  їх прояви. Практичний психолог здійснює системну роботу з виявлення, реагування та запобігання булінгу, іншому насильству. Робота практичного психолога спрямована на  забезпечення  сприятливого  психологічного  клімату  та запобігання негативним ситуаціям у взаємовідносинах між учасниками освітнього процесу. У  своїй  діяльності  психологічна  служба  тісно  співпрацює з керівництвом закладу освіти та класними керівниками.  Систематично надаються консультації учасникам освітнього процесу з проблем адаптації, булінгу, мобінгу, особистісного розвитку та інших проблем, вивчається рівень отримання психолого – соціальної підтримки учнів, які  цього  потребують. Робота оцінюється через  вивчення  документації,  звіту  психолога,  аналізу фактів булінгу або мобінгу. Результати такого моніторингу відображаються в

 

аналітичних документах,  підготовлених  практичним  психологом  та заступником директора з виховної роботи.  В  закладі освіти  культивується повага до прав людини та здійснюється протидія до будь-яких форм дискримінації за різними ознаками. Ця політика  забезпечується  через  проведення бесід з учнями, проведення тематичних позаурочних заходів, наскрізного процесу виховання. Про  проведену  роботу  щорічно  звітує заступник директора з виховної роботи.

  1. Наявність в закладі освіти чітких  і  зрозумілих  усім  учасникам  освітнього процесу правил поведінки. Правила розробляються заступником директора з виховної роботи з залученням учнівського самоврядування та оприлюднюються на сайті закладу. Правила поведінки  спрямовані  на дотримання етичних норм, повагу до гідності,  прав  і  свобод  людини, спрямовані на формування позитивної мотивації у поведінці  учасників  освітнього процесу. Вивчається шляхом опитування учасників  освітнього процесу рівень ознайомлення їх з правилами поведінки та дотримання цих правил.
  2. Здійснення заходів, які сприяють облаштуванню та обладнанню навчальних приміщень з урахуванням принципів універсального дизайну і розумного пристосування. Приміщення і територія закладу освіти адаптовані до використання всіма учасниками освітнього процесу.
  3.     Освітнє середовище закладу освіти мотивує здобувачів освіти до оволодіння ключовими компетентностями та наскрізними  уміннями,  формування навичок здорового способу життя та  екологічно  доцільної поведінки. Дизайн навчальних приміщень максимально функціональний та мотивуючий до  навчання.  Обладнання  і  засоби  навчання  сприяють оволодінню учнями ключовими компетентностями. Для цього проводяться регулярні спостереження, аналіз та приймаються управлінські рішення.
  4. На сучасному етапі бібліотека є інформаційним центром з рядом осередків.  Ресурси  бібліотеки  використовуються  для  формування інформаційно – комунікаційної компетентності всіх учасників  освітнього процесу. Оцінювання діяльності бібліотеки здійснюється через спостереження.

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
18 березня 2023
Переглядів
1141
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку